Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα εμπίπτει στο γνωστικό αντικείμενο των θεατρικών εφαρμογών, μέρος του οποίου είναι και οι θεατροπαιδαγωγικές εφαρμογές.
Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές/ριες στις βασικές αρχές, μεθόδους και υλικά του σκηνογραφικού και ενδυματολογικού σχεδιασμού, τη θεατρική αρχιτεκτονική, τη σκηνική τεχνολογία, τις σχεδιαστικές τεχνικές και το θεατρικό κοστούμι. Προσφέρει επίσης βασικές γνώσεις κατασκευής μακέτας, μάσκας και φροντιστηριακών αντικειμένων. Οι δεξιότητες αυτές είναι απαραίτητες για την εφαρμογή των θεατροπαιδαγωγικών σχεδίων, καθώς συναρτώνται άμεσα με την εικαστική επιμέλειά τους (κατασκευή θεατρικών αντικειμένων, σκηνικών και κοστουμιών), αλλά και τη γενικότερη αισθητική καλλιέργεια των μαθητών.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή σε βασικές έννοιες, μεθόδους και υλικά σκηνογραφικού και ενδυματολογικού σχεδιασμού (θεατρική αρχιτεκτονική, τεχνολογία σκηνής, θεατρικό κοστούμι, ελεύθερο σχέδιο, μακέτα, ειδικές κατασκευές). Εξοικείωση με τα βασικά στάδια της διαδικασίας του σχεδιασμού μέσω της επεξεργασίας σκηνογραφικής και ενδυματολογικής πρότασης για ένα θεατρικό έργο.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Pamela Howard, Τι είναι σκηνογραφία, μτφ. Ευαγγελία Κιρκινέ, Επίκεντρο,Θεσσαλονίκη 2009.[15169]
Φαίδων Πατρικαλάκης, Ιστορία της σκηνογραφίας. 19ος-20ος αιώνας. 3ος τόμος, Αιγόκερως, Αθήνα 1984.[2417]
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Chris Hogget, Stagecrafts, A&C. Black, Λονδίνο 1987.
Φαίδων Πατρικαλάκης, Ιστορία της σκηνογραφίας. Το αρχαίο θέατρο. Αιγόκερως, Αθήνα 2004.
Φαίδων Πατρικαλάκης, Ιστορία της σκηνογραφίας. 15ος -19ος αιώνας. Αιγόκερως, Αθήνα 1994.
Γιώργος Βακαλό, Σύντομη ιστορία της σκηνογραφίας, Κέδρος, Αθήνα 1979.
Ιωάννα Μανωλεδάκη, Το σχέδιο. Θεωρία και πρακτικές, Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη 2004.