ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ IV

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ IV / ACTING IV
ΚωδικόςΥΑ0282
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΔαμιανός Κωνσταντινίδης
Γνωστικό ΑντικείμενοΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000880

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΥποκριτικήΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν535

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2015-2018)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν534,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ IV
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600061531
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΥΣ0107 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ (ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ)
  • ΥΑ0279 ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ Ι
  • ΥΑ0280 ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΙΙ
  • ΥΑ0281 ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΙΙΙ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των μαθητευόμενων ηθοποιών με τις βασικές αρχές της υποκριτικής διαδικασίας: έκθεση του ηθοποιού ενώπιον του κοινού, επικοινωνία με τους άλλους ηθοποιούς επί σκηνής, αντίληψη χώρου και χρόνου, απελευθέρωση της φαντασίας, προσδιορισμός και καθαρότητα του σκηνικού στόχου, του στόχου της δράσης του προς ερμηνεία προσώπου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Βασικές ασκήσεις συνειδητοποίησης των «υποχρεώσεων» ενός ηθοποιού: γνώση του σώματός του και των τεχνικών δυσκολιών του, έκθεση μπροστά σε κοινό, ασκήσεις επικοινωνίας, απεύθυνσης, αντίληψης και δεκτικότητας, (δράση-αντίδραση), ασκήσεις στόχου. 2. Ομαδικές ασκήσεις χαλάρωσης, συγκέντρωσης, ετοιμότητας και αντανακλαστικών, ρυθμού, σχέσης με τον χώρο. 3. Αυτοσχεδιασμοί που βοηθούν στην ανάπτυξη της φαντασίας 4. Επιλογή θεατρικών σκηνών με δύο ή περισσότερα πρόσωπα, καθώς και ομαδικών σκηνών, που επιτρέπουν την εφαρμογή των ανωτέρω γνώσεων (κυρίως σκηνές όπου τα δύο πρόσωπα συγκρούονται, είτε γιατί έχουν αντίθετους στόχους είτε γιατί διεκδικούν τον ίδιο στόχο). Στο εξάμηνο αυτό επιλέχτηκαν σκηνές από τα έργα του Τσέχωφ: ΙΒΑΝΩΦ, Ο ΓΛΑΡΟΣ, ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΑΔΕΛΦΕΣ, Ο ΘΕΙΟΣ ΒΑΝΙΑΣ, Ο ΒΥΣΣΙΝΟΚΗΠΟΣ, πράγμα που μας έδωσε την ευκαιρία να μελετήσουμε τις ιδιαιτερότητες του τσεχωφικού θεάτρου (εσωτερικότητα, διαχείριση του συναισθήματος, του χρόνου, της σιωπής...)
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
βίντεο με ταινίες πάνω σε έργα του Τσέχωφ (Κακογιάννης, Μιχάλκοφ...) ή με παραστάσεις έργων του Τσέχωφ (Μπρουκ, Στρέλερ, Στάιν...)
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο803,2
Καλλιτεχνική δημιουργία14.50,6
Εξετάσεις271,1
Σύνολο121.54,9
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
λαμβάνονται υπόψη: οι ικανότητες υπόδυσης, η πειθαρχία, η αντίληψη, η εφευρετικότητα και η φαντασία, η διαθεσιμότητα και η ετοιμότητα, η καθαρότητα των προτεινόμενων σκηνικών δράσεων.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. ΑΛΛΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΠΑΛΜΟΥΣ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ, Κάτια Γέρου 2. Προς τον ηθοποιό, Mamet David
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
- ΑΠΑΝΤΑ ΤΑ ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΤΣΕΧΩΦ
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-04-2017