ΡΥΘΜΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΔΕΙΞΕΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΡΥΘΜΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΔΕΙΞΕΩΝ / RHYTHMIC GYMNASTICS SHOWS
ΚωδικόςΕΠ0137
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΕυγενία Γιαννιτσοπούλου
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000503

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΡΥΘΜΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΔΕΙΞΕΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία2
Ώρες Συνολικά26
Class ID
600062080
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ο στόχος του μαθήματος είναι να αποκτήσουν γνώσεις οι φοιτήτριες και οι φοιτητές του Τμήματος, πάνω στις βασικές αρχές που διέπουν την αρχιτεκτονική των ομαδικών συνθέσεων (χορογραφιών) με τα πέντε φορητά όργανα της Ρυθμικής γυμναστικής. Μέσα από τους ομαδικούς συνδυασμούς των κινήσεων του σώματος με τα φορητά όργανα αναπτύσσονται συνεργασίες και επικοινωνίες, που βοηθούν στην επίτευξη κοινών στόχων καθώς και την καλλιέργεια της παιδαγωγικής φαντασίας.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Διδακτικές ενότητες 1. Βασικές αρχές χορογραφίας (προσανατολισμός, τοποθετήσεις, ποικίλες μετακινήσεις κ.λ.π.). 2. Αρχιτεκτονική χορογραφίας χωρίς όργανα με μικρό αριθμό ατόμων. 3. Εισαγωγή στις βασικές κινήσεις με το σχοινάκι και τη μπάλα. 4. Αρχιτεκτονική χορογραφίας με ίδια όργανα ή δύο διαφορετικά (π.χ. 6 μπάλες ή 3 μπάλες και 3 σχοινάκια). 5. Θεματολογία χορογραφιών και κινητική απόδοσή της. 6. Εισαγωγή στις βασικές κινήσεις των φορητών οργάνων με το στεφάνι και τις κορύνες. 7. Αρχιτεκτονική χορογραφίας με ίδια όργανα ή δύο διαφορετικά (π.χ. 20 στεφάνια ή 10 στεφάνια και 10 ζευγάρια κορύνες). 8. Καλλιέργεια της εκφραστικής απόδοσης τόσο σε κινητικά θέματα όσο και συναισθηματικά. 9. Εισαγωγή στις βασικές κινήσεις με την κορδέλα. 10. Χορογραφίες με τρία όργανα σε ομάδες με πολλά άτομα. 11. Χορογραφίες σε παιδιά της Α΄ βάθμιας εκπαίδευσης. 12. Χορογραφίες σε παιδιά της Β΄ βάθμιας εκπαίδευσης (γυμνάσιο). 13. Χορογραφίες στην Τρίτη ηλικία.
Λέξεις Κλειδιά
Αρχιτεκτονική χοραγραφίας, προσανατολισμός, σχοινάκι, μπάλα.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Άσκηση Πεδίου50
Καλλιτεχνική δημιουργία
Σύνολο50
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές αξιολογούνται παρουσιάζοντας διάφορες συνθέσεις-χορογραφίες με τα φορητά όργανα που διδάσκονται. Οι συνθέσεις αφορούν τόσο την πρωταβάθμια όσο και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και την τρίτη ηλικία.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Κινητική και Ρυθμική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση. Εύα Παυλίδου
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Ρυθμικές ασκήσεις στη φυσική αγωγή: Κ. Πολυμενοπούλου, Κ. Καραδήμου, Ε. ΠΟλλάτου
Τελευταία Επικαιροποίηση
27-05-2016