Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές/τριες θα είναι ικανοί να:
-Γνωρίζουν τις έννοιες της κινητικής απόδοσης, μάθησης και ελέγχου της κίνησης.
-Να αναλύουν τις αρχές της επιδέξιας κίνησης
-Να κατανοούν τις αρχές μάθησης δεξιοτήτων
-Να μπορούν να συνθέτουν τις πληροφορίες που λαμβάνουν από τις θεωρητικές προσεγγίσεις και τα συμπεράσματα των ερευνών
-Να μπορούν να εφαρμόζουν τις θεωρίες που αποκτήθηκαν στην πράξη σχεδιάζοντας κατάλληλα προγράμματα εξάσκησης
-Να αξιολογούν το αποτέλεσμα των μεθόδων εξάσκησης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ο σκοπός του μαθήματος είναι να μυήσει τους/τις φοιτητές/τριες στις έννοιες και της θεωρίες της κινητικής μάθησης, ανάπτυξης και ελέγχου της κίνησης
Μαθησιακοί στόχοι του μαθήματος:
Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές/τριες θα είναι ικανοί να:
-Γνωρίζουν τις έννοιες της κινητικής απόδοσης, μάθησης και ελέγχου της κίνησης.
-Να αναλύουν τις αρχές της επιδέξιας κίνησης
-Να κατανοούν τις αρχές μάθησης δεξιοτήτων
-Να μπορούν να συνθέτουν τις πληροφορίες που λαμβάνουν από τις θεωρητικές προσεγγίσεις και τα συμπεράσματα των ερευνών
-Να μπορούν να εφαρμόζουν τις θεωρίες που αποκτήθηκαν στην πράξη σχεδιάζοντας κατάλληλα προγράμματα εξάσκησης
-Να αξιολογούν το αποτέλεσμα των μεθόδων εξάσκησης
1. Εισαγωγή στην κινητική συμπεριφορά
2. Κινητικές προσαρμογές κατά την απόδοση μάθηση. Αξιολόγηση της μάθησης
3. Στάδια Μάθησης - Μεταφορά μάθησης
4. Ταξινόμηση δεξιοτήτων – Αθλημάτων - Ατομικές διαφορές και πρόβλεψη
5. Η συνεισφορά του ανοικτού και κλειστού κυκλώματος ελέγχου της κίνησης.
6. Θεωρίες ελέγχου της κίνησης
7. Διαδικασία μεθόδευσης πληροφοριών - Συνεισφορά των ικανοτήτων στη μάθηση
8. Δομικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά της ανάπτυξης
9. Προετοιμασία της μαθησιακής εμπειρίας
10. Υποστηρίζοντας τη μαθησιακή εμπειρία - Οργάνωση της εξάσκησης
11. Παροχή ανατροφοδότησης και καθοδήγησης
12. Εφαρμογή των αρχών της μάθησης – Μελέτη περίπτωσης
13. Ανάλυση και αξιολόγηση των αρχών της μάθησης
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Τζέτζης, Γ. & Λόλα, Α. (2015) Ηλεκτρονικές Εκδόσεις Κάλλιππος
2. Schmidt, R.A., & Lee, T.D. (1999). Motor control and learning: a behavioral emphasis. Champaign IL: Human Kinetics.
3. Pamela Haibach, Greg Reid, Douglas Collier, (2011). Motor Learning and Development Champaign, IL: Human Kinetics.
3. Magill, R A. (1998). Motor Learning Concepts and Applications (5th ed). Boston: McGraw-Hill.
4. Schmidt, R.A., Wrisberg, C.A, & Wrisberg, C.N (2000). Motor Learning and Performance. Champaign IL:
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Schmidt, R.A., & Lee, T.D. (1999). Motor control and learning: a behavioral emphasis. Champaign IL: Human Kinetics.
2. Pamela Haibach, Greg Reid, Douglas Collier, (2011). Motor Learning and Development Champaign, IL: Human Kinetics.
3. Magill, R A. (1998). Motor Learning Concepts and Applications (5th ed). Boston: McGraw-Hill.
4. Schmidt, R.A., Wrisberg, C.A, & Wrisberg, C.N (2000). Motor Learning and Performance. Champaign IL: Human Kinetics
5. Christina R.W. & Corcos, M.D. (1993). Προπονητής & Μάθηση – Απόδοση. Θεσσαλονίκη: Σάλτο.
6. Rose, D.J. (1998) Κινητική Μάθηση και Κινητικός Έλεγχος. University Studio Press: Θεσ/νίκη.