ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ/ΕΙΔΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ/ΕΙΔΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ / Topics in Adapted / Special PE
ΚωδικόςΝ605
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΧριστίνα Ευαγγελινού
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΟΡΜΟΥ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000161

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣ-2016-ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ-ΘΕΣ/ΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 25
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινή-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ/ΕΙΔΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600063037
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα αποτελεί μέρος της γνωστικής περιοχής της επιστήμης της Προσαρμοσμένης /Ειδικής Φυσικής Αγωγής. Το μάθημα αναφέρεται στις ατομικές διαφορές που παρουσιάζουν τα άτομα με αναπηρία και επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής μάθησης και κοινωνικής ενσωμάτωσης Στόχος του μαθήματος είναι η εμβάθυνση σε γνώσεις οι οποίες αφορούν στα συναισθηματικά, νοητικά και κινητικά χαρακτηριστικά ατόμων με αναπηρία όπως αυτές επηρεάζονται από την ιδία την αναπηρία, από την ηλικία και το περιβάλλον (σχολείο, κέντρο αποκατάστασης, αθλητικό σύλλογο, ή κέντρα ψυχαγωγίας) που ζουν και λειτουργούν. Ιδιαίτερο στόχο του μαθήματος αποτελεί η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην προσαρμογή των ιδιαίτερων ατομικών χαρακτηριστικών των ατόμων με αναπηρία στη φυσική αγωγή και στον αθλητισμό.
Γενικές Ικανότητες
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Άτομα με αναπηρία – Ιστορική αναδρομή – φιλοσοφική αντιμετώπιση και εκπαιδευτικές πολιτικές στο σχολείο και στον αθλητισμό 2. Στάσεις και συμπεριφορές απέναντι στην αναπηρία. Αναγνωρίζοντας τις ατομικές διαφορές – μοντέλα αναπηρίας - πορεία προς την ένταξη 3. Ατομικές διαφορές - Βρέφη, Νήπια και μικρά παιδιά 1. 4. Ατομικές διαφορές- Νοητική Καθυστέρηση 2. Ατομικές διαφορές- Διάσπαση προσοχής και Υπερ-κινητικότητα και Αναπτυξιακή Διαταραχή Κινητικού Συντονισμού 6.Ατομικές διαφορές: Κάκωση Νωτιαίου μυελού 7. Ατομικές διαφορές: Αισθητηριακά προβλήματα – Κώφωση –Τύφλωση 8. Ατομικές διαφορές: Συναισθηματικές διαταραχές – Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές 9. Ατομικές διαφορές: Εγκεφαλική Παράλυση 10. Ατομικές διαφορές – Ακρωτηριασμός 11. Ατομικές διαφορές: 12. Άτομα με αναπηρία και διαταραχές υγείας στο σχολείο / κέντρο αποκατάστασης/ κέντρα ψυχαγωγίας/ αθλητικό σύλλογο: Διεπιστημονική αντιμετώπιση 13. Παρουσίαση εργασιών
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις502
Σεμινάρια251
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων602,4
Πρακτική (Τοποθέτηση)251
Συγγραφή εργασίας / εργασιών903,6
Σύνολο25010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
πρακτική τοποθέτηση (άσκηση) 10% Ατομική εργασία που θα αφορά στη μελέτη και παρουσίαση ενός ξενόγλωσου άρθρου που θα επιλέξει ο/η φοιτητής/τρια με βάση τα ενδιαφέροντα του και σύμφωνα με τα αντικείμενα που αναπτύχθηκαν στο μάθημα (40%). Τελικές εξετάσεις (50%) Στο τέλος του μαθήματος θα δοθούν εξετάσεις που θα αφορούν την διδαχθείσα ύλη του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Sherrill, C. (2004). Προσαρμοσμένη Φυσική Δραστηριότητα, Αναψυχή και Σπορ: : Μια Διεπιστημονική και Δια Βίου Προσέγγιση. Μετάφραση και επιμέλεια Χ. Ευαγγελινού. Εκδόσεις Πασχαλίδης, Αθήνα. Gallahue, L, D. (2002). Αναπτυξιακή φυσική αγωγή για τα σημερινά παιδιά. Μετάφραση και επιμέλεια Χ. Ευαγγελινού & Α. Παπά. Εκδόσεις University Press. Θεσσαλονίκη. Αγγελοπούλου-Σακαντάμη, Ν. (2004). Ειδική Αγωγή. Αναπτυξιακές διαταραχές και χρόνιες μειονεξίες. Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Συναφή επιστημονικά περιοδικά: 1. Adapted Physical Activity Quarterly 2. Palestra 3. European Journal of Adapted Physical Activity 4. Research Quarterly for Exercise and Sport 5. European Journal of Special needs Education 6. International Journal of Special Education 7. Developmental Medicine and Child Neurology
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-07-2015