ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ Β/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ Β/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / Didactics of PE in Secondary Education
ΚωδικόςΝ537
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΒασίλειος Μπαρκούκης
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000184

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣ-2016-ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ-ΘΕΣ/ΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογή της Άλλης ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-10
ΣΧΟΛΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗΥποχρ. Κατ΄ Επιλογήν ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ Β/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600063046
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μαθησιακοί στόχοι του μαθήματος: Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές/τριες θα είναι ικανοί να: α) γνωρίζουν τις βασικές θεωρητικές προσεγγίσεις ενίσχυσης των κινήτρων στη φυσική αγωγή, β) γνωρίζουν και χρησιμοποιούν καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας των διδακτικών αντικειμένων της φυσικής αγωγής στη Βθμια εκπαίδευση, γ) προγραμματίζουν τις ενότητες και τα διδακτικά αντικείμενα του μαθήματος φυσικής αγωγής , και δ) ενισχύουν τα κίνητρα των μαθητών/τριών για συμμετοχή στο μάθημα
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Εισαγωγή - Σκοποί και στόχοι της φυσικής αγωγής 2. Αναλυτικά προγράμματα φυσικής αγωγής στη Β΄θμια εκπαίδευση 3. Χαρακτηριστικά αποτελεσματικού εκπαιδευτικού φυσικής αγωγής 4. Αποτελεσματικό κλίμα διδασκαλίας στη φυσική αγωγή 5. Μέθοδοι και στυλ διδασκαλίας 6. Θεμελιώδεις αρχές διδασκαλίας δεξιοτήτων 7. Ανάπτυξη αυτενέργειας στη φυσική αγωγή 8. Παροχή αναγνώρισης και συνεργασία στη φυσική αγωγή 9. Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή 10. Προγραμματισμός και σχεδιασμός της διδασκαλίας 11. Ειδικά θέματα διδακτικής στη Β΄θμια εκπαίδευση 12. Παρουσίαση εργασιών φοιτητών/τριών 13. Παρουσίαση εργασιών φοιτητών/τριών
Λέξεις Κλειδιά
φυσική αγωγή, μέθοδοι διδασκαλίας, κίνητρα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων652,6
Εκπόνηση μελέτης (project)753
Συγγραφή εργασίας / εργασιών753
Σύνολο25410,2
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Παρουσίαση εργασίας σχετική με την διδακτική της φυσικής αγωγής στη Βθμια εκπαίδευση ( 30%) Ομαδική εργασία σχετικά με τις θεωρίες των κινήτρων στη φυσική αγωγή (30%) Δημιουργία ενός ετήσιου προγραμματισμού με 6-8 ενδεικτικά σχέδια μαθήματος με την χρήση καινοτόμων μορφών διδασκαλίας (40%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Blankenship, Β. Τ. (2012). Ψυχολογία της Διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής: Από τη Θεωρία στην Πράξη. Εκδοτικός Όμιλος ΙΩΝ. 2. Hagger, M., Chatzisarantis, N. (2007). Intrinsic Motivation and Self-Determination in Exercise and Sport. Human Kinetics.
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-10-2019