ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ / Development of inclusion programs in physical education classes
ΚωδικόςΝ576
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΧριστίνα Ευαγγελινού
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000203

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣ-2016-ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ-ΘΕΣ/ΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογή της Άλλης ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-10
ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ/ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗΥποχρ. Κατ΄ Επιλογήν ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΥΝΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600063055
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • Ν605 ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ/ΕΙΔΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Γνώση των αρχών της σχολικής και κοινωνικής ένταξης με αναφορές στο ιστορικό, θεσμικό πλαίσιο καθώς και στις θεωρίες των στάσεων και τη πρακτική εφαρμογή προγραμμάτων ένταξης που βοηθούν στην ομαλή συνεκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές με μαθητές χωρίς αναπηρία στις τάξεις φυσικής αγωγής στο γενικό σχολείο . Γνώση των αρχών της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με αναφορά στη διαπολιτισμική διδακτική στο σχολείο. Γνώση των αρχών συν-εκπαίδευσης παιδιών Ρομά που απειλούνται από εκπαιδευτική ανισότητα και περιθωριοποίηση.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
Περιεχόμενο Μαθήματος
1) Ένταξη: προσδιορίζοντας την έννοια 2) Κοινωνιολογικές και ψυχολογικές θεωρήσεις της παιδαγωγικής της ένταξης 3) Σχεδιασμός για την ένταξη 4) Αξιολόγηση για να διευκολυνθεί η επιτυχής ένταξη 5) Σχεδιασμός η τροποποιήσεις του Αναλυτικού Προγράμματος 6) Προσαρμογές για άτομα με συγκεκριμένες αναπηρίες 7) Προσαρμογές σε ομαδικά και ατομικά αθλήματα 8) Εκπαιδεύοντας τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής για ισότιμη συνεκπαίδευση 9) Διδακτικές προσεγγίσεις με στόχο την ένταξη μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο μάθημα της φυσικής αγωγής στο γενικό σχολείο 10) Εκπαιδευτικά προγράμματα με στόχο την διαμόρφωση θετικών στάσεων 11) Εκπαίδευση και πολιπολιτισμική ανάπτυξη των μεταναστών 12) Εκπαίδευση παιδιών Ρομά 13) Παρουσιάσεις εργασιών – Συζήτηση, συμπεράσματα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Πρακτική (Τοποθέτηση)602,4
Εκπόνηση μελέτης (project)753
Συγγραφή εργασίας / εργασιών853,4
Σύνολο25010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Πρακτική άσκηση (15%), συγγραφή & παρουσίαση εργασίας (30%), Τελικές εξετάσεις (55%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
• Sherrill, C. (2004). Προσαρμοσμένη Φυσική Δραστηριότητα, Αναψυχή και Σπορ: : Μια Διεπιστημονική και Δια Βίου Προσέγγιση. Μετάφραση και επιμέλεια Χ. Ευαγγελινού. Εκδόσεις Πασχαλίδης, Αθήνα. • Block, M. (2007). A Teacher’s Guide to Including Students with disabilities in general physical education. Third Edition. Paul H. • Peterson, J.M. & Hittie, M. M. (2010). Inclusive Teaching: The Journey towards effective schools for all learners. Pearson Publisher. • Σούλης, Σ.Γ. (2006). Παιδαγωγική της ένταξης Τόμος Α. Από το σχολείο του διαχωρισμού σ’ ένα σχολείο για όλους. Εκδόσεις Τυπωθήτω, Γ. Δαρδανός. • Σούλης. Σ. Γ. (2008). Ένα σχολείο για Όλους: Από την έρευνα στην πράξη παιδαγωγική της ένταξης. Τόμος Β’. Εκδόσεις Gutenberg. • Gallahue, L, D. (2002). Αναπτυξιακή φυσική αγωγή για τα σημερινά παιδιά. Μετάφραση και επιμέλεια Χ. Ευαγγελινού & Α. Παπά. Εκδόσεις University Press. Θεσσαλονίκη. • Αγγελοπούλου-Σακαντάμη, Ν. (2004). Ειδική Αγωγή. Αναπτυξιακές διαταραχές και χρόνιες μειονεξίες. Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Συναφή επιστημονικά περιοδικά: 1. Adapted Physical Activity Quarterly 2. Palestra 3. European Journal of Adapted Physical Activity 4. Research Quarterly for Exercise and Sport 5. European Journal of Special needs Education 6. International Journal of Special Education 7. Developmental Medicine and Child Neurology 8. International Journal of Inclusive Education, 9. European Journalof Special Needs Education, 10. British Journal of Special Education, 11. Exceptional Children, 12. Development and Education
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-07-2015