ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΥΨΗΛΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η΄ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΥΨΗΛΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η΄ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ / Top level performance for individuals with disabilities or special education needs
ΚωδικόςΝ578
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΧριστίνα Ευαγγελινού
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000204

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣ-2016-ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ-ΘΕΣ/ΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογή της Άλλης ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-10
ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ/ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗΥποχρ. Κατ΄ Επιλογήν ΚατεύθυνσηςΧειμερινή-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΥΨΗΛΩΝ ΕΠΙΔΟΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η΄ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600063056
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • Ν605 ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗΣ/ΕΙΔΙΚΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στόχος του μαθήματος είναι η εμβάθυνση σε γνώσεις αναφορικά με τις λειτουργικές ικανότητες και τις αδυναμίες που παρουσιάζουν τα άτομα με κινητικες και νοητικές ιδιαιτερότητες και πως αυτές επηρεάζονται από την άσκηση. Ιδιαίτερο στόχο του μαθήματος η μελέτη σύγχρονων πειραματικών ερευνών αναφορικά με την επίδραση της άσκησης σε φυσιολογικούς παραμέτρους σε άτομα με αναπηρία. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές-τριες θα είναι ικανοί/ες να σχεδιάσουν με επιτυχία ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα προπόνησης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Φυσιολογικές μεταβολές κατά την άσκηση σε άτομα με κάκωση νωτιαίου μυελού (ΚΝΜ) Ι 2. Φυσιολογικές μεταβολές κατά την άσκηση σε άτομα με κάκωση νωτιαίου μυελού (ΚΝΜ) ΙΙ 3. Πειραματικές έρευνες: Άσκηση για βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής ικανότητας σε ατομα με ΚΝΜ 4. Πειραματικές έρευνες: Άσκηση για βελτίωση της δύναμης σε άτομα με ΚΝΜ 5. Άσκηση με ηλεκτρική διέγερση σε άτομα με ΚΝΜ 6. Άσκηση στο νερό σε άτομα με κινητικες αναπηριες 7. Φυσιολογικές μεταβολές κατά την άσκηση σε άτομα με νοητική καθυστέρηση 8. Πειραματικές έρευνες: Άσκηση για βελτίωση της καρδιοαναπνευστικης ικανότητας και της δύναμης σε άτομα με νοητική καθυστέρηση 9. Προγράμματα άσκησης για άτομα με εγκεφαλική παράλυση 10. Προγράμματα άσκησης για άτομα με νοητική καθυστέρηση 11. Σύνοψη μαθημάτων και συμπεράσματα. Οδηγίες συγγραφής της ερευνητικής και της ανασκοπικής εργασίας σε ειδικούς πληθυσμούς 12. Παρουσιάσεις ερευνητικών άρθρων από τους φοιτητές 13. Παρουσίασεις ανασκοπικής εργασίας από τους φοιτητές
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις401,6
Σεμινάρια602,4
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων602,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών903,6
Σύνολο25010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις (50% του τελικού βαθμού). Παρουσιάσεις άρθρων και ανασκοπικής εργασίας (50% του τελικού βαθμού).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
. Effect of spinal cord injury on the heart and cardiovascular fitness.Phillips WT, Kiratli BJ, Sarkarati M, Weraarchakul G, Myers J, Franklin BA, Parkash I, Froelicher V. Curr Probl Cardiol. 1998 Nov;23(11):641-716. 2. Exercise recommendations for individuals with spinal cord injury. Sports Med. Jacobs PL, Nash MS. 2004;34(11):727-51. 3. Effects of training programs for spinal cord injury Devillard , D. Rimaud , F. Roche , P. Calmels. Annales de Réadaptation et de Médecine Physique, Volume 50, Issue 6, July 2007, Pages 490–498 4. Exercise Prescription in Subjects With Spinal Cord Injuries. Bizzarini, et al. Archives of Physical Medicine and Rehabilitation. Volume 86, Issue 6, June 2005, Pages 1170–1175 5. Physical activity benefits and needs in adults with intellectual disabilities: systematic review of the literature. Bartlo P, Klein PJ. Am J Intellect Dev Disabil. 2011 May;116(3):220-32. 6. Physical activity of adults with mental retardation: review and research needs.Temple VA, Frey GC, Stanish HI. Am J Health Promot. 2006 Sep-Oct;21(1):2-12. 7. Cardiovascular disease prevalence and risk factors of persons with mental retardation Draheim CC.. Ment Retard Dev Disabil Res Rev. 2006;12(1):3-12. 8. A systematic review of the outcomes of cardiovascular exercise programs for people with Down syndrome Dodd KJ, Shields N.. Arch Phys Med Rehabil. 2005 Oct;86(10):2051-8. 9. Aerobic exercise training programmes for improving physical and psychosocial health in adults with Down syndrome Andriolo RB, El Dib RP, Ramos L, Atallah AN, da Silva EM.. Cochrane Database Syst Rev. 2010 May 12;(5):CD005176. 10. Health-related physical fitness in children and adolescents with Down syndrome and response to training. González-Agüero A, Vicente-Rodríguez G, Moreno LA, Guerra-Balic M, Ara I, Casajús JA. Scand J Med Sci Sports. 2010 Oct;20(5):716-24 11. The prevalence and determinants of obesity in adults with intellectual disabilities.Melville CA, Hamilton S, Hankey CR, Miller S, Boyle S. Obes Rev. 2007 May;8(3):223-30 12. Assessment protocols of maximum oxygen consumption in young people with Down syndrome - A review. Seron BB, Greguol M. Res Dev Disabil. 2014 Jan 7. pii:S0891-4222(13)00551-9 13. Circulating angiogenic biomolecules at rest and in response to upper-limb exercise in individuals with spinal cord injury Vasiliadis AV, Zafeiridis A, Dipla K, Galanis N, Chatzidimitriou D, Kyparos A, Nikolaidis MG, Vrabas IS.. J Spinal Cord Med. 2013 Jun 13. 14. Reduced metaboreflex control of blood pressure during exercise in individuals with intellectual disability: a possible contributor to exercise intolerance Dipla K, Zafeiridis A, Papadopoulos S, Koskolou M, Geladas N, Vrabas IS.. Res Dev Disabil. 2013 Jan;34(1):335-43. 15. Muscle perfusion of posterior trunk and lower-limb muscles at rest and during upper-limb exercise in spinal cord-injured and able-bodied individuals Zafeiridis A, Vasiliadis AV, Doumas A, Galanis N, Christoforidis T, Kyparos A, Nikolaidis MG, Dipla K, Vrabas IS.. Spinal Cord. 2012 Nov;50(11):822-6. 16. Muscle fatigue during intermittent exercise in individuals with mental retardation. Zafeiridis A, Giagazoglou P, Dipla K, Salonikidis K, Karra C, Kellis E. Res Dev Disabil. 2010 Mar-Apr;31(2):388-96.
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-07-2015