ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ / EDUCATIONAL SCIENCES IV
Κωδικός8ΠΓ1
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Γουλής
Γνωστικό ΑντικείμενοΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280006008

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 107
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό845

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600066407

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Κινηματογράφου
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ (302)
ΗμερολόγιοThursdsay 09:30 to 12:00
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
α) οι φοιτητές/ριες εκπαιδεύονται στο πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη βιογραφική προσέγγιση για να αντλήσουμε και να κατασκευάσουμε αφηγηματικό υλικό για κινηματογραφική χρήση β) μαθαίνουν να αφηγούνται και να ακούνε με τους θεωρητικούς και μεθοδολογικούς όρους της βιογραφικής προσέγγισης γ) Οι φοιτητές/ριες ασκούνται στις αφηγήσεις ζωής και στην κατασκευή ιστοριών ζωής και στο πώς αυτό το υλικό μπορεί να αναλυθεί ώστε να αποτελέσει βάση για κινηματογραφική χρήση δ) Οι συμμετέχοντες καθοδηγούνται και εκπαιδεύονται να είναι δρώντα μέλη αυτού του σεμιναρίου
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
8ΠΓ1: Η βιογραφία ως θεωρία και μέθοδος συλλογής υλικού για κινηματογραφική χρήση Με το μάθημα αυτό οι φοιτητές/ριες εκπαιδεύονται στο πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη βιογραφική προσέγγιση για να αντλήσουμε και να κατασκευάσουμε αφηγηματικό υλικό για κινηματογραφική χρήση. Το μάθημα στηρίζεται στις θεωρητικές και μεθοδολογικές αρχές της βιογραφικής προσέγγισης της πρώτης εποχής της Σχολής του Σικάγου (δεκαετίες 1920-1930), αλλά και της ανανεωμένης (ευρωπαϊκής) βιογραφικής προσέγγισης. Από το πρώτο ως το τελευταίο μάθημα είναι μια συνεχής άσκηση του «αφηγείσθαι» και του «ακούειν» με τους θεωρητικούς και μεθοδολογικούς όρους της βιογραφικής προσέγγισης. Οι φοιτητές/ριες ασκούνται στις αφηγήσεις ζωής και στην κατασκευή ιστοριών ζωής και στο πώς αυτό το υλικό μπορεί να αναλυθεί ώστε να αποτελέσει βάση για κινηματογραφική χρήση. Οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο παροτρύνονται, καθοδηγούνται και εκπαιδεύονται να είναι δρώντα μέλη αυτού του σεμιναρίου και σε καμία περίπτωση παθητικοί ακροατές. Εκπαιδεύονται δηλ. να γίνουν ο καθένας «ευήκοον ους». Το μάθημα διεξάγεται στην αίθουσα συνεδριάσεων, έτσι ώστε να υπάρχει πρόσωπο-με-πρόσωπο επικοινωνία όλων των συμμετεχόντων, συνθήκη αναγκαία για τέτοιου είδους σεμινάρια. Όσοι συμμετέχουν ως δρώντα υποκείμενα σε αυτό το μάθημα παραδίδουν στο τέλος του εξαμήνου μια εργασία περίπου 2000-3000 λέξεων με την εμπειρία τους από αυτή τη συμμετοχή. Όσοι δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν επαρκώς στο τέλος του εξαμήνου θα δώσουν εξετάσεις σε ύλη που θα ανακοινωθεί στο πρώτο μάθημα και θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Τμήματος Σημ. Σχετική βιβλιογραφία παρουσιάζεται στο πρώτο μάθημα, αλλά και στην πορεία των μαθημάτων και αναρτάται στην ιστοσελίδα του Τμήματος.
Λέξεις Κλειδιά
βιογραφική προσέγγιση, αφήγηση, ιστορίες ζωής, ντοκιμαντέρ, βιογραφικές ταινίες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση Η.Υ., πρόγραμμα παρουσίασης powerpoint, λογισμικό αναπαραγωγής βίντεο - φωτογραφίας, mail
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301
Σεμινάρια702,3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών170,6
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1204
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
α) συμμετοχή στο σεμινάριο (25%) - παρουσίες β) παρουσίαση εργασίας στο σεμινάριο - υποχρεωτικές γ) γραπτή εργασίας - υποχρεωτικές Α+β = 50%, Γ) 50%
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Ελεφάντης, Άγγελος (2001), Minima memorialia. Η ιστορία του παππού μου, Αθήνα: Πόλις 2. Πανταζής Π., (2004) Από τα Υποκείμενα στο Υποκείμενο, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. 3. Τσιώλης, Γ. (2006), Ιστορίες Ζωής και Βιογραφικές Αφηγήσεις, Αθήνα: Κριτική.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Wetherell, M. (2005a). Ιστορίες ζωής/κοινωνικές ιστορίες. Στο M. Wetherell (Επιμ.), Ταυτότητες, Ομάδες και Κοινωνικά Ζητήματα (σσ. 409-490). Αθήνα: Μεταίχμιο. Wetherell, M. (2005b). Ομαδική σύγκρουση και η κοινωνική ψυχολογία του ρατσισμού. Στο M. Wetherell, & M. Wetherell (Επιμ.), Ταυτότητες, Ομάδες και Κοινωνικά Ζητήματα (σσ. 253-334). Μεταίχμιο.
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-07-2017