ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΑ. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΑ. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ / SEMINAR. PRACTICE IN ARCHAEOLOGICAL SITES AND MUSEUMS
ΚωδικόςΑΠΡ312
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΙστορίας και Αρχαιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Γνωστικό ΑντικείμενοΠΡΟΐΣΤΟΡΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΠΠΔΕ 3
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280004374

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας 2015-2019

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 6
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΕΙΑ. ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600066977

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 110 Β (129)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 11:00 έως 13:30
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Οι φοιτητές πρέπει να έχουν βασικές γνώσεις Προϊστορικής Αρχαιολογίας
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι εξοικειωμένοι α) με διαφορετικές μουσειολογικές προσεγγίσεις ως προς την έκθεση πολιτισμικών καταλοίπων της προϊστορικής περιόδου και β) με διαφορετικές πρακτικές διαχείρισης προϊστορικών αρχαιολογικών ευρημάτων σε συνθήκες σωστικών ή/και συστηματικών αρχαιολογικών ανασκαφών. Αυτοί οι δύο στόχοι επιτυγχάνονται μέσα από α) επισκέψεις σε προϊστορικές εκθέσεις μουσείων και συζητήσεις με τους επιμελητές των εκθέσεων αυτών και β) επισκέψεις σε ανασκαφές προϊστορικών οικισμών που βρίσκονται σε εξέλιξη. Οι φοιτητές αποκτούν ευρύτητα αντίληψης ως προς ζητήματα διαχείρισης της πολιτισμικής κληρονομιάς. Εκπαιδεύονται σε ποικίλες όψεις των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που οργανώνουν αρχαιολογικά μουσεία της Ελλάδας καλλιεργώντας παράλληλα την κριτική τους ικανότητα ως προς την εκάστοτε προσέγγιση, τη θεματική, τους στόχους και το αποτέλεσμα συγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων τα οποία οι φοιτητές παρακολουθούν σε συνεννόηση με τους υπεύθυνους για τα προγράμματα αυτά αρχαιολόγους/μουσειολόγους. Επίσης, οι φοιτητές, μέσα από συνεντεύξεις και ερωτηματολόγια με ομάδες πληθυσμού, αποκτούν βιωματικές εμπειρίες σχετικά με την πρόσληψη της προϊστορικής αρχαιολογίας από το ευρύτερο κοινό. Τέλος, με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση, διδάσκοντας στη Μέση Εκπαίδευση, να υποστηρίξουν με ιδιαίτερη επιτυχία την οργάνωση επισκέψεων σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, προετοιμάζοντας και καθοδηγώντας τους μαθητές τους στη βιωματική πρόσληψη γνώσεων (μέσα από την επαφή με τα ίδια τα αντικείμενα/χώρους/ανθρώπους κλπ), συμπληρωματικά ως προς τη διδασκαλία μαθημάτων εντός της σχολικής αίθουσας.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα οργανώνεται σε τρεις άξονες. Ο πρώτος αφορά την επίσκεψη προϊστορικών συλλογών σε μουσεία της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας. Ο δεύτερος άξονας αφορά την επίσκεψη αρχαιολογικών χώρων στις περιοχές αυτές. Στο πλαίσιο του μαθήματος εξετάζονται ζητήματα παρουσίασης των αρχαιολογικών ευρημάτων στο ευρύ κοινό και ιδιαίτερη αναφορά γίνεται σε σωστικές ανασκαφές και εκπαιδευτικά προγράμματα. Το μάθημα περιλαμβάνει εκτός από τις επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, συνεντεύξεις με αρχαιολόγους. Το μάθημα προσφέρεται σε περιορισμένο αριθμό φοιτητών. Η εξέταση γίνεται με γραπτή εργασία και προφορική παρουσίασή της.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις451,5
Σεμινάρια270,9
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων180,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών903
Σύνολο1806
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτή εργασία α) ατομική και β) ομαδική
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Τελευταία Επικαιροποίηση
25-02-2016