Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) είναι μια νέα προσέγγιση στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης. Είναι προσανατολισμένη στην εξασφάλιση της ποιότητας όλων των εκπαιδευτικών υπηρεσιών και δραστηριοτήτων. Μέσω του Στρατηγικού Προγραμματισμού και της συνεχούς αξιολόγησηςη ΔΟΠ επιδιώκει να συμβάλλει στην αποτελεσματικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και κάθε εκπαιδευτικού οργανισμού.
Σκοπός του μαθήματος είναι να προσφερθούν στους φοιτητές/τριες α) βασικές γνώσεις αναφορικά με το θεωρητικό υπόβαθρο της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην Εκπαίδευση και β) εργαλεία καιδεξιότητεςγια να ασκηθούν οι πρακτικές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας σε εκπαιδευτικούς οργανισμούς.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εννοιολογική οριοθέτηση της Ποιότητας -Διοίκηση Ολικής Ποιότητας στην Εκπαίδευση
Ανάλυση των θεμελιωδών αρχών Ποιότητας και Αριστείας στην Εκπαίδευση.
Προϋποθέσεις, οφέλη, εμπόδια, επίπεδα εφαρμογής της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην Εκπαίδευση.
Μοντέλα για την εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στην Εκπαίδευση
Το Ευρωπαϊκό Μοντέλο Διοίκησης της Ποιότητας της Εκπαίδευσης (EFQM ExcellenceModelforEducation)
Ανάπτυξη κριτηρίων ποιότητας ( EFQM) : Ηγεσία , Στρατηγική και Πολιτικές
Ανάπτυξη κριτηρίων ποιότητας ( EFQM) : Άνθρωποι, Συνεργάτες και Πόροι
Ανάπτυξη κριτηρίων ποιότητας ( EFQM) :Διαδικασίες, Αποτελέσματα για τους πελάτες
Ανάπτυξη κριτηρίων ποιότητας ( EFQM) : Αποτελέσματα για τους ανθρώπους, για την κοινωνία
Ανάπτυξη κριτηρίων ποιότητας ( EFQM) : Αποτελέσματα κύριας απόδοσης.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ζαβλανός, Μ., Η Ολική Ποιότητα στην εκπαίδευση, Αθήνα, Σταμούλης, 2003
Κριεμάδης Θ. Θωμοπούλου Ι., Διοίκηση Σχολικών Μονάδων, με έμφαση στην Ποιότητα, Αθήνα, Οικονομική Βιβλιοθήκη, 2012.
Μπρίνια Βασιλική , Management Εκπαιδευτικών Μονάδων, Αθήνα, εκδόσεις Σταμούλη (2008)
Sallis, E., Total Quality Management in Education, London, Kogan Page, 2002
Journals
Quality Assurance in Education
Total Quality Management
School Effectiveness and School Improvement