ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ / EDUCATIONAL THEATER PROGRAMS
ΚωδικόςΓΠ0401
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΣτυλιανή Μιχαηλίδου
Γνωστικό ΑντικείμενοΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΙΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000372

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2015-2018)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν634,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600068223

Πρόγραμμα Τάξης

Κτίριο
Όροφος-
ΑίθουσαΕξαδακτύλου Α2 Υποκριτικής/Σκηνοθεσίας Όροφος 1ος (616)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 10:00 έως 13:00
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές/φοιτήτριες αναμένεται να: 1. Κατανοούν τις ευρύτερες αλλά και επιμέρους συνδέσεις της θεατρικής τέχνης και της θεατρικής εκπαίδευσης. 2. Γνωρίζουν τα δομικά στοιχεία του θεάτρου (π.χ. παιχνίδι, ιστορία, τελετουργία) που καθόρισαν τη δημιουργία και την εξέλιξη του τομέα του εκπαιδευτικού θεάτρου 3. Γνωρίζουν τις επιμέρους προσεγγίσεις, σχολές υποκριτικής και τεχνικές που υιοθετήθηκαν από τον τομέα του εκπαιδευτικού θεάτρου και επηρέασαν τις μορφές του. 4. Γνωρίζουν σύγχρονα θεατρικά είδη (π.χ. Θέατρο της Επινόησης, Θέατρο Ντοκουμέντο) και την εφαρμογή τους στο εκπαιδευτικό πλαίσιο. 5. Γνωρίζουν και να κατανοούν τις παιδαγωγικές διαστάσεις των θεατρικών ειδών και να τα χρησιμοποιούν ανάλογα με τα εκπαιδευτικά συμφραζόμενα. 6. Εμψυχώνουν θεατρικές ομάδες και να καθοδηγούν τη διαδικασία δημιουργίας διαφορετικών μορφών παραστάσεων. 7. Χρησιμοποιούν το θέατρο ως καλλιτεχνικό και εκπαιδευτικό πλαίσιο, και ως διαθεματική διαδικασία δημιουργίας και μάθησης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα στοχεύει στη μελέτη των προσεγγίσεων και των τεχνικών του Θεάτρου στην Εκπαίδευση μέσα από τη εξέτασή τους στην ίδια τη θεατρική τέχνη –όπου πρωτοεμφανίστηκαν– και την αναλυτική παρακολούθηση της μετεξέλιξής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Λαμβάνοντας υπόψη την καλλιτεχνική προέλευση του εκπαιδευτικού θεάτρου/δράματος, η διδακτική προσέγγιση εστιάζεται στις πιο σύγχρονες μεθόδους, συμβάσεις και εφαρμογές των θεατρικών τεχνών στο Δράμα/Θέατρο στην Εκπαίδευση. Το μάθημα εξετάζει τις παιδαγωγικές δυνατότητες του θεάτρου μέσα από μία ευρεία προσέγγιση, που ξεκινά από τη μελέτη των δομικών/ανθρωπολογικών χαρακτηριστικών του θεάτρου, όπως το παιχνίδι, η ιστορία, η τελετουργία, και φτάνει μέχρι τα πιο σύγχρονα είδη όπως το Θέατρο Ντοκουμέντο ή το Θέατρο της Προφορικής Ιστορίας, και τον τρόπο που αυτά αξιοποιούνται και μεθοδολογικοποιούνται στη σύγχρονη εκπαιδευτική θεωρία και πράξη.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων150,6
Εκπόνηση μελέτης (project)271,1
Καλλιτεχνική δημιουργία40.51,6
Σύνολο121.54,9
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση της επίδοσης των φοιτητών στηρίζεται: Α. Στην παρακολούθηση και στη συμμετοχή τους στο μάθημα κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, δεδομένου μάλιστα ότι υποχρεούνται να παρακολουθήσουν τουλάχιστον 10 από τις 13 τρίωρες συναντήσεις που περιλαμβάνει το μάθημα. Β. Στη γραπτή εξέταση που περιλαμβάνει θεωρία και άσκηση σχετική με τη διδαχθείσα ύλη.
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Άβρα Αυδή & Μελίνα Χατζηγεωργίου (2007) Η τέχνη του Δράματος στην Εκπαίδευση. 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής, Μεταίχμιο, Αθήνα Άλκηστις, (2008) Μαύρη αγελάδα-άσπρη αγελάδα. Δραματική τέχνη στην εκπαίδευση και διαπολιτισμικότητα, Αθήνα: Τόπος. Boal, A. (1979) Theatre of the Oppressed, London: Pluto Press.  Fleming, M.(1994) Starting Drama Teaching, London: David Fulton Publ. Gallagher, K. (2014) Why Theatre Matters: Urban Youth, Engagement, and a Pedagogy of the Real, Toronto, Buffalo, London: University of Toronto Press Νeelands, J. & Goode, T. (2000) Structuring drama work, Cambridge: Cambridge University Press. Schechner, R. “What is performance” στο Schechner, R. (2006) Performance Studies, 2nd edition, Routledge WiWilson, M. (2006) Storytelling and Theatre New York: Palgrave Macmillan
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-04-2017