Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θεωρία
Ανάλυση και σκοπιμότητα της χρήσης των θέσεων των χεριών και των ποδιών του Μπαλέτου. Χρήση της μουσικής στη ρυθμική γυμναστική. Θεωρητική ανάλυση της βασικής τεχνικής στο Στεφάνι τις Κορύνες και την Κορδέλα. Ορθολογιστική θεώρηση της κίνησης. Αρχιτεκτονική της σύνθεσης ενός προγράμματος Ρυθμικής στα τρία όργανα και τοποθέτηση των ασκήσεων σε σχέση με το χώρο και το χρόνο. Βασικά στοιχεία της λειτουργίας του αθλήματος της Ρυθμικής γυμναστικής κατά την διάρκεια των αγώνων με βάση τον Διεθνή κώδικα βαθμολογίας.
Πράξη
1. Ασκήσεις ευρύτητας όλων των αρθρώσεων, κυματισμοί του κορμού μπροστά και πίσω, ακροβατικά στοιχεία (κυβιστήσεις και παραλλαγές κυβιστήσεων).
2. Ρυθμικοί βηματισμοί βήμα Βάλς, πόλκα. Εκμάθηση της ισορροπίας second, arabesque, στη μπάρα και το κέντρο με τη χρησιμοποίηση διαφορετικών τεχνικών. Προασκήσεις της ισορροπίας στο κέντρο. Επανάληψη των απλών αλμάτων και στροφών και .
3. Στεφάνι. Λαβές, αιωρήσεις, ταλαντώσεις, μεταβιβάσεις σε διαφορετικά επίπεδα, στατικά και με διάφορες μετακινήσεις στο χώρο. Απλά τεχνικά στοιχεία του οργάνου σε συνδυασμό με τις ασκήσεις σώματος.
4. Στεφάνι. Οχτάρια, και περιστροφές του οργάνου σε διαφορετικά επίπεδα και με διαφορετική τροχιά. Περιστροφές του Στεφανιού στο πάτωμα και σε διάφορα μέρη του σώματος συνδυασμένες με ασκήσεις σε χαμηλό επίπεδο, εκμάθηση του άλματος antrelace κοζάκου.
5. Στεφάνι. Πετάγματα του οργάνου διαφορετικού τύπου (κάθετα, οριζόντια διαμετρικά, δίσκου) και εκμάθηση διαφορετικών λαβών εκτός των χεριών στατικά και με μετακινήσεις. Περάσματα μέσα από το Στεφάνι με μικρά άλματα και με διαφορετικού τύπου αναπηδήσεις. Κυλίσματα στο σώμα και στο πάτωμα.
6. Μικρές και μεγάλες συνθέσεις του Στεφανιού με μουσική συνοδεία. Κορύνες. Λαβές, αιωρήσεις, ταλαντώσεις, μεταβιβάσεις, οχτάρια μικρά μεσαία και μεγάλα μικρά πετάγματα με μια περιστροφή στον αέρα, περιστροφές σε διαφορετικά επίπεδα. Η εκμάθηση των παραπάνω βασικών στοιχείων γίνεται στην αρχή μόνο με μια κορύνα.
7. Κορύνες. Συνδυασμοί ασκήσεων σώματος και βασικής τεχνικής στατικά και με διαφορετικού τύπου μετακινήσεις στο χώρο(μικρά άλματα, τρέξιμο, αναπηδήσεις, ασκήσεις πλαστικότητας, ρυθμικούς και απλούς βηματισμούς, στροφές και ισορροπίες).
8. Κορύνες. Χρήση των δύο κορυνών σε συνδυασμό με τη βασική τεχνική του οργάνου. Προσέγγιση της τεχνικής των μύλων. Μικρές και μεγάλες συνθέσεις με μουσική συνοδεία. Παιγνίδια με τις κορύνες. Κανονισμοί. Αυτοσχεδιασμός.
9. Κορδέλα. Λαβές, αιωρήσεις, ταλαντώσεις, μεταβιβάσεις, κύκλοι, σπιράλ και φιδάκια, οχτάρια οριζόντια και κάθετα, τυλίγματα της κορδέλας σε διαφορετικά μέρη του σώματος. Εκμάθηση της βασικής τεχνικής του οργάνου με απλές ασκήσεις σώματος.
10. Κορδέλα. Ασκήσεις μετακίνησης στο χώρο σε συνδυασμό με τη βασική τεχνική του οργάνου. Μεταβιβάσεις της κορδέλας απλές και με εκτινάξεις. Χορευτικά στοιχεία και ρυθμικοί βηματισμοί με την κορδέλα , εκμάθηση απλών πεταγμάτων.
11. Κορδέλα. Μικρές και μεγάλες συνθέσεις με μουσική συνοδεία. Παιγνίδια παιδαγωγικά με μια και περισσότερες κορδέλες. Κανονισμοί..
12. Εκμάθηση βασικών ασκήσεων από το μπαλέτο για τη σωστή θέση και χρήση του σώματος, προσαρμοσμένες στη Ρυθμική γυμναστική. Ακροβατικά στοιχεία με στηρίξεις στα χέρια. Επανάληψη της βασικής τεχνικής του Στεφανιού και των κορυνών.
13. Γενικές και ειδικές κατευθύνσεις για τη δημιουργία συνθέσεων- προγραμμάτων στα πέντε όργανα της Ρυθμικής γυμναστικής. Κατανομή των ομάδων των ασκήσεων στο χώρο, χρήση όλου του χώρου, επιτυχής συνδυασμός κίνησης και μουσικής.