Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Nα γνωρίσουν οι φοιτητές/τριες το πλαίσιο και τους άξονες της Παιδαγωγικής της φυσικής αγωγής και του αθλητισμού, καθώς και τη σχέση της επιστήμης της Παιδαγωγικής με τη Διδακτική και τη Μεθοδική. Στο μάθημα γίνεται επεξεργασία βασικών εννοιών, όπως εκπαίδευση, μόρφωση, ανάπτυξη, μάθηση και κοινωνικοποίηση. Στα πλαίσια του μαθήματος εξετάζονται επίσης οι θεματολογίες που αφορούν την παιδαγωγική σημασία του αθλητισμού στους διάφορους φορείς και οργανώσεις. Γίνεται αναφορά σε θεματολογίες όπως το σώμα και η σωματική υπόσταση, η συνεκπαίδευση, η αγωγή υγείας, το παιχνίδι, ο συναγωνισμός και η απόδοση, η ψυχολογία του παιδαγωγού-εκπαιδευτικού κλπ.
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Η παιδαγωγική της φυσικής αγωγής και του αθλητισμού: οι έννοιες της αγωγής, της εκπαίδευσης, της μάθησης και της μόρφωσης.
2. Η εξέλιξη των συστημάτων εκπαίδευσης - συγκριτική παιδαγωγική.
3. Συνεκπαίδευση.
4. Μοντέλα οργάνωσης και διεύθυνσης της εκπαίδευσης και της τάξης.
5. Αγώνας, απόδοση και πρωταθλητισμός στις μικρές ηλικίες από παιδαγωγική άποψη.
6. Αγωγή για δια βίου άσκηση.
7. Το παιχνίδι ως παιδαγωγική διαδικασία.
8. Λεκτική και μη λεκτική αλληλεπίδραση μέσα και έξω από το σχολείο.
9. Η σχολική τάξη ως κοινωνική ομάδα. Σχολική πειθαρχία.
10. Παιδαγωγική ελεύθερου χρόνου και αναψυχής.
11. Η βαθμολόγηση και η αξιολόγηση ω παιδαγωγική διαδικασία.
12. Παιδαγωγικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση των κινήτρων και της μάθησης στο σχολείο.
13. Παιδί, άσκηση και ηθική ανάπτυξη.
14. Ανακεφαλαίωση.
Λέξεις Κλειδιά
αγωγή, εκπαίδευση, μάθηση, μόρφωση, συνεκπαίδευση, παιχνίδι, βαθμολόγηση, αξιολόγηση, ηθική ανάπτυξη
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Blankenship, Β. (2013). Ψυχολογία της διδασκαλίας της φυσικής αγωγής. Αθήνα: ΙΩΝ.
Χατζηδήμου, Δ. (2007). Εισαγωγή στη θεματική της Διδακτικής-Συμβολή στη θεωρία και στην πράξη της διδασκαλίας. Θεσσαλονίκη: Κυριακίδης
Hillenbrand, C. (2010). Εισαγωγή στην Παιδαγωγική των διαταραχών συμπεριφοράς. Αθήνα: ΕΛΛΗΝ.