ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ / SPECIAL EDUCATION
Κωδικός330
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΕλένη Φωτιάδου
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΟΡΜΟΥ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000566

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600068759
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να διδάξει τη φυσιολογική διαδικασία της ψυχοκινητικής ανάπτυξης, την παθοφυσιολογία των ατόμων με ειδικές ανάγκες, όπως διαταραχές της νοημοσύνης και συμπεριφοράς, μειονεξίες που προέρχονται από βλάβη ή δυσλειτουργία του νευρικού συστήματος, και την ειδική αγωγή που εφαρμόζεται στα άτομα αυτά, ιδιαίτερα την κινητική προσέγγιση και τη δυνατότητα άθλησης αυτών των ατόμων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Βασικές αρχές και ρόλος της ειδικής αγωγής. 2. Αύξηση και διάπλαση του οργανισμού - Διαφοροποίηση φύλου - Εκτίμηση της ανάπτυξης. 3. Θεωρίες ψυχοκινητικής ανάπτυξης - Στάδια και εκτίμηση της ψυχοκινητικής ανάπτυξης. 4. Αναπτυξιακές δοκιμασίες-Εκτίμηση νοημοσύνης-Διαβαθμίσεις νοημοσύνης. 5. Νοητική υπεροχή, έκπτωση, υστέρηση. 6. Σύνδρομο μειωμένης προσοχής με υπερκινητικότητα - Μαθησιακές δυσκολίες - Προβλήματα 52 Οδηγός Σπουδών ΤΕΦΑΑ Εισαχθέντων το Ακαδημαϊκό Έτος 2008 - 2009 συμπεριφοράς, εκπαίδευσης, άσκησης. 7. Νευρικό Σύστημα - Κινητικός μηχανισμός - Αντανακλαστικά - Ρόλος εκτίμησης των αντανακλαστικών στην ψυχοκινητική ανάπτυξη. 8. Εγκεφαλική παράλυση - Χαρακτηριστικά - Αντιμετώπιση - Ρόλος της άσκησης. 9. Επιληψία - Εκπαιδευτικά προβλήματα - Ρόλος της άσκησης. Συγγενείς ανωμαλίες του νευρικού συστήματος, υδροκέφαλος. 10. Παθήσεις κινητικού συστήματος, νοσήματα οστών, αρθρώσεων, νευρομυϊκές παθήσεις. 11. Αισθητηριακές διαταραχές (τύφλωση, κώφωση ). Ρόλος της Φυσικής Αγωγής. 12. Ψυχικά νοσήματα - Νευρογενής ανορεξία - Αυτισμός - Αλκοολισμός - Ναρκωτικά. 13. Χρόνια οργανικά νοσήματα - Σακχαρώδης διαβήτης - Κυστική ίνωση - Βρογχικό άσθμα
Λέξεις Κλειδιά
ειδική αγωγή, ψυχοκινητική ανάπτυξη, αναπηρίες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
Χρήση προτζέκτορα και ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις100
Συγγραφή εργασίας / εργασιών50
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Γραπτές εξετάσεις.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ-ΣΑΚΑΝΤΑΜΗ Ειδική αγωγή Αναπτυξιακές διαταραχές και χρόνιες μειονεξίες ISBN: 960-8396-06-9 'Ετος έκδοσης: 2004 © Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Εγνατία 156, 540 06, Θεσσαλονίκη, e-mail: uompress@uom.gr © Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Εγνατία 156, 540 06, Θεσσαλονίκη, e-mail: uompress@uom.gr
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Sherrill, Claudine, (1997) Adapted Physical Activity, Recreation And Sport: Crossdisciplinary and Lifespan. NY: WCB/McGraw Hill. Auxter, David, et al, (1996) Principles And Methods of Adapted Physical Education and Recreation: Gross Motor Activities for Young Children with Special Needs. NY: WCB/McGraw Hill. Block, Martin E., (1995) A Teacher's Guide to Including Students with Disabilities in Regular Physical Education. Baltimore, Paul H. Brooks Publishing Co. Bruininks, R., (1978) Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency. Circle Pines, MN: American Guidance Service. Dunn, John M., (1996) Special Physical Education: Adapted, Individualized, Developmental. NY: WCB/McGraw Hill.
Τελευταία Επικαιροποίηση
13-06-2017