ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΙΙ / DIDACTICS OF VOLLEYBALL ΙΙ
Κωδικός373
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΣοφία Παπαδοπούλου
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΟΡΜΟΥ
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΜαθήματα ΤΕΦΑΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000420

Πρόγραμμα Σπουδών: Προπτυχικό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ 2014-2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 266
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικά Εφαρμογής634

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600068778
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα έχουν αποκτήσει τις βασικές θεωρητικές γνώσεις και πρακτικές εμπειρίες, για την αποτελεσματική διδασκαλία της Πετοσφαίρισης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση (εκμάθηση της βασικής τεχνικής και ατομικής-ομαδικής τακτικής της πετοσφαίρισης, με σύνθεση ομάδας 4:2, 2:2:2, 4:2 με διείσδυση και 5:1 με διείσδυση).
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Η μεθοδολογία της τεχνικοτακτικής προπόνησης. Προπόνηση τεχνικής με θέματα τακτικής. Παιχνίδι με σύνθεση ομάδας 6:0. 2. Σύστημα σύνθεσης ομάδας 4:2. Η πρώτη ειδίκευση. Ο πασαδόρος. 3. Το διπλό μπλοκ. Η επικοινωνία. Παιχνίδι με σύστημα σύνθεσης ομάδας 4:2 (κεντρική κάλυψη). 4. Το μετωπικό από πάνω κυματιστό σερβίς. Ατομική και ομαδική τακτική του σερβίς. 5. Πάσες 3ου, 2ου και 1ου χρόνου. Παιχνίδι με σύνθεση ομάδας 4:2. 6. Σύστημα σύνθεσης ομάδας 2:2:2. Η δεύτερη ειδίκευση. Ο κεντρικός. Επίθεση τοποθέτησης. Το μπλοκ άουτ. 7. Αμυντικός σχηματισμός με το 6 πίσω (πλευρική κάλυψη). Παιχνίδι με σύνθεση ο μάδας 2:2:2. 8. Η κάλυψη της επίθεσης (ντουμπλάζ) 2:3 με το 6 πίσω. Παιχνίδι με σύνθεση ομάδας2:2:2. 9. Σύστημα σύνθεσης ομάδας 4:2 με διείσδυση. Αμυντικός σχηματισμός με τον παίκτη που δεν συμμετέχει στο μπλοκ. 10. Το σερβίς με άλμα. Παιχνίδι με σύνθεση ομάδας 4:2 με διείσδυση. 11. Σύστημα σύνθεσης ομάδας 5:1 με διείσδυση. Παιχνίδι. 12. Ο προπονητής. Η τεχνικοτακτική καθοδήγηση. Κανονισμοί του παιχνιδιού. Φύλλο αγώνα. 13. Συμμετοχή σε αγώνες εσωτερικού πρωταθλήματος του Τμήματος.
Λέξεις Κλειδιά
Πετοσφαίριση, τεχνική, τακτική
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Παρέχονται προφορικά και γραπτά, θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, που αφορά στη χρήση και την αξιοποίηση των ηλεκτρονικών μηχανών αναζήτησης, των βιβλιοθηκών, βιβλίων κ.ά.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις502
Πρακτική (Τοποθέτηση)502
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
προβολη αγώνων
Σύνολο1004
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Εξέταση γραπτή στο τέλος του εξαμήνου 2. Πρόοδος (ενδιάμεση εξέταση) 3. Πρακτική εξέταση Οι φοιτητές ενημερώνονται προφορικά, πρακτικά και ηλεκτρονικά (e-learning) στην αρχή του ακαδημαϊκού έτους με την έναρξη του χειμερινού εξαμήνου, για τα κριτήρια αξιολόγησης.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Βιβλίο [17283]: Η διδασκαλία της πετοσφαίρισης, Ζέτου Ελένη,Χαριτωνίδης Κώστας 2. Βιβλίο [49025]: ΠΕΤΟΣΦΑΙΡΙΣΗ, ΜΕΘΟΔΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, Κατσικαδέλλη Αλκινόη, Αγγελονίδης Ιωάννης, Κουντούρης Παναγιώτης, Λάιος Ιωάννης
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Papageorgiou, A., Gzimek, V. (2009). Πετοσφαίριση - Μαθαίνω Παίζοντας. Επιστημονική επιμέλεια - Επιμέλεια μετάφρασης Σ. Παπαδοπούλου. Εκδόσεις University Studio Press, Θεσσαλονίκη.
Τελευταία Επικαιροποίηση
07-10-2019