ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΙΙ / DIDACTICS OF SWIMMING ΙΙ
Κωδικός375
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΣεραφείμ Αλεξίου
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΟΡΜΟΥ
Χαρακτηρισμός ΜαθήματοςΜαθήματα ΤΕΦΑΑ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000422

Πρόγραμμα Σπουδών: Προπτυχικό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ 2014-2015

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 265
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικά Εφαρμογής634

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600068780
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Θεωρία, 1.Περιγραφή,ανάλυση και διδασκαλία των τεχνικών. 2.Ιστορική εξέλιξη και έρευνα των τεχνικών. Κανονισμοί. 3.Ανάλυση πρόσθιας τεχνικής. Θέση σώματος. Δράση ποδιών. Συντονισμός. 4.Ανάλυση πρόσθιας τεχνικής. Δράση χεριών. Συντονισμός.Βίντεο. 5.Ανάλυση πεταλούδας. Θέση σώματος. Δράση ποδιών.Συντονισμός. 6.Ανάλυση πεταλούδας. Δράση χεριών. Συντονισμός. Βίντεο. 7.Μικτή ατομική και ομαδική κολύμβηση. Εκκινήσεις, στροφές, τερματισμοί. 8.Η πλάγια τεχνική της κολύμβησης. Η κολύμβηση σε ειδικούς πληθυσμούς. 9.Αλλες δραστηριότητες στο νερό (Υδρογυμναστική, παιχνίδια κ.α.). Βίντεο. 10.Τεχνική κολύμβηση. Υποβρύχιες καταδύσεις και άλλες δραστηριότητες. 11.Η ναυαγοσωστική (αρχές,μέθοδοι,πρώτες βοήθειες). Ο Πνιγμός. 12.Σχεδιασμός και εφαρμογή διδακτικών προγραμμάτων στην κολύμβηση. 13.Σχεδιασμός, αρχές και μέθοδοι της κολυμβητικής προπόνησης. 14.Ανασκόπηση. Εφαρμογή, 1.Η επίδειξη των τεχνικών. 2.Ασκήσεις θέσεων σώματος και ποδιών, έξω και μέσα στο νερό των τεχνικών. 3.Ασκήσεις ποδιών και σώματος, στην επιφάνεια του νερού και υποβρύχια. 4.Ασκήσεις δράσης ποδιών στο πρόσθιο, συντονισμός με αναπνοή. 5.Ασκήσεις δράσης χεριών στο πρόσθιο, αναπνοή, συντονισμός. 6.Ασκήσεις συντονισμού θέσης σώματος, ποδιών, χεριών και αναπνοής. 7.Ασκήσεις συντονισμού της τεχνικής. Η τεχνική. Τεστ. 8.Ασκήσεις δράσης ποδιών στην πεταλούδα, αναπνοή, συντονισμός. 9.Ασκήσεις δράσης χεριών στην πεταλούδα, αναπνοή,συντονισμός. Ασκήσεις συντονισμού ποδιών και χεριών. 10.Εκκινήσεις- στροφές-τερματισμοί. Πρακτική στις τεχνικές. ΜΑ και ΜΟ. 11.Ασκήσεις συντονισμού στις τεχνικές. Τεστ 12,5 και 25 μ. 12.Κολύμβηση 50, 100, 200 η 400 μ. Υποβρύχια κολύμβηση 25 μ. 13.Επαναλήψεις. Κολύμβηση 50, 100, 200 η 400 μ. Τεστ. 14.Ναυαγοσωστική Τεχνική. Ανάπτυξη διδακτικού και προπονητικού προγράμματος.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Η μάθηση, η διδασκαλία και η έρευνα του προσθίου και της πεταλούδας της κολύμβησης. Η θεωρία και η πρακτική των δυο τεχνικών. Μικτή ατομική καιομαδική κολύμβηση. Πλάγια και ναυαγοσωστική κολύμβηση, αρχές,μέθοδοι,πρώτες βοήθειες. Άλλες δραστηριότητες του νερού (τεχνική κολύμβηση, υδρογυμναστική, παιχνίδια στο νερό κ.ά.). Εισαγωγή στις βασικές αρχές, στο σχεδιασμό και την εφαρμογή της κολυμβητικής προπόνησης. Κολύμβηση 50, 100, 200 ή 400μ. Υποβρύχια κολύμβηση 25 έως 50 μ.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θεωρία, 1.Περιγραφή,ανάλυση και διδασκαλία των τεχνικών. 2.Ιστορική εξέλιξη και έρευνα των τεχνικών. Κανονισμοί. 3.Ανάλυση πρόσθιας τεχνικής. Θέση σώματος. Δράση ποδιών. Συντονισμός. 4.Ανάλυση πρόσθιας τεχνικής. Δράση χεριών. Συντονισμός.Βίντεο. 5.Ανάλυση πεταλούδας. Θέση σώματος. Δράση ποδιών.Συντονισμός. 6.Ανάλυση πεταλούδας. Δράση χεριών. Συντονισμός. Βίντεο. 7.Μικτή ατομική και ομαδική κολύμβηση. Εκκινήσεις, στροφές, τερματισμοί. 8.Η πλάγια τεχνική της κολύμβησης. Η κολύμβηση σε ειδικούς πληθυσμούς. 9.Αλλες δραστηριότητες στο νερό (Υδρογυμναστική, παιχνίδια κ.α.). Βίντεο. 10.Τεχνική κολύμβηση. Υποβρύχιες καταδύσεις και άλλες δραστηριότητες. 11.Η ναυαγοσωστική (αρχές,μέθοδοι,πρώτες βοήθειες). Ο Πνιγμός. 12.Σχεδιασμός και εφαρμογή διδακτικών προγραμμάτων στην κολύμβηση. 13.Σχεδιασμός, αρχές και μέθοδοι της κολυμβητικής προπόνησης. 14.Ανασκόπηση. Εφαρμογή, 1.Η επίδειξη των τεχνικών. 2.Ασκήσεις θέσεων σώματος και ποδιών, έξω και μέσα στο νερό των τεχνικών. 3.Ασκήσεις ποδιών και σώματος, στην επιφάνεια του νερού και υποβρύχια. 4.Ασκήσεις δράσης ποδιών στο πρόσθιο, συντονισμός με αναπνοή. 5.Ασκήσεις δράσης χεριών στο πρόσθιο, αναπνοή, συντονισμός. 6.Ασκήσεις συντονισμού θέσης σώματος, ποδιών, χεριών και αναπνοής. 7.Ασκήσεις συντονισμού της τεχνικής. Η τεχνική. Τεστ. 8.Ασκήσεις δράσης ποδιών στην πεταλούδα, αναπνοή, συντονισμός. 9.Ασκήσεις δράσης χεριών στην πεταλούδα, αναπνοή,συντονισμός. Ασκήσεις συντονισμού ποδιών και χεριών. 10.Εκκινήσεις- στροφές-τερματισμοί. Πρακτική στις τεχνικές. ΜΑ και ΜΟ. 11.Ασκήσεις συντονισμού στις τεχνικές. Τεστ 12,5 και 25 μ. 12.Κολύμβηση 50, 100, 200 η 400 μ. Υποβρύχια κολύμβηση 25 μ. 13.Επαναλήψεις. Κολύμβηση 50, 100, 200 η 400 μ. Τεστ. 14.Ναυαγοσωστική Τεχνική. Ανάπτυξη διδακτικού και προπονητικού προγράμματος.
Λέξεις Κλειδιά
Κολύμβηση, μάθηση, διδασκαλία, πρόσθιο πεταλούδα, δραστηριότητες νερού, ναυαγοσωστική, βασικά προπόνησης
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Χρήση e-mail στην επικοινωνία με τους φοιτητές. Χρήση videoprojector και λογισμικού powerpoint στις παραδόσεις του μαθήματος
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Άσκηση Πεδίου
Φροντιστήριο
Πρακτική (Τοποθέτηση)
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται αντικειμενικά με την υποβολή τους σε γραπτές εξετάσεις πολλαπλής επιλογής/σύντομης αλλά και εκτεταμένης απάντησης. Επιπρόσθετα, εξετάζονται πρακτικά μέσα στο νερό στη διδακτέα ύλη
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Άλλη / Άλλες (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ (ΤΕΧΝΙΚΗ ΔIΔAΣΚAΛlA- ΠPOΠONHTlΚH)Γ. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ, 2007. ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ,(ΤΕΧΝΙΚΗ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ, ΝΑΥΑΓΟΣΩΣΤΙΚΗ)Σ.ΓΙΑΤΣΗ Μ.ΣΑΜΠΑΝΗ ΣΑΛΤΟΥ,1993.
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-07-2015