ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ / THEORY OF TRAINING
Κωδικός383
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΒασιλική Μάνου
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013363

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600068788
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματοςοι φοιτητές/-ριες θα: • έχουν αποκτήσει τις βασικές γνώσεις της θεωρίας της προπόνησης • μπορούν να σχεδιάζουν προγράμματα άσκησης για τη βελτίωση της δύναμης • μπορούν να σχεδιάζουν προγράμματα άσκησης για τη βελτίωση της ταχύτητας • μπορούν να σχεδιάζουν προγράμματα άσκησης για τη βελτίωση της αντοχής • μπορούν να σχεδιάζουν την ετήσια προπόνηση για αθλητές ατομικών και ομαδικών αθλημάτων • μπορούν να σχεδιάζουν προγράμματα άσκησης για τη διατήρηση και τη βελτίωση της υγείας • μπορούν να σχεδιάζουν προγράμματα άσκησης για παιδιά, ενήλικες και ηλικιωμένους
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1.Βασικές έννοιες της προπονητικής – προπόνησης. 2.Βιολογικοί νόμοι και νομοτέλειες της προπονητικής. 3.Αρχές προπόνησης. 4.Καθοδήγηση, ρύθμιση της προπονητικής διαδικασίας. 5.Τεχνική. 6.Δύναμη, βασικές μορφές δύναμης. Μεθοδολογία ανάπτυξης της δύναμης. Ανάπτυξη της δύναμης στην παιδική και εφηβική ηλικία. Ανάπτυξη της δύναμης σε ηλικιωμένους. Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης για την ανάπτυξη της δύναμης. Αξιολόγηση της δύναμης. 7.Ταχύτητα, Μορφές Ταχύτητας. Μεθοδολογία ανάπτυξης της ταχύτητας. Ανάπτυξη της ταχύτητας στην παιδική και εφηβική ηλικία. Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης για την ανάπτυξη της ταχύτητας. Αξιολόγηση της ταχύτητας. 8.Αντοχή, μορφές αντοχής. Μεθοδολογία ανάπτυξης της αντοχής. Ανάπτυξη της αντοχής στην παιδική και εφηβική ηλικία. Ανάπτυξη της αντοχής σε ηλικιωμένους. Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης για την ανάπτυξη της αντοχής. Αξιολόγηση της αντοχής. 9.Κινητικότητα, βασικές έννοιες, παράγοντες επίδρασης. Μεθοδολογία ανάπτυξης της κινητικότητας. Κινητικότητα και ηλικία. Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης για την ανάπτυξη της κινητικότητας. Αξιολόγηση της κινητικότητας. 10.Συντονιστικές ικανότητες.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις522,1
Εργαστηριακή Άσκηση80,3
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων351,4
Φροντιστήριο120,5
Πρακτική (Τοποθέτηση)80,3
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο40,2
Εξετάσεις301,2
Σύνολο1496,0
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
• Γραπτές, με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. • Κουίζ στη διάρκεια των μαθημάτων.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Grosser, M. & Starischka, S. (2007). Προπόνηση Φυσικής Κατάστασης. Β’ βελτιωμένη έκδοση. (Επιμέλεια: Κέλλης Σπύρος). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σάλτο. 2. Baechle T. R.,Earle R. W. (2009). Βασικές αρχές της προπόνησης με αντίσταση. Κύπρος: Broken Hill Publishers Ltd.
Τελευταία Επικαιροποίηση
04-10-2019