ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΡΥΘΜΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΡΥΘΜΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΙΙ / RHYTHMIC GYMNASTICS II
ΚωδικόςE13-499
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΕυγενία Γιαννιτσοπούλου
Γνωστικό ΑντικείμενοΚΥΡΙΑ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000370

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΡΥΘΜΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία12
Class ID
600068838
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • 221 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΚΗΣ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗΣ Ι
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι να δώσει στις φοιτήτριες τις απαραίτητες θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις, ώστε να είναι σε θέση να διδάξουν το άθλημα της Ρυθμικής αγωνιστικής γυμναστικής με υπευθυνότητα, τόσο σε σχολικό και μαζικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο πρωταθλητισμού στους αθλητικούς συλλόγους και τα κλιμάκια των Εθνικών Ομάδων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Θεωρία Διεθνής κώδικας βαθμολογίας στο Στεφάνι τις Κορύνες και την Κορδέλα Ανάλυση της θεωρίας της σύνθεσης προγραμμάτων στις μικρές ηλικίες και σε επίπεδο υψηλών επιδόσεων. Αξιολόγηση αγωνιστικών προγραμμάτων στο Στεφάνι τις Κορύνες και την Κορδέλα. Ορθολογιστικός συνδυασμών ασκήσεων από διαφορετικές ομάδες. Πλάνα προετοιμασίας για τις Κατηγορίες Νεανίδων και Γυναικών. Εφαρμογή προπονητικών μεθόδων και Ψυχολογική υποστήριξη κατά την διάρκεια της προετοιμασίας και του αγώνα. Επίσης, στη θεωρία και συγκεκριμένα στις διαλέξεις αναπτύσσονται θέματα που άπτονται της Βιοκινητικής, της Ρυθμικής αγωγής, της Μουσικής, της Χορογραφίας, των Διεθνών χορών, της Διατροφής, του Μπαλέτου, της Ψυχολογίας, της Πρόληψης και των τραυματισμών. Πράξη 1η ενότητα. Εκμάθηση ασκήσεων από τη βασική τεχνική της Μπάλας σε επίπεδο υψηλής τεχνικής του οργάνου. Προασκήσεις για το άλμα jete entournant και illusion. Συνδυασμοί ακροβατικών στοιχείων. 2η ενότητα. Κυλίσματα απλά και σύνθετα στο σώμα πάνω σε ασκήσεις δυσκολίας Α. Εξάσκηση στο άλμα jete entournant και τις παραλλαγές του. 3η ενότητα. Ανάλυση της θεωρίας της σύνθεσης προγραμμάτων με Μπάλα στην κατηγορία Νεανίδων και Γυναικών. Προσέγγιση με πρακτική εφαρμογή. 4η ενότητα. Εκμάθηση ασκήσεων από τη βασική τεχνική των κορυνών σε επίπεδου ψηλής τεχνικής του οργάνου. 5η ενότητα. Εισαγωγή στον Κώδικα βαθμολογίας. Προπόνηση τεχνικής. Οχτάρια, περιστροφές και μύλοι των κορυνών. 6η ενότητα. Προσέγγιση με πρακτική εφαρμογή σε συνθέσεις με Κορύνες στην κατηγορία των Νεανίδων 7η ενότητα. Εκμάθηση ασκήσεων από τη βασική τεχνική της Κορδέλας σε επίπεδο υψηλής τεχνικής του οργάνου. Διαφορετικού τύπου πετάγματα με το όργανο σε συνδυασμό με τις ασκήσεις σώματος. Θεωρία της προπόνησης τεχνικής. 8η ενότητα. Πρακτική στην εκμάθηση απλών στοιχείων με Κορδέλα 2 και 4 μέτρων για τις μικρές ηλικίες. Παιγνίδια. 9η ενότητα. Ανάλυση της θεωρίας της σύνθεσης προγραμμάτων με Κορδέλα στην κατηγορία των Νεανίδων και Γυναικών. Προσέγγιση με πρακτική εφαρμογή. 10η ενότητα. Ensemble (ομαδικό). Πρακτική προσέγγιση με 3 και 5 όργανα όμοια και διαφορετικά. Απαιτήσεις δυσκολιών βάση του Κώδικα βαθμολογίας. 11η ενότητα. Πρακτική ανάλυση της σύνθεσης των προγραμμάτων του Ομαδικού αγωνίσματος. 12η ενότητα. Χορογραφικές οδηγίες για τη σωστή τοποθέτηση των ασκήσεων και των συνδετικών στοιχείων στη Μπάλα τις Κορύνες και την Κορδέλα. 13η ενότητα. Πρακτική εφαρμογή της οργάνωσης της προπόνησης σε όλες τις ηλικίες.
Λέξεις Κλειδιά
Κώδικας βαθμολογίας, Στεφάνι, Κορύνες, Κορδέλα, Μπαλέτο, Μουσική, Χορογραφία, Μέθοδοι προπόνησης, Διατροφή, ς,
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Κατά τη διάρκεια των διαλέξεων χρησιμοποιούνται προγράμματα παρουσίασης Η.Υ. Και videos.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις50
Πρακτική (Τοποθέτηση)180
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο25
Συγγραφή εργασίας / εργασιών50
Πρακτική εξάσκηση25
Σύνολο330
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτήτριες αξιολογούνται σε θεωρητικό και πρακτικό μέρος. Το θεωρητικό μέρος περιλαμβάνει την εξέταση της ύλης των διαλέξεων και των σεμηναρίων ενώ το πρακτικό μέρος τη σύνθεση, την καταγραφή και την παρουσίαση των προγραμμάτων με τα φορητά όργανα που διδάσκονται στο συγκεκριμένο εξάμηνο. Η βαθμολογία του θεωρητικού και του πρακτικού μέρους συνψηφίζονται με άριστα το 10.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Ρυθμική Γυμναστική: Nadejda Jastrjembskaia & Yuri Titov 2. Διεθνής Κώδικας Βαθμολογίας F.I.G. 3.Kινητική και ρυθμική αγωγή στην προσχολική ηλικία, από την θεωρία στην πράξη: Παυλίδου Εύα
Τελευταία Επικαιροποίηση
06-11-2015