ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΙΙ / SPECIALTY OF ADAPTED PHYSICAL EDUCATION – THERAPEUTIC GYMNASTIC II
ΚωδικόςE22-499
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΒασίλειος Τσιμάρας
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000389

Πρόγραμμα Σπουδών: Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών ΤΕΦΑΑ 2024-25

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΚύρια Ειδικότητα8416

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ - ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία12
Class ID
600068853
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • 232 ΑΓΩΓΗ ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ
  • ΕΠ0152Κ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές/τριες: α. Επαφή και εξοικείωση με άτομα με αναπηρίες και διάφορες συστηματικές παθήσεις. β. Ικανότητα εκτίμησης της φυσικής κατάστασης, προσδιορισμού του αναπτυξιακού επιπέδου (κινητικού) και καθορισμού της ευελιξίας των ατόμων με αναπηρίες. γ. Ικανότητα κατάρτισης και εφαρμογής προγραμμάτων ψυχοκινητικής αγωγής, φυσικοθεραπείας και κινησιοθεραπείας για τη βελτίωση και αποκατάσταση της κινητικής μειονεξίας, καθώς και της συστηματικής γύμνασης για την πρόληψη και τη θεραπευτική αντιμετώπιση συστηματικών οργανικών παθήσεων. δ. Ικανότητα σχεδιασμού και εφαρμογής κατάλληλων προγραμμάτων άσκησης σε άτομα με αναπηρίες με σκοπό τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης, τη ψυχολογική υποστήριξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής ατόμων με αναπηρία.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
Περιεχόμενο Μαθήματος
α. Ειδική Φυσική Αγωγή: Περιλαμβάνει διδακτικές ενότητες σχετικά με τη ψυχοκινητική ανάπτυξη ατόμων με νοητική υστέρηση, προγράμματα ορθοσωμικής γυμναστικής, προγράμματα άσκησης για άτομα με εγκεφαλική παράλυση, βλάβη νωτιαίου μυελού, ακρωτηριασμούς, μαθησιακές δυσκολίες και σακχαρώδη διαβήτη, αισθητηριακή ολοκλήρωση, προσαρμοσμένες τεχνικές χαλάρωσης και εφαρμογές της άσκησης με παιγνιώδη μορφή. β. Φυσικοθεραπεία: Περιλαμβάνει διδακτικές ενότητες σχετικά με τη θεραπευτική άσκηση, μετρήσεις (περιμέτρου μελών κλπ.), προγράμματα θεραπευτικής άσκησης και αποκατάστασης σε χρόνιες - εκφυλιστικές παθήσεις, σε άτομα με παραμορφώσεις και σε άτομα της τρίτης ηλικίας. γ. Άσκηση και χρόνιες παθήσεις. Περιλαμβάνει διδακτικές ενότητες σχετικά με την εφαρμογή προγραμμάτων συστηματικής άσκησης σε ασθενείς με χρόνια νοσήματα, ένταξη ασθενών στα προγράμματα αποκατάστασης – διαστρωμάτωση κινδύνου, λειτουργική αξιολόγηση ασθενών στα προγράμματα αποκατάστασης, δοκιμασίες εκτίμησης της λειτουργικής ικανότητας ασθενών, προγράμματα αερόβιας άσκησης και ενδυνάμωσης σε ασθενείς με καρδιαγγειακά νοσήματα, αποτελέσματα της συστηματικής άσκησης σε ασθενείς με καρδιαγγειακά νοσήματα, εκτίμηση ασθενών με χρόνια νεφρική νόσο – αξιολόγηση, προγράμματα άσκησης ασθενών με χρόνια νεφρική νόσο τις ημέρες μη αιμοκάθαρσης, προγράμματα άσκησης ασθενών με χρόνια νεφρική νόσο κατά τη διάρκεια της αιμοκάθαρσης, αποτελέσματα της συστηματικής άσκησης σε ασθενείς με χρόνια νεφρική νόσο, προγράμματα άσκησης στο νερό ασθενών με χρόνιες παθήσεις, αποτελέσματα της άσκησης στο νερό ασθενών με χρόνια νοσήματα.
Λέξεις Κλειδιά
αναπτυξιακές διαταραχές, αναπηρία, φυσικοθεραπεία, χρόνιες παθήσεις, άσκηση, προσαρμοσμένη φυσική δραστηριότητα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
  • Προβολή βίντεο, φωτογραφίες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Η παρουσίαση των διαλέξεων γίνεται σε μορφή power point.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις78
Άσκηση Πεδίου125
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων50
Συγγραφή εργασίας / εργασιών72
Εξετάσεις75
Σύνολο400
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση των φοιτητών/τριών περιλαμβάνει τη συγγραφή εργασιών, ενδιάμεσες εξετάσεις προόδου, εξέταση σε πρακτικές δοκιμασίες και τελική γραπτή εξέταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Άσκηση και αναπηρία. Δ Κοκαρίδας, Εκδόσεις Χριστοδουλίδη, Θεσσαλονίκη, 2010 2. Αθλητική φυσικοθεραπεία. Α. Κίτσιος, Τυποεκδόσεις Τσιαρτσιάνη, Ωραιόκαστρο, 2005
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Προσαρμοσμένη Φυσική Δραστηριότητα ΙΙ. Β. Τσιμάρας, Ηλεκτρονικές σημειώσεις ΤΕΦΑΑ-Α.Π.Θ., 2011 2. Ειδική Φυσική Αγωγή - Θεραπευτική Γυμναστική. Ε. Φωτιάδου, Εαρινό εξάμηνο, Ηλεκτρονικές σημειώσεις ΤΕΦΑΑ-Α.Π.Θ., 2011 3. Ειδική Φυσική Αγωγή - Θεραπευτική Γυμναστική. Φ. Γιαγκουδάκη, Ηλεκτρονικές σημειώσεις ΤΕΦΑΑ-Α.Π.Θ., 2009 4. Θεωρία θεραπευτικών ασκήσεων - Προγράμματα αποκατάστασης. Α. Κίτσιος, Ε. Συκαράς, Ηλεκτρονικές σημειώσεις ΤΕΦΑΑ-Α.Π.Θ., 2011
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-10-2019