ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΟΡΘΟΣΩMATIKH ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΟΡΘΟΣΩMATIKH ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ / ADOPTED PHYSICAL EDUCATION AND ORTHOSOMIC GYMNASTICS
Κωδικός056
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΦανή Γιαγκουδάκη
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000243

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΟΡΘΟΣΩMATIKH ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600069494
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι η κατάρτιση των φοιτητών,-τριών σε θέματα τροποποιημένης άσκησης σε άτομα με αναπηρία, τόσο στο περιβάλλον του σχολείου όσο και του συλλόγου. Mε ολοκληρωμένες και σύγχρονες ολιστικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις, παρέχεται η δυνατότητα εξοικείωσης σε θέματα που αφορούν στην ενίσχυση και την προώθηση των ατόμων με αναπηρία μέσω της κινητικής αγωγής. Ακόμη μέσω δοκιμασιών, παρέχεται η γνώση για τη δυνατότητα αναγνώρισης διαταραχών του ενεργητικού και του παθητικού κινητικού συστήματος, όπως αδυναμία διατήρησης της σωστής στάσης του σώματος με αποτέλεσμα την πρόκληση κύφωσης, λόρδωσης ή σκολίωσης αλλά και άλλων παθήσεων της σπονδυλικής στήλης. Η προσέγγιση των μυϊκών αδυναμιών με προληπτικές διορθωτικές ή συντηρητικές ασκήσεις βρίσκονται στο επίκεντρο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
Περιεχόμενο Μαθήματος
Ειδική Φυσική Αγωγή – Ορθοσωμική Γυμναστική (056) 1.Θεωρητικές προσεγγίσεις στον όρο Ειδική Φυσική αγωγή 2.Εισαγωγή στην Ειδική Φυσική Αγωγή – Ερμηνεία, στόχοι, περιεχόμενα 3.Βασικές αρχές της μεθοδικής διδασκαλίας στην Ειδική Φυσική Αγωγή 4.Προγράμματα Φυσικής αγωγής σε άτομα με νοητική καθυστέρηση και Σύνδρομο Down 5.Προγράμματα Φυσικής αγωγής σε άτομα με κινητικά προβλήματα 6.Προγράμματα Φυσικής αγωγής σε άτομα με προβλήματα αισθητηρίων 7.Εφαρμογή βιωματικής άσκησης, θεατρικό παιχνίδι και παιχνίδια κοινωνικοποίησης 8.Ορθοσωμική Γυμναστική – Προληπτική γυμναστική, ερμηνεία, στόχοι, περιεχόμενα 9.Αδυναμία διατήρησης της ορθής στάσης κορμού-Τρόποι αξιολόγησης, Πρόληψη, Διόρθωση, Συντήρηση 10.Λόρδωση- Ασκησιολόγιο με προληπτικές-διορθωτικές ασκήσεις 11.Κύφωση-Aσκησιολόγιο με προληπτικές-διορθωτικές ασκήσεις 12.Σκολίωση-Aσκησιολόγιο με προληπτικές-διορθωτικές ασκήσεις 13.Πρακτική άσκηση φοιτητών–Υποδειγματική διδασκαλία
Λέξεις Κλειδιά
αναπηρία, φυσική αγωγή, στάση κορμού, βελτιωτική άσκηση, αποκατάσταση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
με χρήση Power point, e-mail
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις50
Συγγραφή εργασίας / εργασιών25
Σύνολο75
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση προκύπτει από την παρουσίαση εργασιών με Η/Υ , τη συμμετοχή των φοιτητών με φυσική παρουσία στο μάθημα και τη γραπτή εξέταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Σημειώσεις Γιαγκουδάκη Φανή. Ειδική Φυσική Αγωγή-Ορθοσωμική Γυμναστική, τμήμα εκδόσεων ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη,2009-2010.
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-11-2015