ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ / Didactics of PE in Primary Education
ΚωδικόςΝ536
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΔημήτριος Χατζόπουλος
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000180

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣ-2016-ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ-ΘΕΣ/ΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 13
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογή της Άλλης ΚατεύθυνσηςΕαρινό-10
ΣΧΟΛΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗΥποχρ. Κατ΄ Επιλογήν ΚατεύθυνσηςΕαρινό-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ Α/ΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600069557
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • Eξ απoστάσεως εκπαίδευση
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Σκοπός του μαθήματος είναι η εμβάθυνση στις έννοιες της Διδακτικής της Φ.Α. στην Αθμια εκπαίδευση Μαθησιακοί στόχοι του μαθήματος: Με την επιτυχή ολοκλήρωση της φοίτησης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές/τριες θα είναι ικανοί να: Γνωρίζουν το θεωρητικό υπόβαθρο για μια αποτελεσματική διδασκαλία στη Φ.Α. της Α/θμιας εκπαίδευσης. -Να κατανοούν τις θεωρίες για τη διαχείριση της τάξης και τη διδασκαλία. -Να συνθέτουν τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει για την επίτευξη των στόχων της Φ.Α. - Να αξιολογούν τους μαθητές, το εκπαιδευτικό έργο και τις αντίστοιχες επιστημονικές εργασίες. Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές/τριες θα είναι ικανοί να: • Σχεδιάσουν ένα αποτελεσματικό μάθημα διδασκαλίας στην Α/θμια εκπαίδευση. • Καλλιεργήσουν το προσωπικό τους στιλ διδασκαλίας. • Συνδέσουν τη θεωρία με την πράξη μέσω βιωματικής συμμετοχής σε διδακτικές δραστηριότητες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Οργάνωση μαθήματος Φ.Α. στην Αθμια εκπαίδευση 2. Παράγοντες αποτελεσματική διδασκαλίας 3. Σχεδιασμός μαθήματος Φυσικής Αγωγής 4. Προσωπικότητα εκπαιδευτικού 5. Πρόληψη και αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς 6. Μοντέλα αυτορρύθμισης για την αντιμετώπιση ανεπιθύμητης συμπεριφοράς 7. Μέθοδοι διδασκαλίας Φυσικής Αγωγής 8. Διδασκαλία αθλοπαιδιών στην Α/θμια εκπαίδευση 9. Εξάσκηση επιδεξιότητας 10. Βασικές γνώσεις ψυχολογίας της εκπαίδευσης 11. Η γλώσσα σώματος του εκπαιδευτικού 12. Αξιολόγηση στην Α/θμια εκπαίδευση 13. Ανακεφαλαίωση - εξετάσεις
Λέξεις Κλειδιά
Διδακτική, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, φυσική αγωγή
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων612,4
Εκπόνηση μελέτης (project)753
Συγγραφή εργασίας / εργασιών753
Σύνολο25010
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1.Ενδιάμεση εξέταση 2.Τελική εξέταση 3.Ατομική εργασία 4.Απαντήσεις ερωτήσεων ασύγχρονων διαλέξεων
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Gallahue, D. (2002). Αναπτυξιακή Φυσική Αγωγή για τα σημερινά παιδιά. Μετάφραση-Επιμ. Χρ. Ευαγγελινού & Παππά, Α. Θεσ/νικη: University Studio Press. Χατζόπουλος, Δ. (2012). Διδακτική Φυσικής Αγωγής. Θεσ/νικη: ΠΑΜΑΚ.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Δέρρη, Β. (2007). Η Φυσική Αγωγή στην Αρχή του 21ου Αιώνα. Σκοποί, Στόχοι και Επιδιώξεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη. (Συνεργάστηκαν Βασιλειάδου, Ό., Οικονομόπουλος, Γ., Πάχτα, Μ. Φραγκούλη, Μ.). Δέρρη, Β., Εμμανουηλίδου, Κ., & Βασιλειάδου, Ο. (2011). Ψηφιακό Σχολείο. Νέα Πιλοτικά Προγράμματα Σπουδών. Οδηγός για τον εκπαιδευτικό της Φυσικής Αγωγής στο δημοτικό σχολείο. http://digitalschool.minedu.gov.gr/info/newps.php, και στο http://ebooks.edu.gr/2013/allmaterial.php. Συναφή επιστημονικά περιοδικά: Physical Educator, Journal of Teaching in Pysical Education, Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή & τον Αθλητισμό. Ηλεκτρονικές πηγές: Association for Physical Education http://www.afpe.org.uk
Τελευταία Επικαιροποίηση
09-07-2016