ΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΙΙ / DRAMATURGY II
ΚωδικόςΔΠ0302
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΙουλία Πιπινιά
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000379

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό215

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2015-2018)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 90
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό214,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600069574

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΘεάτρου (Εγνατίας 122)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΕγνατία 1ος Θεωρητικών (333)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 10:00 έως 13:00
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Καλό είναι ο/η φοιτητής/τρια να έχει παρακολουθήσει το Δραματολογία Ι.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ανάλυση και αποκωδικοποίηση κειμένου ανάλογα με τα ιστορικά και πολιτισμικά συμφαζόμενα αλλά και την ερμηνευτική μέθοδο, κατανόηση και αξιολόγηση θεατρικής γραφής και των απαιτήσεών της, περιορισμοί και κανόνες ειδών, στοιχεία δράματος και κατασκευή δραματικού χαρακτήρα.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί συνέχεια του μαθήματος Δραματολογία Ι και έχει ως στόχο την περαιτέρω εξοικείωση των φοιτητών με τις μεθόδους ανάλυσης του δραματικού κειμένου. Η ανάλυση και συζήτηση των κειμένων επικεντρώνεται τόσο σε ζητήματα δραματικής γραφής, χαρακτήρων και θεατρικού είδους όσο και σε θέματα σκηνικής παρουσίασης και παράστασης των υπό εξέταση έργων. Για το 2014-2015 θα εξεταστούν τα: Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, Άμλετ• Χάινερ Μύλλερ, Μηχανή Άμλετ• Χένρικ Ίψεν, Κούκλας σπιτικό• Άουγκουστ Στρίντμπεργκ, Δεσποινίς Τζούλια. Το μάθημα εκτός από την τελική εξέταση, περιλαμβάνει και δύο ασκήσεις αξιολόγησης κατά τη διάρκεια του εξαμήνου.
Λέξεις Κλειδιά
Ανάλυση κειμένου, θεωρία δράματος, δραματουργία, Άμλετ, Κούκλας σπιτικό, Δεσποινίς Τζούλια, Μηχανή Άμλετ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Elearning
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις502
Άσκηση Πεδίου200,8
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων281,1
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Εξετάσεις23.50,9
Σύνολο121.54,9
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
• Αξιολόγηση Α. Άσκηση (αυτ)αξιολόγησης Καθώς το μάθημα στηρίζεται στην κατανόηση και ανάλυση των κειμένων και εξετάζεται μέσα από την ανάπτυξη ενός ή περισσοτέρων θεμάτων στην τελική εξέταση, θα υπάρξει στο πλαίσιο του μαθήματος και σε προκαθορισμένη ημερομηνία μία άσκηση (αυτ)αξιολόγησης. Β. Τελική αξιολόγηση Γραπτή εξέταση σε θέμα/τα ανάπτυξης. Gια ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ θα δοθεί, μία εβδομάδα πριν την ημερομηνία της, συγκεκριμένο θέμα που θα ανακοινωθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος και θα πρέπει να προετοιμαστεί από τους εξεταζόμενους. Η απάντηση στο ερώτημα θα είναι μέρος της εξέτασης και θα βαθμολογείται με 30%. Το υπόλοιπο 70% θα αφορά σε άλλο θέμα ανάπτυξης που θα δοθεί στην εξέταση. Η διαδικασία εξέτασης που εφαρμόζεται εφέτος για πρώτη φορά αφορά και τους φοιτητές/τριες παλιότερων ετών, ανεξάρτητα με το αν είχαν γράψει εργασία ή όχι στο παρελθόν για το συγκεκριμένο μάθημα. Οι σχετικές πληροφορίες μοιράζονται στην πρώτη συνάντηση, συζητούνται στο μάθημα και ανεβαίνουν στο site του Τμήματος και στο elearning του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Erich Auerbach, Μίμησις: η εικόνα της πραγματικότητας στη δυτική λογοτεχνία, µτφ. Λευτέρης Αναγνώστου, ΜΙΕΤ, Αθήνα 2005. 2. Christopher B. Balme, Εισαγωγή στις θεατρικές σπουδές, µτφ. Ρωμανός Κοκκινάκης – Βίκυ Λιακοπούλου, Πλέθρον, Αθήνα 2012 3. Harold Bloom, Πως και γιατί διαβάζουμε, εισ. Ουίλλιαμ Σουλτς, μτφ. Κατερίνα Ταβάτζογλου, Παραφερνάλια-Τυπωθήτω, Αθήνα 2004.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Christopher B. Balme, «Κείμενο και παράσταση» στο Εισαγωγή στις Θεατρικές Σπουδές, µτφ. Ρωμανός Κοκκινάκης – Βίκυ Λιακοπούλου, Πλέθρον, Αθήνα 2012, σελ. 147-163. William Shakespeare, Άμλετ 2. T.S. Eliot, «Άμλετ» (1919), στο Άμλετ & Θρησκεία και Λογοτεχνία, μτφ. Γεράσιμος Λυκιαρδόπουλος, Έρασμος, Αθήνα, 1987, σελ. 7-14. 3. Erich Auerbach, «Ο κουρασμένος πρίγκιπας», στο Μίμησις: η εικόνα της πραγματικότητας στη δυτική λογοτεχνία (1946), μτφ. Λευτέρης Αναγνώστου, Μ.Ι.Ε.Τ, Αθήνα 2005, σελ. 413-442. 4. Γιαν Κοττ, «Ο Άμλετ στα μέσα του αιώνα» (1964), στο Σαίξπηρ ο σύγχρονός μας, μτφ. Αλέξανδρος Κοτζιάς, Ηριδανός, Αθήνα 1970, σελ. 68-83. 5. Harold Bloom, «Ουίλλιαμ Σαίξπηρ, Άμλετ», στο Πως και γιατί διαβάζουμε (2001), εισαγ. Ουίλλιαμ Σουλτς, μτφ. Κατερίνα Ταβάτζογλου, Παραφερνάλια-Τυπωθήτω, Αθήνα 2004, σελ. 249-268. Heiner Müller, Μηχανή Άμλετ 6. Heiner Müller, «Σαίξπηρ μια διαφορά» (1988), στο Δύστηνος Άγγελος, εισ.-επιλ.-μτφ. Ελένη Βαροπούλου, Άγρα, Αθήνα 2001, σελ. 169-172. 7. Ελένη Βαροπούλου, «Από το πολιτικό θέατρο στο θέατρο της πολιτικής» και «Ένας σκηνοθέτης του πολιτικού», στο Το ζωντανό θέατρο: δοκίμιο για τη σύγχρονη σκηνή, Άγρα, Αθήνα 2002, σελ. 227-230 και 245-250. 8. Erika Fischer-Lichte, Ιστορία ευρωπαϊκού δράματος και θεάτρου, τ. 2: Από τον Ρομαντισμό μέχρι Σήμερα, μτφ. Γιώργος Σαγκριώτης, Πλέθρον, Αθήνα 2012, σελ. 271-289. Henrik Ibsen, Το κουκλόσπιτο 9. Τζωρτζ Μπέρναρ Σω, «Η τεχνική καινοτομία στα έργα του Ίψεν», Η πεμπτουσία του ιψενισμού, μτφ.-εισ. Γιώργος Χριστογιάννης, επιμ. Έφη Ζάρα, Δωδώνη, Αθήνα-Γιάννινα, 1993, σελ. 207-222. 10. Τζωρτζ Στάινερ, Ο θάνατος της τραγωδίας (1961), μτφ. Φώντας Κονδύλης, Δωδώνη, Αθήνα – Γιάννινα 1988, σελ. 227-242. 11. Γιαν Κοττ, Ένα θέατρο ουσίας, εισ. Martin Esslin, επιμ. μτφ. Έλενα Πατρικίου, μτφ. Έλενα Πατρικίου – Ελένη Παπάζογλου, Χατζηνικολής, Αθήνα 1988, σελ. 47-52. 12. Thomas Ostermeier, «Διαβάζοντας και ανεβάζοντας Ίψεν», μτφ. Δημήτρης Ναζίρης, επιμ. μτφ. Γλυκερία Καλαϊτζή, περ. Σκηνή, τχ. 3 (2011), σελ. 124-130. August Strindberg, Δεσποινίς Τζούλια 13. Αύγουστος Στρίντμπεργκ, «Πρόλογος» στο Δεσποινίς Τζούλια, μτφ. Μαργαρίτα Μέλμπεργκ, Νεφέλη, Αθήνα 1987, σελ. 23-44. 14. Per Olov Enquist, «Το οριζόντιο υπολανθάνον κείμενο: το κείμενο του Στρίντμπεργ» στον τόμο Μαργαρίτα Μέλμπεργκ (επιμ.), Ο Στρίντμπεργκ και η σύγχρονη δραματουργία, Εστία, Αθήνα 1997, σελ. 39-44. 15. Ingmar Björksten, «Ερμηνεύοντας τον Στρίντμπεργκ» στον τόμο Μαργαρίτα Μέλμπεργκ (επιμ.), Ο Στρίντμπεργκ και η σύγχρονη δραματουργία, σελ. 145-154.
Τελευταία Επικαιροποίηση
15-03-2017