ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΓΡΑΠΤΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΓΡΑΠΤΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ / THE ESSAY: AN INTRODUCTION TO SUCCESSFUL ACADEMIC WRITING
ΚωδικόςΘΘ0603
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΤατιάνα Λιάνη
Γνωστικό ΑντικείμενοΔΡΑΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ - ΠΑΡΑΣΤΑΣΙΟΛΟΓΙΑΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000439

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΓΡΑΠΤΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600069588

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΘεάτρου (Εγνατίας 122)
ΌροφοςΌροφος 1
ΑίθουσαΕγνατία 1ος Θεωρητικών (333)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 14:00 έως 17:00
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το μάθημα δεν έχει προαπαιτούμενα αλλά υποχρεωτική παρακολούθηση.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το υποχρεωτικό αυτό μάθημα έχει περισσότερο πρακτικό παρά θεωρητικό χαρακτήρα. Η αναζήτηση του θέματος μιας πρωτότυπης ερευνητικής εργασίας, η συλλογή, η οργάνωση και η αξιολογηση του υλικού, η κατάρτιση του σχεδιαγράμματος της εργασίας, η διατύπωση προσωπικού επιχειρήματος, η αποφυγή της ακούσιας λογοκλοπής (=εκμάθηση τρόπων παράθεσης ξένων κειμένων), η σύνταξη παραστασιογραφίας, βιβλιογραφίας και ευρετηρίων, είναι μερικά από τα θέματα αυτού του κύκλου μαθημάτων.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
1.Εισαγωγή: η γραπτή επιστημονική εργασία και η έρευνα στο θέατρο 2. Η έρευνα στο θέατρο: τα πεδία, οι τεχνικές και οι θεματικές της Θεατρολογίας 3. Μαθαίνοντας τον κειμενογράφο (ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ) 4. Ζητήματα γραφής και συγγραφής: εισαγωγή, επιχειρήματα, παράγραφοι, συμπεράσματα 5. Πηγές και μεθοδολογία της θεατρολογικής έρευνας (ΕΙΔΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑΚΟΥ) 6. Το ζήτημα της λογοκλοπής. Βιβλιογραφίες, υποσημειώσεις, παραπομπές. Άσκηση εφαρμογής 7.Αναλύοντας κριτικά τον επιστημονικό λόγο για το θέατρο. Συζήτηση με παραδείγματα (με βάση συγκεκριμένο προεπιλεγμένο κείμενο) 8. Βιβλιοθήκη/ες, βάσεις δεδομένων, διαδικτυακές πηγές, ηλεκτρονικά αρχεία & ψηφιοθήκες – (ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ) 9.‘Επαφή’ με τις πηγές. Επίσκεψη στο ΕΛΙΑ – ΜΙΕΤ Θεσσαλονίκης 10. Πως αναζητούμε το θέμα μιας ερευνητικής εργασίας. Πώς καταρτίζουμε το σχεδιάγραμμα. Άσκηση εφαρμογής 11.Η θεατρική κριτική ως πηγή: ιστορικές και συγχρονικές διαστάσεις 12. Εικόνα/Πρόγραμμα/Συνέντευξη: ως εργαλεία, ως πηγές 13. Από τη γραπτή εργασία στη διάλεξη: τεχνικές και τρόποι της προφορικής παρουσίασης Ανακεφαλαίωση. Συμπεράσματα. Εξετάσεις
Λέξεις Κλειδιά
μεθοδολογία της έρευνας, γραπτή εργασία, δοκίμιο.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
Χρήση του κειμενογράφου στον υπολογιστή. Παρουσιάσεις Powerpoint . Έρευνα σε βάσεις δεδομένων και διαδικτυακές πηγές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις301,2
Εργαστηριακή Άσκηση301,2
Άσκηση Πεδίου251
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων36.51,5
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο121.54,9
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση θα γίνει μέσα από ασκήσεις εφαρμογής που θα γίνουν μέσα στις συναντήσεις αλλά και από δύο ασκήσεις/εργασίες που θα παραδοθούν στις διδάσκουσες. Η αξιολόγηση των φοιτητών και φοιτητριών θα γίνει από την παρακολούθηση και τη συμμετοχή στις ασκήσεις εφαρμογής (20%) από την βαθμολόγηση της άσκησης «Σχεδιάγραμμα εργασίας» (20%) και τις τελικές εξετάσεις (60%).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Eco, Umberto, Πώς γίνεται μια διπλωματική εργασία, μτφ. – επιμ. Μ. Κονδύλη, Νήσος, Αθήνα 2001. 2. Μαυρολέων, Άννα, Η έρευνα στο θέατρο: ζητήματα μεθοδολογίας, Σιδέρης, Αθήνα 2010. 3. Ζαφειρόπουλος, Κώστας, Πως γίνεται μια επιστημονική εργασία. Επιστημονική έρευνα και κριτική εργασιών, Κριτική, Αθήνα 2015. 4. Πατσαλίδης, Σάββας και Νικολοπούλου, Αναστασία (επιμ.), Μελόδραμα: Ειδολογικοί και Ιδεολογικοί Μετασχηματισμοί, University Studio Press, Θεσσαλονίκη 2001.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Christopher B. Balme, Εισαγωγή στις θεατρικές σπουδές, µτφ. Ρωμανός Κοκκινάκης και Βίκυ Λιακοπούλου, Πλέθρον, Αθήνα 2012 Marvin Carlson, Theories of the Theatre: a Historical and Critical Survey, from the Greeks to the Present Cornell University Press, Νέα Υόρκη και Λονδίνο 1984 Richard Schechner, Performance Theory, Methuen, Λονδίνο και Νέα Υόρκη 1988 Janelle G. Reinelt – Joseph Roach (επιμ.), Critical Theory and Performance, The University of Michigan Press, Ann Arbor, Michigan 1995 Thomas Postlewait και Bruce A. McConachie (επιμ.), Interpreting the Theatrical Past. Essays in the Historiography of Performance, University of Iowa Press, Iowa City 1989. Mark Fortier, Theory/Theatre: An Introduction, Routledge, Λονδίνο και Νέα Υόρκη 22002 Philip B. Zarrilli, Bruce McConachie, Gary Jay Williams και Carol Sorgenfrei, Theatre Histories: An Introduction, Routledge, Νέα Υόρκη και Λονδίνο 2006. Thοmas Postlewait, The Cambridge Introduction to Theatre Historiography, Cambridge University Press, Καίμπριτζ 2009. Kershaw, Baz & Helen Nicholson (επιμ.), Research Methods in Theatre and Performance, Edinburgh University Press, Εδιμβούργο 2011 M. H. Abrams, Λεξικό λογοτεχνικών όρων, μτφ. Γιάννα Δεληβοριά – Σοφία Χατζηιωαννίδου, Πατάκης, Αθήνα 2005 Jonathan Culler, Λογοτεχνική Θεωρία: μία συνοπτική εισαγωγή, μτφ. Κ. Διαμαντάκου, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 1998 G. Thuillier και  J Tulard, Οι ιστορικές σχολές, μτφ. Κική Καψαμπέλη, Καρδαμίτσας, Αθήνα 1993. και Σκηνική πράξη στο μεταπολεμικό θέατρο: συνέχειες και ρήξεις. Διεθνές επιστημονικό συνέδριο αφιερωμένο στον Νικηφόρο Παπανδρέου, επιμ. Αντρέας Δημητριάδης, Άννα Σταυρακοπούλου, Ιουλία Πιπινιά, Εκδόσεις ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη 2014.
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-03-2017