ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ-ΧΟΡΟΣ ΙΙΙ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ-ΧΟΡΟΣ ΙΙΙ / DANCE-MOVEMENT III
ΚωδικόςΕΣ0103
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΣτυλιανή Μιχαηλίδου
Γνωστικό ΑντικείμενοΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000416

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Δραματολογία-ΠαραστασιολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης635
ΥποκριτικήΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης635
Σκηνογραφία-ΕνδυματολογίαΕπιλογής Κατεύθυνσης635
ΣκηνοθεσίαΕπιλογής Κατεύθυνσης635

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ-ΧΟΡΟΣ ΙΙΙ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600069619

Πρόγραμμα Τάξης

Κτίριο
Όροφος-
ΑίθουσαΕξαδακτύλου Χορού/Κίνησης Όροφος 6ος (627)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 10:00 έως 13:00
Τύπος Μαθήματος
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΕΣ0101 ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ-ΧΟΡΟΣ Ι
Γενικές Προαπαιτήσεις
Να έχουν παρακολουθήσει τα μαθήματα: Κινησιολογία Ι και ΙΙ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Να αρχίσουν να συνειδητοποιούν την οργανική σχέση της κίνησης με την αναπνοή, τον ήχο και το λόγο. Να είναι «ανοιχτοί» και διαθέσιμοι προς τους συμπαίκτες τους, να μην προαποφασίζουν τι θα συμβεί στη σχέση τους αλλά να εξελίσσουν αυτό που προκύπτει. Να αυξήσουν τις επιλογές τους σε σχέση με το χώρο και το ρυθμό, την επαφή και την επικοινωνία έτσι ώστε ο καθένας να εκφράζεται με μεγαλύτερη ποικιλία, λεπτότητα, ποιότητα και ακρίβεια. Να βελτιώσουν την τεχνική τους πάνω σε συγκεκριμένες ασκήσεις και ακροβατικά.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στην Κινησιολογία ΙΙΙ οι φοιτητές συνεχίζουν να ερευνούν, να διευρύνουν και να βελτιώνουν τη σχέση τους με το χώρο, το σχήμα, το χρόνο, το ρυθμό, την ενέργεια και την βαρύτητα μέσα από τεχνικές του σωματικού θεάτρου και του χορού. Ενεργοποιούν το σώμα και την φαντασία τους και συνειδητοποιούν την οργανική σχέση μεταξύ κίνησης, αναπνοής, ήχου και λόγου. Μονόλογοι, αποσπάσματα θεατρικών έργων, ποιήματα και αυτοσχέδια κείμενα προσεγγίζονται «σωματικά» διευρύνοντας τις δυνατότητες έκφρασης, ζωντανής παρουσίας και επικοινωνίας μεταξύ των συμμετεχόντων. Συγκεκριμένα σ' αυτό το εξάμηνο, με αφορμή το έργο του Paul Gadenn «Φάλαινα», θα δημιουργήσουν χορογραφίες και σκηνικές δράσεις και σε συνεργασία με άλλα μαθήματα όπως Σκηνογραφία - Ενδυματολογία και Θεατρικός Φωτισμός, θα οργανώσουν μία παράσταση. Όλων των επιπέδων τα μαθήματα της Κινησιολογίας (I-IV) περιέχουν ασκήσεις για την βελτίωση της φυσικής κατάστασης (δύναμη, ευλυγισία, αντοχή) και παιχνίδια εμπιστοσύνης, ετοιμότητας, ρυθμού, έκφρασης, αντίληψης και ενεργοποίησης της φαντασίας.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Περιγραφή
Προβολή video: Αποσπάσματα από παραστάσεις των: DV8, Pina Bausch, Odin theater, Gardzienice, Anne Teresa DeKeersmaker, Alain Platel, Vim Vandekeybus, Shasha Waltz, Jasmine Vardimon, Akran Khan, Butoh κ.α.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια150,6
Εργαστηριακή Άσκηση150,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων150,6
Φροντιστήριο160,6
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο200,8
Καλλιτεχνική δημιουργία30.51,2
Εξετάσεις100,4
Σύνολο121.54,9
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση είναι συνεχής λαμβάνοντας υπόψη τη συμμετοχή, τη δημιουργική ανταπόκριση, την πρόοδο, τη συνεργασία με τα μέλη της ομάδας και την εφαρμογή που παρουσιάζουν οι φοιτητές στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Anya Peterson Royce «Η ανθρωπολογία του χορού» 2. Σαβράμη Κουτσούμπα (επιμέλεια) «Πολιτισμός και Τέχνη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Cynthia I. Novack «Sharing the dance» Anne Bogart - «Tina Landou The Viewpoints Book », Theater Communications Group New York, 2005. 3. Alison Hodge «Twentieth Century Actor Training», Routledge ,1999 4. Nicole Potter, «Movement for Actors » , Allworth Press, 2002 5 Roth Zaporah «The improvisation of presence», North Atlantic Books, 1995 6. Αντωνέν Αρτώ «Το θέατρο και το είδωλό του» Δωδώνη 7. Εουτζένιο Μπάρμπα «Θέατρο, μοναξιά, εξέγερση» Κοάν 2001 8. Allain Paul «Gardzienice: Polish Theater in Transition » Harwood 1997 9. Σοάμι Σατυανάντα Σαρασουάτι « Ασάνα, Πραναγιάμα, Μούντρα, Μπάντα»
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-04-2017