ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ-ΧΟΡΟΣ IV

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ-ΧΟΡΟΣ IV / DANCE-MOVEMENT IV
ΚωδικόςΕΣ0104
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΘεάτρου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΣτυλιανή Μιχαηλίδου
Γνωστικό ΑντικείμενοΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID120000417

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2019-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΥποκριτικήΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν845

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Θεάτρου (2015-2018)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' Επιλογήν844,5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ-ΧΟΡΟΣ IV
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600069630

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΘεάτρου (Εγνατίας 122)
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΘΕΑΤΡΟ ΚΛΕΙΩ (332)
ΗμερολόγιοΠαρασκευή 10:00 έως 13:00
Τύπος Μαθήματος
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Κινησιολογία Ι, ΙΙ, ΙΙΙ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ποιότητα στην κίνηση και την έκφραση μέσα από ένα σώμα ζωντανό και συντονισμένο με την αναπνοή, τον ήχο και το συναίσθημα. Δυνατότητα επικοινωνίας με την ομάδα και ανταπόκρισης στα ερεθίσματα. Έλεγχος του σώματος και επίγνωση των εντάσεων και των μπλοκαρισμάτων. Χρήση της λιγότερης μυικής έντασης για την εκτέλεση μιας δράσης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στην Κινησιολογία ΙV, στην αρχή οι φοιτητές δουλεύουν κυρίως με αυτοσχεδιασμούς κίνησης, ήχου και λόγου, εφαρμόζοντας τις γνώσεις και τις εμπειρίες των προηγούμενων μαθημάτων Κινησιολογίας· δηλαδή συνεχίζουν να ερευνούν, να διευρύνουν και να βελτιώνουν τη σχέση τους με το χώρο, το σχήμα, το ρυθμό, την ταχύτητα, τη διάρκεια, την επανάληψη, την ενέργεια, το συντονισμό, τη βαρύτητα, την ένταση και τη χαλάρωση μέσα από τεχνικές του σωματικού θεάτρου, του χορού και ακροβατικών ασκήσεων. Συνειδητοποιούν τις συνήθειες στην κίνηση και τη δράση, την χρήση των κλισέ, τα μπλοκαρίσματα που περιορίζουν την έκφρασή τους. Εστιάζουν στη σχέση κίνησης – αναπνοής- συναισθήματος και καλλιεργούν τη δυνατότητα να είναι ¨παρόντες” κατά τη διάρκεια της δράσης, να αντιδρούν στα ερεθίσματα της στιγμής, αυξάνοντας τις επιλογές έκφρασης. Στη συνέχεια η εφαρμογή γίνεται πάνω σε μια σύνθεση θεατρικών κειμένων και ποιημάτων. Συγκεκριμένα σ' αυτό το εξάμηνο, με αφορμή το έργο του Ευριπίδη «Βάκχες», θα δημιουργήσουν χορογραφίες και σκηνικές δράσεις και σε συνεργασία με άλλα μαθήματα όπως Σκηνογραφία - Ενδυματολογία και Θεατρικός Φωτισμός, θα οργανώσουν μία παράσταση. Όλων των επιπέδων τα μαθήματα της Κινησιολογίας (I-VI) περιέχουν ασκήσεις για την βελτίωση της φυσικής κατάστασης (δύναμη, ευλυγισία, αντοχή) και παιχνίδια εμπιστοσύνης, ετοιμότητας, ρυθμού, έκφρασης, αντίληψης και ενεργοποίησης της φαντασίας.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Περιγραφή
Προβολή παραστάσεων Σωματικού Θεάτρου και χορού. Γνωστοποίηση αρχείων όπου μπορούν να βρουν και να μελετήσουν ανάλογες παραστάσεις και να βρουν πληροφορίες για σεμινάρια και σπουδές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια150,6
Εργαστηριακή Άσκηση
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,8
Φροντιστήριο160,6
Καλλιτεχνικό Εργαστήριο301,2
Καλλιτεχνική δημιουργία30.51,2
Εξετάσεις100,4
Σύνολο121.54,9
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση είναι συνεχής λαμβάνοντας υπόψη τη συμμετοχή, τη δημιουργική ανταπόκριση, την πρόοδο, τη συνεργασία με τα μέλη της ομάδας και την εφαρμογή που παρουσιάζουν οι φοιτητές στο τέλος του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1.Το σώμα ικεσία και απειλή, Πέπη Ρηγοπούλου 2.Για τον ηθοποιό, Chekhov Michael
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Cynthia I. Novack «Sharing the dance» Anne Bogart - «Tina Landou The Viewpoints Book », Theater Communications Group New York, 2005. 3. Alison Hodge «Twentieth Century Actor Training», Routledge ,1999 4. Nicole Potter, «Movement for Actors » , Allworth Press, 2002 5 Roth Zaporah «The improvisation of presence», North Atlantic Books, 1995 6. Antonin Artaud «Τhe theater and its Double » Calder and Boyars Ltd, 1970 7. Eugenio Barba «THEATRE: Solitude, Craft» 8.Allain Paul «Gardzienice: Polish Theater in Transition » Harwood 1997
Τελευταία Επικαιροποίηση
12-04-2017