ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΤΙΚΑ-ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΖΩΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΚΑΤΑΣΚΗΝΩΤΙΚΑ-ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΖΩΗ / YOUTH CAMPING
Κωδικός017
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΕυαγγελία Ιωαννίδου
Γνωστικό ΑντικείμενοΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID400000206

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΚΑΤΑΣΚΗΝΩΤΙΚΑ-ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΖΩΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600069893
Τύπος Μαθήματος
  • Γενικών Γνώσεων
Κατηγορία Μαθήματος
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Η προετοιμασία σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο των φοιτητών/ιών του τμήματος, ώστε να γνωρίσουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία και να γίνουν ικανοί/ές να εργασθούν ως στελέχη όλων των διοικητικών επιπέδων στο χώρο των κατασκηνώσεων. Παράλληλα η γνωριμία της ζωής μέσα στη φύση, στην κατασκήνωση, η εξοικείωση με το κοινόβιο και η προστασία του περιβάλλοντος. Κύριος άξονας είναι το παιδί στην κατασκήνωση, οι παιδαγωγικές αρχές, η αναψυχή, η εκπαίδευση και η ευαισθητοποίηση του γύρω και μέσα από την υπαίθρια ζωή.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βασικές έννοιες / ορισμοί. Ιστορική εξέλιξη. Είδη κατασκηνώσεων. Επαγγελματικός προσανατολισμός. Αργία Νομοθεσία. Παιδικές κατασκηνώσεις. Σκοπός / στόχοι, υπηρεσίες. Οργάνωση, λειτουργία και διαχείριση κατασκηνώσεων Στελέχωση στις παιδικές κατασκηνώσεις. Ανθρώπινο δυναμικό, καθήκοντα, ικανότητες. Σχεδιασμός και υλοποίηση αθλητικών και αναψυχικών δραστηριοτήτων. Προγράμματα αναψυχής στις κατασκηνώσεις. Ηλικιακός διαχωρισμός. Ασφάλεια, συνήθη ατυχήματα, παροχή πρώτων βοηθειών. Ανακεφαλαίωση Πρακτική άσκηση Πρακτική άσκηση Πρακτική άσκηση Πρακτική άσκηση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις50
Άσκηση Πεδίου
Σύνολο50
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ιωαννίδου, Ε., (2015). Μάνατζμεντ, Μάρκετινγκ και Αναψυχή Κατασκηνώσεων. e-book: Kallipos. Αθήνα Μάκρας, Σ.,(2009).Στην παιδική κατασκήνωση. Αθήνα Νικηταράς, Ν.,(2004). Υπαίθρια ζωή. Τελέθριον, Αθήνα Παπασωτηρίου, Κ., (1996).Το παιδί και η φυσιολογική σωματο-ψυχο-πνευματική ανάπτυξη και εξέλιξη. Κατασκήνωση-Υπαίθρια ζωή. Αθήνα Φιλιππίδης, Δ. & Γκόλιας, Ν., (2001). Ψυχαγωγία και Άθληση Πελατών Ξενοδοχείων. ΕΛΛΗΝ, Αθήνα Γλυνιά, Ε., Λύτρας, Π. & Μαράς, Δ., (2004). ΑΝΙΜΑΣΙΟΝ. Ψυχαγωγία και άθληση στον τουρισμό. INTERBOOKS, Αθήνα Gilbertson, K., Bates, T., McLaughlin, T. & Ewert, A. (2006).Outdoor Education. Methods and Strategies. Human Kinetics Van der Smissen, Β., Goering, O. & Brookhiser, J.,(2005). Nature-Oriented Activities American Camp Association, Inc. Βall, A. & Ball, B. (2004). Basic Camp Management (6th ed.). U.S.A.: American Camp Association, Inc.Camping Magazine / American Camp Association Ιωαννίδου, Ε., (2010). Διδακτικές Σημειώσεις : Κατασκηνωτικά – Υπαίθρια Ζωή. J. Silberg (2007) «125 παιχνίδια για έξυπνα και χαρούμενα παιδιά» Διόπτρα J. Neuman «Παιχνίδια και ασκήσεις στη φύση» Salto J. Neuman «Περιπετειώδη παιχνίδια» Salto Συλλογικό έργο (2003) «Το μεγάλο βιβλίο των παιχνιδιών» Άγκυρα B. Loraine (1998) «Παιχνίδια από όλο τον κόσμο» Salto X. Καραίσκου «100 παραδοσιακά παιχνίδια» Διάπλαση Α. Ανατολίτης (2000) «Ελληνικά παραδοσιακά παιχνίδια» Ατλαντίς Ο. Ripoll «Παιχνίδια για όλες τις εποχές του χρόνου» Σαββάλας J. Glenn, C. Denton «Τα παιχνίδια της παρέας» Κέδρος T. Dahlke «365 παιδικά παιχνίδια» Πατάκης Μ. Κυνηγού «Μουσικά ρυθμικά και κινητικά παιχνίδια» Διάπλαση Ζ. Σκαλίδη, Φ. Τσαμπρα (2000)«Πρωτότυπα παιχνίδια» Κέδρος Α. Γρίβα (1998)«Ελάτε να παίξουμε» Θυμάρι P. Wetton (1998) «Παιχνίδια φυσικής αγωγής» Salto M. Gustafson et al. (1995) «Τα ωραιότερα παιχνίδια» Salto Α. Αναστασιάδης (2010) «Κινητικά –Παιδαγωγικά Παιχνίδια» Σημειώσεις, ΑΠΘ
Τελευταία Επικαιροποίηση
20-06-2017