Μουσική δημιουργικότητα και σύγχρονες διακαλλιτεχνικές εμπειρίες

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜουσική δημιουργικότητα και σύγχρονες διακαλλιτεχνικές εμπειρίες / Music creativity and contemporary interartistic experiences
ΚωδικόςΕΘ2002
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΜουσικών Σπουδών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013910

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μουσικολογία/ΜουσικοπαιδαγωγικήΕπιλογής745
ΣύνθεσηΕπιλογής745

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜουσική δημιουργικότητα και σύγχρονες διακαλλιτεχνικές εμπειρίες
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600072506

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη)
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ 8 (317)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 15:00 έως 18:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Eκτός από την εξοικείωση των φοιτητών του μαθήματος με την εκπαιδευτική και ψυχολογική θεωρία και έρευνα της κριτικής διακαλλιτεχνικής σκέψης, στόχος του μαθήματος είναι η διερεύνηση και συνειδητοποίηση των διαφόρων σταδίων της δημιουργικής διαδικασίας μέσα από δικές τους διακαλλιτεχνικές εμπειρίες και πειραματισμούς που δίνουν έμφαση στη σχέση τους με το ηχητικό περιβάλλον τους (ακουστική οικολογία) και την οπτικο-ακουστικότητα (audiovisuality) και την κοινωνική δικαιοσύνη. Συγκεκριμένα, οι στόχοι του μαθήματος περιλαμβάνουν: 1) Την χρήση της διακαλλιτεχνικής δημιουργικής διαδικασίας ώστε α) να ξεπεραστούν προκαθορισμένα πλαίσια αντίληψης, β) να καταπολεμηθεί η ιδρυματοποιημένη απομόνωση της εκπαίδευσης καλλιτεχνικών ειδικοτήτων στο πανεπιστήμιο και γ) να ανακαλυφθούν νεα μουσικά, εικαστικά και εκπαιδευτικά νοήματα, 2) Την διεύρυνση προσωπικών τρόπων διακαλλιτεχνικής έκφρασης και μουσικο-εκπαιδευτικών πρακτικών πέρα από προκαθορισμένους κοινωνικά ρόλους και καλλιτεχνικές οριοθετήσεις, 3) Την εξερεύνηση διακαλλιτεχνικών δημιουργικών προσεγγίσεων και τον πειραματισμό, 4) Την εκτίμηση της αξίας της πολυμορφίας των δημιουργικών διαδικασιών για την εξέλιξη του ακουστικού πολιτιστικού περιβάλλοντος, την κοινωνική δικαιοσύνη και την εκπαίδευση.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
A̟πό τις αρχές της δεκαετίας του '70 ψυχολόγοι και εκ̟παιδευτικοί άρχισαν να ερευνούν συστηματικά το ̟πρόβλημα της δημιουργικής σκέψης στις τέχνες με α̟ποτέλεσμα να ̟παραχθεί μια ευρεία γκάμα ερευνών λόγω των διαφορετικών αισθητικών θεωριών, στις ο̟ποίες στηρίζονται, καθώς και των μεθοδολογικών διαδικασιών,που χρησιμο̟ποιούνται. Ειδικότερα, θα εξετασθούν τα παρακάτω θέματα: 1) Απαρχές και λειτουργίες της διακαλλιτεχνικής δημιουργικότητας, 2) Κριτικές θεωρίες της οπτικοποίησης του ήχου και της ηχοποίησης της εικόνας, 3) Εξερευνώντας την διακαλλιτεχνική δημιουργικότητα (audiovisuality) 4) Δημιουργώντας soundscapes, 5) Διακαλλιτεχνικότητα, κοινότητες «μάθησης» και κοινωνική δικαιοσύνη Σ' αυτό το μάθημα δίνεται μια μοναδική ακαδημαϊκή ευκαιρία στους φοιτητές του Τμήματος Μουσικών Σπουδών να συνεργαστούν με τους φοιτητές του Εικαστικού Τμήματος, οι οποίοι παρακαλουθούν υποχρεωτικά το μάθημα, στο ερευνητικό πρότζεκτ CR.E.A.M. (ακρωνύμιο του Creative Encounters with Art and Music - http://www.mus.auth.gr/cms/?q=node/491) που ξεκίνησε το 2010 (βλ. http://creamauth.blogspot.gr) και περιλαμβάνει την δημιουργία μιας ενδιαφέρουσας και επίκαιρης σειράς διακαλλιτεχνικών προσεγγίσεων με θέμα την εκπαίδευση, την ακουστική οικολογία και την κοινωνική δικαιοσύνη.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Πολυμεσικό υλικό
  • επιστημονικά άρθρα
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις391,3
Άσκηση Πεδίου200,7
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων260,9
Εκπόνηση μελέτης (project)250,8
Καλλιτεχνική δημιουργία401,3
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ενδεικτικά, κεφάλαια από: SULLIVAN, T., & WILLINGHAM, L. (Eds.) (2002). Creativity and Music Education. Canadian Music Educators Association. HALLAM, S., CROSS, I., & THAUT, M. (Eds.) (2009). The Oxford Handbook of Music Psychology. Oxford: Oxford University Press. BURNARD, P. (2012). Musical Creativities in Practice. Oxford: Oxford University Press.
Τελευταία Επικαιροποίηση
22-04-2017