Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές που τελειώνουν επιτυχώς το μάθημα αναμένεται να:
• Έχουν μια βασική κατανόηση θεμάτων αισθητικής της ηλεκτροακουστικής μουσικής
• Εξοικειωθούν με ζητήματα που άπτονται της δημιουργικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας στην ηλεκτροακουστική μουσική σύνθεση
• Μπορούν να επεξεργάζονται και να μεταμορφώνουν κάποιο αρχικό ηχητικό υλικό σε μουσικές ηχητικές δομές
• Χρησιμοποιούν εφαρμογες για την δημιουργική επεξεργασία μια μίξη του ήχου
• Γνωριμία με βασικές τεχνικές σύνθεσης ήχου (προσθετική, αφαιρετική, AM/FM, κοκκώδης σύνθεση, κ.λ.π) και εξοικείωση μέσω της χρήσης κατάλληλων προγραμμάτων με την κοκκώδη σύνθεση.
• Μπορούν να συνθέσουν ένα σύντομο κομμάτι ηλεκτροακουστικής μουσικής
• Μπορούν να εντάξουν δημιουργικές μουσικές εφαρμογές σε εκπαιδευτικά πλαίσια
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή (ιστορική επισκόπηση, σύγχρονες τάσεις). Ψηφιακός ήχος και ανάλυση ήχου. Στοιχειώδεις γεννήτριες ήχου (ταλαντωτής, γεννήτρια θορύβου, περιβάλλουσα, LFO, κλπ). Βασικές τεχνικές επεξεργασίας και μείξης ήχου. Συνθετικές τεχνικές στη ηλεκτρονική μουσική. Προσθετική σύνθεση (ανάλυση και ανασύνθεση). Αφαιρετική σύνθεση. Σύνθεση ΑΜ/FM. Κοκκώδης σύνθεση. Άλλες τεχνικές σύνθεσης ήχου. Εκπαιδευτικές εφαρμογές. Προσωπική συνεργασία με φοιτητές στα πλαίσια προετοιμασίας σύνθεσης έργου ηλεκτροακουστικής μουσικής τριών λεπτών το οποίο κατατίθεται στο τέλος του εξαμήνου συνοδευόμενο από γραπτή εργασία με σύντομο θεωρητικό μέρος και περιγραφή της διαδικασίας και των τεχνικών που χρησιμοποιήθηκαν για την δημιουργία του έργου.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Collins, N. (2010) Introduction to Computer Music. John Wiley & Sons Ltd, U.K.
Λώτης, Θ. και Διαμαντόπουλος Τ. (2004) Μουσική πληροφορική και μουσική με υπολογιστές, Κάλλιπος. https://repository.kallipos.gr/handle/11419/4920
Dodge C. & Jerse T.A. (1985) Computer Music: Synthesis, Composition and Performance. Schirmer Books, New York.
Miranda E. R. (1998) Coputer Sound Design: Synthesis Techniques and Programming. Focal Press, Oxford.
Roads, C. (1996) The Computer Music Tutorial. The MIT Press, Cambridge (Ma).
Roads C. (2002) Microsound. The MIT Press, Cambridge (Ma).
Russ M. (2004) Sound Synthesis and Sampling. Second Edition. Focal Press, Oxford.