Ηλεκτρονική μουσική: Δημιουργική χρήση της μουσικής τεχνολογίας

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΗλεκτρονική μουσική: Δημιουργική χρήση της μουσικής τεχνολογίας / Electronic music-Creative uses of music technology
ΚωδικόςΤΠ2003
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΜουσικών Σπουδών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600013918

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Μουσικών Σπουδών (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 11
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μουσικολογία/ΜουσικοπαιδαγωγικήΕπιλογής535
ΣύνθεσηΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης535

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΗλεκτρονική μουσική: Δημιουργική χρήση της μουσικής τεχνολογίας
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600072542

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Μουσικών Σπουδών (Θέρμη)
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Η/Υ (422)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 09:00 έως 12:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΤΠ1001 Εισαγωγή στη μουσική τεχνολογία / πληροφορική
  • ΤΠ1002 Εισαγωγή στη μουσική ακουστική
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές που τελειώνουν επιτυχώς το μάθημα αναμένεται να: • Έχουν μια βασική κατανόηση θεμάτων αισθητικής της ηλεκτροακουστικής μουσικής • Εξοικειωθούν με ζητήματα που άπτονται της δημιουργικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας στην ηλεκτροακουστική μουσική σύνθεση • Μπορούν να επεξεργάζονται και να μεταμορφώνουν κάποιο αρχικό ηχητικό υλικό σε μουσικές ηχητικές δομές • Χρησιμοποιούν εφαρμογες για την δημιουργική επεξεργασία μια μίξη του ήχου • Γνωριμία με βασικές τεχνικές σύνθεσης ήχου (προσθετική, αφαιρετική, AM/FM, κοκκώδης σύνθεση, κ.λ.π) και εξοικείωση μέσω της χρήσης κατάλληλων προγραμμάτων με την κοκκώδη σύνθεση. • Μπορούν να συνθέσουν ένα σύντομο κομμάτι ηλεκτροακουστικής μουσικής • Μπορούν να εντάξουν δημιουργικές μουσικές εφαρμογές σε εκπαιδευτικά πλαίσια
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εισαγωγή (ιστορική επισκόπηση, σύγχρονες τάσεις). Ψηφιακός ήχος και ανάλυση ήχου. Στοιχειώδεις γεννήτριες ήχου (ταλαντωτής, γεννήτρια θορύβου, περιβάλλουσα, LFO, κλπ). Βασικές τεχνικές επεξεργασίας και μείξης ήχου. Συνθετικές τεχνικές στη ηλεκτρονική μουσική. Προσθετική σύνθεση (ανάλυση και ανασύνθεση). Αφαιρετική σύνθεση. Σύνθεση ΑΜ/FM. Κοκκώδης σύνθεση. Άλλες τεχνικές σύνθεσης ήχου. Εκπαιδευτικές εφαρμογές. Προσωπική συνεργασία με φοιτητές στα πλαίσια προετοιμασίας σύνθεσης έργου ηλεκτροακουστικής μουσικής τριών λεπτών το οποίο κατατίθεται στο τέλος του εξαμήνου συνοδευόμενο από γραπτή εργασία με σύντομο θεωρητικό μέρος και περιγραφή της διαδικασίας και των τεχνικών που χρησιμοποιήθηκαν για την δημιουργία του έργου.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις782,6
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων100,3
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο130,4
Συγγραφή εργασίας / εργασιών100,3
Καλλιτεχνική δημιουργία361,2
Εξετάσεις30,1
Σύνολο1505
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Βασική εργασία για αξιολόγηση είναι η σύνθεση ένος έργου ηλεκτροακουστικής μουσικής διάρκειας περίπου τριών λεπτών με χρήση τεχνικών που έχουν παρουσιαστεί στο μάθημα. Η ηλεκτροακουστική σύνθεση συνοδεύεται από γραπτή αναφορα (μέχρι 1000 λέξεις) στην οποία εξηγούνται οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν στην σύνθεση του έργου καθώς ζητήματα βασικών αισθητικών προθέσεων/επιλογών. Οι τελικές συνθέσεις εκτελούνται σε μια ανεπίσημη συναυλία ηλεκτροακουστική μουσικής στο τέλος του μαθήματος. Για τον τελικό βαθμό δίνεται περισσότερο βάρος σε ζητήματα τεχνικής ή αισθητικής φύσεως ανάλογα με την κατεύθυνση που έχει επιλέξει ένας φοιτητής (μουσικολογία ή σύνθεση). Συνάδελφοι συνθέτες καλούνται να παρακολουθήσουν την συναυλία και να αξιολογήσουν να έργα από συνθετική σκοπιά (η αξιολόγησή τους συνυπλογίζεται για τον τελικό βαθμό).
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Collins, N. (2010) Introduction to Computer Music. John Wiley & Sons Ltd, U.K. Λώτης, Θ. και Διαμαντόπουλος Τ. (2004) Μουσική πληροφορική και μουσική με υπολογιστές, Κάλλιπος. https://repository.kallipos.gr/handle/11419/4920 Dodge C. & Jerse T.A. (1985) Computer Music: Synthesis, Composition and Performance. Schirmer Books, New York. Miranda E. R. (1998) Coputer Sound Design: Synthesis Techniques and Programming. Focal Press, Oxford. Roads, C. (1996) The Computer Music Tutorial. The MIT Press, Cambridge (Ma). Roads C. (2002) Microsound. The MIT Press, Cambridge (Ma). Russ M. (2004) Sound Synthesis and Sampling. Second Edition. Focal Press, Oxford.
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-01-2018