ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ / COMPARATIVE ANIMAL ANATOMY AND HISTOLOGY
ΚωδικόςΖΟ.ENB.7.5
ΣχολήΘετικών Επιστημών
ΤμήμαΒιολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΔιονύσιος Γιουλάτος
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID40001566

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Βιολογίας (2017-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 23
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής745

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ ΖΩΩΝ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία5
Class ID
600096903

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΒιολογίας
ΌροφοςΙσόγειο
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ Ι3 (206)
ΗμερολόγιοDienstag 12:00 to 14:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • GM.04.20 ΕΞΕΛΙΞΗ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ
  • ZO.01.03 ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΣΠΟΝΔΥΛΩΝ
  • ZO.02.08 ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΧΟΡΔΩΤΩΝ
Γενικές Προαπαιτήσεις
Βασικές γνώσεις ταξινομίας και μορφολογίας ασπονδύλων και Χορδωτών.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κατανόηση των σχέσεων μεταξύ δομής (οργάνων και συστημάτων) και λειτουργίας στα Xορδωτά προβάλλοντας τις προσαρμοστικές διαφοροποιήσεις κατά την εξέλιξή τους από τον κοινό πρόγονο προς τις πιό εξελιγμένες μορφές μέσα σε ένα περιβαλλοντικό και φυλογενετικό πλαίσιο. Πρακτική εξάσκηση σε ανατομίες αντιπροσωπευτικών εκτρεφόμενων χορδωτών (πέστροφας, βατράχου, περιστεριού και ποντικιού), κατανόηση της λειτουργικής ανατομίας, προσδιορισμός μορφολογικών χαρακτηριστικών με ειδικέςλειτουργικές προσαρμογές, εξάσκηση σε τεχνικές προετοιμασίας ιστών για την παρατήρησή τους σε οπτικό μικροσκόπιο.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
Περιεχόμενο Μαθήματος
Εξελικτικοί όροι και αρχές της συγκριτικής ανατομίας. Αρχές της λειτουργικής μορφολογίας και οικομορφολογίας. Συγκριτική Ανατομία των Ζώων και Εξέλιξη της Δομής των παρακάτω συστημάτων: Δέρμα, Σκελετικό σύστημα, Μυικό σύστημα, Πεπτικό και αναπνευστικό σύστημα, Ενδοκρινές σύστημα, Ουροποιητικό και γεννητικό σύστημα, Κυκλοφορικό σύστημα, Νευρικό σύστημα, Αισθητήτρια όργανα. Eργαστηριακή εξάσκηση σε τεχνικές οπτικού μικροσκοπίου, προετοιμασίας ιστών (τομή, μονιποίηση,αφυδάτωση,εμποτισμός σε παραφίνη και χρώση, τομές σε μικροτόμο, τοποθέτηση ιστού σε αντικειμενοφόρο, χρώση και μονιμοποίηση) για την έγκλιση τους. Ανατομίες από αντιπροσωπευτικά εκτρεφόμενα χορδωτά (πέστροφας, βατράχου, περιστεριού και ποντικιού) για τη παρατήρηση και κατανόηση της λειτουργικής εξέλιξης όλων των συστημάτων τους.
Λέξεις Κλειδιά
Εξέλιξη και συγκριτική ανατομία Χορδωτών
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
Προβολές ταινιών, Παρουσιάσεις σε Power point και αυτοαξιολόγηση όπως και ηλεκτρονική επικοινωνία με τους φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις261,0
Εργαστηριακή Άσκηση391,6
Συγγραφή εργασίας / εργασιών602,4
Σύνολο1255
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
1. Eργαστηριακές εξετάσεις : προφορικά (αναγνώριση μικροσκοπικών και μακροσκοπικών παρασκευασμάτων) . 2. Τα παραπάνω λαμβάνονται 25% υπόψη στις τελικές εξετάσεις του μαθήματος οι οποίες γίνονται γραπτώς με δοκιμασία πολλαπλών επιλογών και ανάλυση ερωτήσεων γνώσης ή κρίσης. Συνδυασμός γραπτών και προφορικών εξετάσεων κατά τη διάρκεια του εξαμήνου και στο τέλος. 3. Οι φοιτητές έχουν το δικαίωμα να περάσουν το μάθημα μέσω διαμορφωτικής αξιολόγησης εάν επιτύχουν σε ενδιάμεσα γραπτά tests τα οποία ανταποκρίνονται σε μέρος της διδασκόμενης ύλης, η οποία διαμοιράζεται σε 2 ισοβαρή τμήματα. 4. Υπάρχουν διαμορφωτικά tests για όλα τα κεφάλαια του μαθήματος.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Μ. Λαζαρίδου-Δημητριάδου.1993. Συγκριτική Ανατομία των Ζώων και Εξέλιξη της Δομής στα Χορδωτά,Εκδόσεις Γιαχούδη-Γιαπούλη
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
K. Kardong. 2012. Vertebrates: Comparative Anatomy, Function, Evolution. Mc Graw Hill M. Hildebrand. 1998. Analysis of Vertebrate Structure. Wiley
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-06-2017