Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Ως μαθησιακά αποτελέσματα ορίζονται τα εξής: α) η γνώση των ενναλακτικών τρόπων επίλυσης διαφορών, β) η ενεργός συμμετοχή των φοιτητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, γ) βασικός στόχος του μαθήματος είναι η σύνδεση της θεωρίας και της πράξης στη διαμεσολάβησης και στους λοιπούς εναλλακτικούς τρόπους επίλυσης διαφορών, ώστε να ανοίξουν με αποτελεσματικό τρόπο οι δρόμοι της εφαρμογής τους στη χώρα μας δ) η εξοικείωση των μελλοντικών δικηγόρων και δικαστών με τις τελευταίες εξελίξεις στους λοιπούς εναλλακτικούς τρόπους επίλυσης διαφορών στην Ελλάδα, ε) εμβάθυνση στη διαδικασία διαμεσολάβησης, στ) η εμπέδωση των ανωτέρω με την επίλυση πρακτικών θεμάτων μέσω φροντιστηριακών ασκήσεων και ζ) η γραπτή (ή) προφορική δοκιμασία προς έλεγχο επίτευξης των ανωτέρω στόχων.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο επιλογής αυτό μάθημα εξετάζονται οι νέες προοπτικές που ανοίγουν οι εναλλακτικοί τρόποι επίλυσης διαφορών στη διευθέτηση των ιδιωτικών διαφορών. Εξετάζονται:
Α. Η διαμεσολάβηση τόσο σε ευρωπαικό, όσο και σε εθνικό επίπεδο, με άξονα: 1. Την Ευρωπαική Οδηγία 2008/52 του Ευρωπαικού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου (28.05.2008), 2. Το ν. 3898/2010 «Διαμεσολάβηση σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις», 3. Το π.δ 123/9-12-2011 «Καθορισμός όρων και προυποθέσεων αδειοδότησης και λειτουργίας των φορέων κατάρτισης διαμεσολαβητών σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις» και 4. Την Υ.Α 1460/2012 για τον καθορισμό αμοιβής των διαμεσολαβητών. Πέραν της θεωρητικής ανάλυσης των ζητημάτων της διαμεσολάβησης, καλούνται στο πλαίσιο του μαθήματος διαπιστευμένοι διαμεσολαβητές, οι οποίοι παρουσιάζουν στους φοιτητές τις πρακτικές όψεις του θεσμού,μέσα από την εμπειρία τους. Σε συνεργασία μαζί τους, διεξάγονται ακόμη εικονικές διαμεσολαβήσεις.
Β.Η διαιτησία τόσο σε εθνικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο, με άξονα: 1. Τα άρθρα 867 επ ΚΠολΔ και 2. Τη Σύμβαση Νέας Υόρκης (1958) για την αναγνώριση και εκτέλεση αλλοδαπών διαιτητικών αποφάσεων.
Γ. Ο συμβιβασμός, εξώδικος και δικαστικός.