Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1) Ανάπτυξη στους φοιτητές και sτις φοιτήτριες της στρατηγικής σκέψης με σκοπό την συστηματική προσέγγιση και αντιμετώπιση
των στρατηγικής φύσεως προβλημάτων κατά την άσκηση του μάνατζμεντ.
2) Απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων ως προς:
- την αναζήτηση, ανάλυση και εκτίμηση των κύριων συνθηκών λειτουργίας του εξωτερικού και εσωτερικού επιχειρηματικού
περιβάλλοντος, όπως και των βασικών προϋποθέσεων κάτω από τις οποίες πρέπει να λαμβάνονται οι στρατηγικής σημασίας
αποφάσεις,
- τα διάφορα επίπεδα και είδη εναλλακτικών στρατηγικών μεταξύ των οποίων η επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ώστε
να επιτύχει σταθερή αναπτυξιακή πορεία,
3) Εξοικείωση με τις μεθόδους, συστήματα, υποδείγματα και διαδικασίες του Στρατηγικού Μάνατζμεντ με σκοπό τη δυνατότητα
αξιοποίησής τους κατά την εφαρμογή της επιλεγόμενης στρατηγικής. Ο στόχος αυτός επιδιώκεται και με την συστηματική
ανάλυση και μελέτη σημαντικού αριθμού πραγματικών περιπτώσεων, καθώς και την ενασχόληση με επί μέρους αντικείμενα του
μαθήματος ως θέματα εργασιών.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα του Στρατηγικού Μάνατζμεντ περιλαμβάνονται:
1) Η έννοια, η σημασία, το περιεχόμενο και οι διαστάσεις του Στρατηγικού Μάνατζμεντ.
2) Το Βασικό Υπόδειγμα των Κύριων Φάσεων και της Διαδικασίας του Στρατηγικού Μάνατζμεντ, και ειδικότερα: η έννοια, η
σημασία, ο προσδιορισμός του Οράματος, της Αποστολής και των Κύριων Στόχων μίας επιχείρησης, η Ανάλυση και Εκτίμηση
των βασικών παραγόντων του Εξωτερικού και του Εσωτερικού της περιβάλλοντος, η Ανάλυση SWOT, τα Διάφορα επίπεδα
στρατηγικής (Κοινωνικού, Εταιρικού, Επιχειρησιακού, Λειτουργικού Επιπέδου), η επιλογή της κατάλληλης Στρατηγικής, η
Εφαρμογή και ο Έλεγχος των Αποτελεσμάτων της.
3) Τα διάφορα είδη εναλλακτικών στρατηγικών (αναπτυξιακές, σταθερότητας, αμυντικές, ανταγωνιστικές), και η απαραίτητη
γνώση σχετικά με τις μεθόδους, συστήματα, υποδείγματα και διαδικασίες του Στρατηγικού Μάνατζμεντ.
4) Η ανάλυση και μελέτη σημαντικού αριθμού πραγματικών περιπτώσεων (case studies) με την βοήθεια των oποίων παρέχεται η
δυνατότητα εξοικείωσης και εμβάθυνσης:
- στα στρατηγικής φύσεως προβλήματα που παρουσιάζονται και απασχολούν τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων στην πράξη,
- στις στρατηγικές οι οποίες επιλέγονται και εφαρμόζονται για την επίλυσή τους,
- οι αδυναμίες τα εμπόδια τα οποία εμφανίζονται και τα αποτελέσματα τα οποία προκύπτουν κάτω από τις ειδικές συνθήκες και
συγκυρίες κάθε περίπτωσης.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1. Παπαδάκης, Β. (2016). Στρατηγική των Επιχειρήσεων: Ελληνική και Διεθνής Εμπειρία, Τόμος Α, Θεωρία, Έκδοση 7η, Ε. Σ.
Μπένου, Αθήνα, ISBN: 978-960-359-119-1 (Κωδ. Εύδοξου: 50659970)
2. Γεωργόπουλος, Ν. (2013). Στρατηγικό Μάνατζμεντ, Έκδοση Γ΄, Ε.Σ. Μπένου, ISBN: 978-960-8249-95-0 (Κωδ. Εύδοξου:
33133177).
3. Θερίου Ν. (2015). Στρατηγική Διοίκηση Επιχειρήσεων, Έκδοση Γ΄, Εκδ. Κριτική, ISBN: 978-960-218-890-3 (Κωδ. Εύδοξου:
33154735)
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Rothaermel, F. (2012), Strategic Management: Concepts, McGraw-Hill/Irwin; 1st Ed.
2. Pearce, J. anf Robinson, R. (2012), Strategic Management, McGraw-Hill/Irwin; 13 edition
3. Osterwalder, A. and Pigneur, Y. (2010) Business Model Generation. Wiley.
4. Johnson, J., Scholes, K and Whittington R. (2010), Exploring Corporate Strategy, Prentice Hall, 9th Ed.
5. Carpenter, M. A. and Sanders, W. G. (2007). Strategic management: a dynamic perspective: concepts and cases. Pearson/Prentice Hall. Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, HD30.28.C3772.
6. Hill, C. W. L. and Jones, G. R.(2009). Theory of strategic management. South-Western, Cengage Learning Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, HD70.U5H544.
7. Hunger, J. D and Wheelen, T. L. (2007). Essentials of strategic management. Pearson Prentice Hall, Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, HD30.28.H867.
8. Wheelen, Th. L and Hunger, J. David (1998). Strategic management and business policy: entering 21st century global society. Addison- Wesley, Βιβλιοθήκη Τμημ. Μηχανολόγων - Μηχανικών, HD30.28.W43.
9. Gamble, J. E., Peteraf, M.A. and Thompson, A.A. (2015).Essentials of Strategic Management: The quest for Competitive Advantage, 5th ed., NY: McGrawHill.