Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα αυτό έχει ως σκοπό να εισάγει τους/τις φοιτητές/φοιτήτριες στο γνωστικό πεδίο της Συμπεριφοράς Καταναλωτή (ΣΚ). Οι διαλέξεις του μαθήματος θα δώσουν έμφαση στο πως και γιατί οι καταναλωτές συμπεριφέρονται, καθώς επίσης και στη σημασία της επιστήμης της ΣΚ για το Μάρκετινγκ. Επιπλέον, θα επιχειρηθεί να αναλυθούν η σημασία των αναγκών και των επιθυμιών των καταναλωτών, η διαδικασία λήψης αποφάσεων που ακολουθούν οι καταναλωτές και οι παράγοντες που επηρεάζουν αυτή τη διαδικασία. Ο/Η φοιτητής/τρια καλείται μέσα από μια ψυχολογική, κοινωνική και συμπεριφορική προσέγγιση να κατανοήσει τους παράγοντες που οδηγούν στην διαμόρφωση της καταναλωτικής συμπεριφοράς.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο πλαίσιο του μαθήματος διερευνάται και αναλύεται η συμπεριφορά του ατόμου ως καταναλωτή. Δίνεται έμφαση στις επιπτώσεις των οικονομικών, κοινωνικών και ψυχολογικών επιδράσεων που δέχεται ο καταναλωτής κατά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Εξετάζονται θέματα που αναφέρονται: (i) στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, (ii) στην επεξεργασία πληροφοριών, (iii) στις αντιλήψεις, (iv) στη συμμετοχή του καταναλωτή στη διαδικασία αγοράς του προϊόντος, (v) στη μέτρηση και αλλαγή των στάσεων, (vi) στις διαπροσωπικές επιδράσεις στη συμπεριφορά του καταναλωτή, (vii) στη διαμόρφωση υποδειγμάτων συμπεριφοράς του καταναλωτή, (viii) στις εφαρμογές τμηματοποίησης της αγοράς, (ix) στις εφαρμογές τοποθέτησης του προϊόντος.
Λέξεις Κλειδιά
Διαδικασία λήψης απόφασης, Αντίληψη, Ανάμιξη, Τοποθέτηση προϊόντος
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Σιώμκος, Γ. Ι. (2011), Συμπεριφορά Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ, 3η έκδοση, Εκδόσεις Σταμούλη Α.Ε., Αθήνα.
Evans, M., Jamal, Α. & Foxall, G. (2009). "Consumer Behaviour", Second Edition, John Wiley & Sons, United Kingdom.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Μπάλτας, Γ. & Παπασταθοπούλου, Π. (2003). Συμπεριφορά Καταναλωτή, Αρχές- Στρατηγικές – Εφαρμογές, Εκδόσεις Rosili, Αθήνα.
Hawkins, D., Best, J. R., Coney, A, K.,(2009). “Consumer Behavior: Building Marketing Strategy”, Eleventh edition, McGraw-Hill/Irwin, New York.
Foxall, G. R, Goldsmith, E. R & Brown, S, (1998). “Consumer Psychology of Marketing”, Second edition, Thomson, United Kingdom.
Solomon, M., (2007), “Consumer Behavior: Buying, Having and Being”, Fifth edition, Prentice Hall, USA.