Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα στοχεύει στη σπουδή των ιστορικο-δογματικών προϋποθέσεων μέσα από την έρευνα των πηγών του δογματικού λόγου και στη γνωριμία με την έρευνα της ιστορίας των δογμάτων στη δυτική βιβλιογραφία. Η μαθησιακή συγκρότηση κατά την έρευνα των πηγών προσβλέπει στη σύνδεση της ερμηνείας της ιστορίας του δόγματος με την κριτική θεώρηση και τη διάκριση της κονφεσσιοναλικής από τη μη κονφεσσιοναλική προσέγγισης της σύγχρονης ιστορικοδογματικής βιβλιογραφίας. Περιεχόμενο, συνεπώς, του ερευνητικού πεδίου είναι οι ιστορικές-δογματικές πηγές και έκτασή του είναι η σύνδεσή του με τη σύγχρονη βιβλιογραφία στο πλαίσιο ανάλυσης της ερμηνείας της έρευνας. Επιχειρείται μάλιστα κατά την ανάπτυξη του μαθήματος (στην πρόοδο των εξαμήνων, εδώ I) η ανάπτυξη της εξέτασης της εν λόγω προβληματικής μέσα από ανάλυση ειδικών ερευνητικών παραδειγμάτων.
Λέξεις Κλειδιά
Ιστορία των Δογμάτων, Εξέλιξη της δογματικής Θεολογίας σε Ανατολή και Δύση, Δυτικά Θεολογικά Ρεύματα, Δογματική, Συμβολική