Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1. Επαφή με τα κύρια επιστημολογικά προβλήματα της ιστορικής επιστήμης
2. Η θέση και ο ρόλος του μαθήματος της Ιστορίας στην Ελληνική εκπαίδευση, καθώς και σε ξένες χώρες
3. Κατανόηση και αξιολόγηση των ιδεολογικών και επιστημολογικών ρευμάτων που επηρεάζουν τις εξελίξεις στον τομέα της Διδακτικής Μεθοδολογίας της Ιστορίας
4. Κατανόηση της φύσης, του χαρακτήρα και της διδακτικής λειτουργίας των ιστορικών πηγών
5. Κριτική προσέγγιση ιστορικών πηγών -στρατηγικές διδασκαλίας
Περιεχόμενο Μαθήματος
Επιστημολογικά θέματα Ιστορία και Ιστοριογραφίας. Από την επιστήμη της Ιστορίας στη σχολική Ιστορία. Γενικοί και ειδικοί σκοποί του μαθήματος. Επιλογή περιεχομένων διδασκαλίας, διάταξη και οργάνωσή τους (προγράμματα σπουδών και αναλυτικά προγράμματα). Η χρήση των πηγών στη διδασκαλία. Ανάλυση και ερμηνεία πηγών. Στρατηγικές διδασκαλίας και μάθησης με τη χρήση πηγών. Η χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία της Ιστορίας. Αξιολόγηση των μαθητών στο μάθημα της Ιστορίας.
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Δ.Κ. Μαυροσκούφης (2005), Αναζητώντας τα ίχνη της ιστορίας: ιστοριογραφία, διδακτική μεθοδολογία και ιστορικές πηγές, Θεσσαλονίκη: Αδελφοί Κυριακίδη, ΙSBN: 978-960-343-792-5