ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ / CONTRASTIVE LINGUISTICS
Τίτλος στα ΓερμανικάKontrastive Linguistik
ΚωδικόςΓΔ_001
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600003385

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Γλώσσα και Πολιτισμός στο Γερμανόφωνο Χώρο (2012-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 10
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Γλωσσολογία-ΔιδακτικήΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-9

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600100471
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γερμανικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Oι φοιτητές αναμένεται ότι στο πλαίσιο του μαθήματος θα • εμβαθύνουν τις γνώσεις τους • συνδέσουν τη θεωρία με την πράξη • ευαισθητοποιηθούν σε μεθοδολογικά και πρακτικά ζητήματα που μπορεί να προκύψουν από την εμπλοκή του ερευνητή στο πεδίο που μελετά • παραγάγουν νέες ιδέες
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Στο μάθημα αυτό εξετάζονται θέματα που αφορούν τη σύνταξη και τη σημασιολογία συγκριτικά στη Γερμανική, την Ελληνική και άλλες γλώσσες (της γερμανικής οικογένειας). Θα μας απασχολήσουν, μεταξύ άλλων, θέματα όπως οι ονοματικές (πτώση, αριθμός, γένος) και οι ρηματικές κατηγορίες (πρόσωπο, χρόνος/όψη, διάθεση), η ορισματική δομή των ρημάτων με τα συμπληρώματά τους, η συντακτική ποικιλία (σειρά των όρων).
Λέξεις Κλειδιά
Συγκριτική Γλωσσολογία, Σύνταξη, Σημασιολογία, Ονοματικές, Ρηματικές Κατηγορίες, Ορισματική Δομή, Συντακτική Ποικιλλία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Διαδραστικές ασκήσεις
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις783,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων471,9
Συγγραφή εργασίας / εργασιών1004
Σύνολο2259
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Eνεργή συμμετοχή στο μάθημα, προφορική παρουσίαση εργασίας, μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων, τελική γραπτή εργασία σε θέμα επιλογής, μετά από συνεργασία με τη διδάσκουσα. Προφορική εξέταση.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
-
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Αlexiadou, A., L. Haegeman and M. Stavrou. 2007. Noun phrase in the generative perspective. Berlin: Mouton de Gruyter. Comrie, B. 2001. Different views of language typology. In Haspelmath M. et al. (eds.) Language typology and language universals: an international handbook. Berlin & New York: de Gruyter; 25-39. Corbett, G. G. 1991. Gender. Cambridge: CUP. Corbett, G. G. 2000. Number. Cambridge: CUP. Croft, W. 1990. Typology and universals. Cambridge: CUP Dryer, Matthew S. & M. Haspelmath (eds.) 2013. The World Atlas of Language Structures Online. Leipzig: Max Planck Institute for Evolutionary. Anthropology. (Available online at http://wals.info, Accessed on 2016-09-11.) Eisenberg, Peter. 2004. Grundriß der deutschen Grammatik (2. Aufl). Stuttgart, Weimar: Metzler. Haspelmath, M. et al. (eds). 2005. The World Atlas of Language Structure. Oxford: Oxford University Press. [Online Version http://wals.info/] Greenberg, Joseph H. 1963, Some Universals of Grammar with Particular Reference to the Order of Meaningful Elements. In: Joseph H. Greenberg (ed.). Universals of Language. London: MIT Press, 73-75. Grewendorf, G. 1989, Ergativity in German. Dordrecht: Foris Publications. Grimshaw, J.B. 1991. Argument structure. Cambridge (Mass.) etc.: MIT Press. König, 1996. Kontrastive Grammatik und Typologie. Kontrastive Linguistik und Typologie. In: Lang E. & G. Zifonun. Deutsch – typologisch. Berlin: de Gruyter. Krumm H.-J. & Ch. Fandrych & Br. Hufeisen & Cl. Riemer. 2010. Handbuch Deutsch als Fremd- und Zweitsprache (Neubearbeitung). B. 1. Berlin: de Gruyter. Lyons, J. 1971. Einführung in die moderne Linguistik. München: Beck. Sioupi, Athina 2002. On the syntax and semantics of verb-complement constructions that involve “creation”. A comparative study in Greek and German. In Ιssues in formal German(ic) Typology. Linguistik Aktuell Vol. 45. W. Abraham & J-W. Zwart (eds.). J. Benjamins. Amsterdam. 263-284. Sioupi, Athina 2014: Aspektdistinktionen im Vergleich. Deutsch/Englisch – Griechisch. Tübingen: Narr. Verhoeven, Elisabeth 2016: Typologische Variation. Materialsammlung HU Berlin. Wunderlich, D. 1993. Diathesen. Jacobs, Joachim et al. (eds.), Syntax. Berlin & New York: W. de Gruyter (HSK, 9.1); 730-747.
Τελευταία Επικαιροποίηση
03-10-2018