ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ / GERMAN AND GREEK PEDAGOGICAL THINKING
Τίτλος στα ΓερμανικάDeutsch und Griechisch pädagogisches Denken
ΚωδικόςΓΔ_014
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΓερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014198

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Γλώσσα και Πολιτισμός στο Γερμανόφωνο Χώρο (2012-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 9
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Γλωσσολογία-ΔιδακτικήΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινό/Εαρινό-9

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2018 – 2019
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600100474
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Εμβάθυνσης / Εμπέδωσης Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γερμανικά (Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με το τέλος του σεμιναρίου, οι φοιτητές θα γνωρίζουν καλά τόσο την εξέλιξη της Παιδαγωγικής όσο και το έργο των πιο γνωστών Γερμανών παιδαγωγών. Επίσης μπορούν να αντιληφθούν το έργο των πιο σημαντικών Ελλήνων παιδαγωγών, οι οποίοι συνετέλεσαν στη διαμόρφωση της σύγχρονης Παιδαγωγικής στην Ελλάδα.
Γενικές Ικανότητες
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σκοπός αυτού του σεμιναρίου είναι να διερευνήσει τις επιδράσεις που άσκησε η γερμανική παιδαγωγική σκέψη στην αντίστοιχη ελληνική. Αναλυτικότερα εξετάζονται οι εξής θεματικές: οι βαυαρικές επιδράσεις κατά το 19ο αιώνα στην ελληνική εκπαίδευση και στην Παιδαγωγική, η εξέλιξη της Παιδαγωγικής μετά το 1850, οι πρώτες ουσιαστικές επιρροές της γερμανικής Παιδαγωγικής στην ελληνική πραγματικότητα, η θεμελίωση της Παιδαγωγικής ως Επιστήμης στην Ελλάδα, ο ρόλος των συγκεκριμένων παιδαγωγών στην εξέλιξη της παιδαγωγικής σκέψης στη Γερμανία και την Ελλάδα. Υποχρεωτική γραπτή εργασία. Εξέταση:γραπτή.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Σεμινάρια2259
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Εκπόνηση μελέτης (project)
Συγγραφή εργασίας / εργασιών
Σύνολο2259
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Ενδεικτική βιβλιογραφία: - Ανττωνίου, Χρ. Παιδαγωγοί και Παιδαγωγική στην Ελλάδα. Αθήνα: Πατάκης 2011. - Αντωνίου, Χρ. Ξένες Γλώσσες στην Ελλάδα: Ξενόγλωσση πολιτική και Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών [Ξ.Γ.]. Θεσσαλονίκη: Ζυγός 2016. - Ξωχέλλης, Π. Εισαγωγή στην Παιδαγωγική. 9η Έκδοση. Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη 2018. - Πυργιωτάκης, Ι. Εισαγωγή στην Παιδαγωγική. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα 2000.
Τελευταία Επικαιροποίηση
10-07-2018