ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ / Coaching
ΚωδικόςΝ608
ΣχολήΕπιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
ΤμήμαΕπιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, με έδρα τη Θεσσαλονίκη
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
Υπεύθυνος/ηΒασιλική Μάνου
Γνωστικό ΑντικείμενοΓΕΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΟΡΜΟΥ
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600000164

Πρόγραμμα Σπουδών: ΔΠΜΣ-2016-ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ-ΘΕΣ/ΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 7
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΥποχρεωτικό Κατ' ΕπιλογήνΧειμερινή-10

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ
Ακαδημαϊκό Έτος2016 – 2017
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Class ID
600100505
Τύπος Μαθήματος
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Κατηγορία Μαθήματος
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης στο συγκεκριμένο μάθημα, οι φοιτητές/τριες θα: • έχουν αποκτήσει τις βασικές γνώσεις της θεωρίας της προπόνησης • μπορούν να σχεδιάζουν προγράμματα άσκησης για τη βελτίωση της δύναμης • μπορούν να σχεδιάζουν προγράμματα άσκησης για τη βελτίωση της ταχύτητας • μπορούν να σχεδιάζουν προγράμματα άσκησης για τη βελτίωση της αντοχής • μπορούν να σχεδιάζουν την ετήσια προπόνηση για αθλητές ατομικών και ομαδικών αθλημάτων • μπορούν να σχεδιάζουν προγράμματα άσκησης για τη διατήρηση και τη βελτίωση της υγείας • μπορούν να σχεδιάζουν προγράμματα άσκησης για παιδιά, ενήλικες και ηλικιωμένους • έχουν αποκτήσει τις βασικές γνώσεις για την αξιολόγηση και καθοδήγηση της προπόνησης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
1. Θεωρία προπόνησης Ι: Προπονητική επιστήμη Βασικές έννοιες προπονητικής – Βιολογικοί νόμοι – Νομοτέλειες. 2. Θεωρία προπόνησης ΙΙ: Αρχές προπόνησης – Δημιουργία, σταθεροποίηση και διατήρηση προσαρμογών. 3. Θεωρία προπόνησης ΙΙΙ: Μακροχρόνιος προγραμματισμός – Ετήσιος προγραμματισμός. 4. Προπόνηση δύναμης Ι: Μορφές δύναμης – Μεθοδολογία προπόνησης δύναμης – Ιδιαιτερότητες προπόνησης δύναμης σε παιδιά, ενήλικες και ηλικιωμένους. 5. Προπόνηση δύναμης ΙΙ: Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης για την ανάπτυξη της δύναμης. Παρουσίαση εργασιών. 6. Προπόνηση αντοχής Ι: Μορφές αντοχής – Μεθοδολογία προπόνησης αντοχής – Ιδιαιτερότητες προπόνησης δύναμης σε παιδιά, ενήλικες και ηλικιωμένους. Παρουσίαση εργασιών. 7. Προπόνηση αντοχής ΙΙ: Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης για την ανάπτυξη της αντοχής. 8. Προπόνηση ταχύτητας: Μορφές ταχύτητας – Μεθοδολογία προπόνησης ταχύτητας – Σχεδιασμός προγραμμάτων άσκησης για την ανάπτυξη της ταχύτητας. 9. Προπόνηση κινητικότητας: Μορφές κινητικότητας - Μεθοδολογία ανάπτυξης της κινητικότητας - Κινητικότητα και ηλικία. 10. Αξιολόγηση καθοδήγηση της προπονητικής διαδικασίας. 11. Εργαστηριακή αξιολόγηση. 12. Εργασίες φοιτητών στη δύναμη. 13. Εργασίες φοιτητών στην αντοχή και σε άλλα θέματα.
Λέξεις Κλειδιά
Προπόνηση, αρχές προπόνησης, δύναμη, ταχύτητα, αντοχή κινητικότητα, παιδιά, ενήλικες, ηλικιωμένοι
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Πολυμεσικό υλικό
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Εργαστηριακή Άσκηση30,1
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων502
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων100,4
Εκπόνηση μελέτης (project)753
Συγγραφή εργασίας / εργασιών753
Σύνολο2138,5
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
• Γραπτές εξετάσεις (60%) • Εκπόνηση ατομικής εργασίας (20%) • Εκπόνηση ομαδικής εργασίας (20%)
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Διαμορφωτική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
American College of Sports Medicine (2010). ACSM’s Guidelines for Exercise Testing and Prescription (8th ed). Philadelphia (PA): Lippincott Williams & Wilkins. Armstrong, N., & Welsman, J.R. (2000). Aerobic fitness. In N. Armstrong & W. Van Mechelen (Eds), Paediatric Exercise Science and Medicine (pp. 173182). Oxford, UK: Oxford University Press. BaxterJones, A.D.G. (2008). Growth and maturation. In N. Armstrong & W. Van Mechelen (Eds), Paediatric Exercise Science and Medicine (2nd ed., pp. 157168). Oxford, UK: Oxford University Press. Bompa, T. O., & Haff, G. (1999). Periodization: Theory and methodology of training (Vol. 199, pp. 3336). Champaign, IL: Human Kinetics. Chu, D. (1994). Πλειομετρικές Ασκήσεις. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σάλτο. Fleck, S., Kraemer, N. (2000). Προπόνηση Δύναμης – Σχεδιασμός Προγραμμάτων. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ. Gillis, D.E., & Stewart, A.L. (2005). A new approach to designing exercise programs for older adults. In C.J. Jones & D.J. Rose (Eds.) Physical Activity Instruction of Older Adults (pp. 131140). Champaign Ill: Human Kinetics. Grosser, M. (1994). Προπόνηση ταχύτητας. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ Grosser, M., Starischka, S., Zimmermann, E. (2007). Προπόνηση φυσικής κατάστασης σε όλα τα αθλήματα και τις ηλικίας (Β’ έκδοση). Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ. Hartmann, J., Tünneman, H. (1991). Το Μεγάλο Βιβλίο της Δύναμης. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σάλτο. Kαμπάς, Α. (2003). Συναρμοστικές ικανότητες: Ανάπτυξη και προπόνηση. Θεσσαλονίκη: University Studio Press. Κέλλης, Σ. (2000). Φυσική κατάσταση νεαρών καλαθοσφαιριστών. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ. Kέλλης, Σ. (2014). Προπονητική. Σημειώσεις από τις παραδόσεις του μαθήματος. Θεσσαλονίκη. http://www.phed.auth.gr/etefaa/mod/resource/view.php?id Kέλλης, Σ., Κοντονάσιος, Γ., Μάνου, Β., Πυλιανίδης, Θ., Σαρασλανίδης, Π., & Σούλας, Δ. (2009). Κλασικός Αθλητισμός στην Εκπαίδευση και τον Αθλητισμό. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ. Kraemer, W.J., & Fleck, S.J. (1996). Ανάπτυξη δύναμης σε παιδιά και εφήβους. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ. Malina, R. M., & Bouchard, C. (1991). Growth, maturation, and physical activity. Human Kinetics Academic. Μάνου, Β. (2006). Προπονητική & φυσική κατάσταση. Θεωρία – Ερωτήσεις & Απαντήσεις Πολλαπλών Επιλογών. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σάλτο. Martin, D., Carl, K., Lehnertz, K. (1995). Εγχειρίδιο προπονητικής. Κομοτηνή: Εκδόσεις Αλφάβητο. Martin, D. (1994). Προπόνηση στην παιδική και εφηβική ηλικία. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ. McArdle, W.D., Katch, F.I., Katch, V.L. (2001). Φυσιολογία της Άσκησης. Αθήνα: Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης (σελ. 248280, 355398, 465471, 476520). McComas, A. J. (1996). Skeletal muscle: form and function. Champaign, IL: Human Kinetics. National Association for Sports and Physical Education. (2004). Physical activity for children: A statement of guidelines (2nd ed). Reston, VA: NASPE. Rowland, T.W. (2004). Children’s Exercise Physiology (2nd ed). Champaign Ill: Human Kinetics. Shephard, R. J. (1994). Aerobic fitness & health. Champaign, IL: Human Kinetics. Shephard, R. J. (Ed.). (2001). Gender, physical activity, and aging. CRC Press. Τζιωρτζής, Σ. (2004). Προπονητική. Θεωρία Αθλητικής Προπόνησης. Αθήνα: Art work. Weineck, J. (1997). Προπονητική, Φυσική κατάσταση Ποδοσφαίρου. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις ΣΑΛΤΟ. Zintl, F. (1993). Προπόνηση Αντοχής. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σάλτο.
Τελευταία Επικαιροποίηση
19-10-2015