ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ / Research Methodology and Scientific Writing
Κωδικός0201Υ
ΣχολήΓεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
ΤμήμαΔασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος
Κύκλος / Επίπεδο2ος / Μεταπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID420000443

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΜΣ Τμήματος Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος (2011-2012)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 2
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Λιβαδοπονία και Άγρια Πανίδα-Ιχθυοπονία Γλυκέων ΥδάτωνΥποχρεωτικό Κατεύθυνσης116

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Class ID
600101122
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Υποβάθρου
  • Γενικών Γνώσεων
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Γενικού Υποβάθρου
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κατανόηση των απειλών της βιοποικιλότητας σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο Κατανόηση των παραγόντων που προκαλούν σπανιότητα ή και μειώνουν τον πληθυσμό ορισμένων ειδών της άγριας πανίδας Ανάπτυξη μεθόδων για την ανάλυση της βιωσιμότητας πληθυσμού (PVA) Υλοποίηση σχεδίου διαχείρισης για τα απειλούμενα είδη της άγριας πανίδας
Γενικές Ικανότητες
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Βιοποικιλότητα, σπανιότητα και οικολογικές διαδικασίες που την προκαλούν. Χαρακτηριστικά πληθυσμού σπάνιων ειδών. Παράγοντες που επηρεάζουν τη μείωση πληθυσμών: δημογραφικοί, γενετικοί και περιβαλλοντικοί. Αίτια και διαδικασίες εξάλειψης ειδών. Απειλές ενδιαιτημάτων, εισβλητικά είδη και ασθένειες. Στοιχεία ανάλυσης βιωσιμότητας πληθυσμού (PVA), ελάχιστο μέγεθος, ελάχιστη δυναμική έκταση. Μελέτες περίπτωσης. Εκτίμηση κινδύνου εξάλειψης και καθορισμός προτεραιοτήτων διατήρησης. Διαχείριση οικοσυστημάτων. Προσαρμοστική διαχείριση (adaptive management) και συστήματα παρακολούθησης πληθυσμών και ενδιαιτημάτων. Καθορισμός κριτηρίων ίδρυσης προστατευόμενων περιοχών. Παράγοντες υποβάθμισης προστατευόμενων περιοχών. Σχέδιο διαχείρισης απειλούμενων ειδών εκτός και εντός προστατευόμενων περιοχών.
Λέξεις Κλειδιά
διατήρηση, εξάλειψη, οικολογικές διαδικασίες
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις60,2
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Συγγραφή εργασίας / εργασιών90,3
Σύνολο150,5
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Soule, M.E. (1986) Conservation Biology: The Science of Scarcity and Diversity. Sinauer Associates, Inc., Sunderland-Massachusetts. Morris, W.F. & D.F. Doak (2002) Quantitative Conservation Biology: Theory and Practice of Population Viability Analysis. Sinauer Associates, Inc., Sunderland-Massachusetts.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Morris M. et al. (1999) A Practical Handbook for Population Viability Analysis. The Nature Conservancy.
Τελευταία Επικαιροποίηση
17-12-2015