Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα μπορούν:
Να έχουν διαμορφώσει μία ολόπλευρη εμπειρική - βιωματική αντίληψη για τα χαρακτηριστικά και τις ιδιαιτερότητες του διδακτικού έργου, το οποίο πρόκειται να αναλάβουν ως μελλοντικοί εκπαιδευτικοί. Ειδικότερα, θα είναι σε θέση να γνωρίζουν στην πράξη τις βασικές προϋποθέσεις επιτυχούς έκβασης της διδασκαλίας, να μπορούν να εφαρμόζουν παιδαγωγικές τεχνικές διάγνωσης των ιδιαίτερων μαθησιακών δυνατοτήτων και προοπτικών των μαθητών τους, να έχουν την εμπειρία επιλογής των κατάλληλων παιδαγωγικών αρχών και διδακτικών μεθόδων κατά τη διδασκαλία τους σε κάθε μαθησιακό περιβάλλον.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η Πρακτική Άσκηση και οι Μικροδιδασκαλίες αρχίζει με
την ομαδική εξάσκηση των φοιτητών μέσα από Μικροδιδασκαλίες που
παραγματοποιούνται στο Εργαστήριο Παιδαγωγικής σε εικονική τάξη με
ακροατές τους συμφοιτητές και προχωρά στην Πρακτική εξάσκηση των
φοιτητών στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με παρακολούθηση
πραγματικών διδασκαλιών που γίνονται από τους καθηγητές των σχολείων και
μετά με διδασκαλίες των ίδιων των φοιτητών τους σε πραγματική τάξη με
όλες τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για τη διδασκαλία και αξιολόγηση. Θέματα:
1. Εισαγωγή στις Μικροδιδασκαλίες και την Πρακτική Άσκηση
2. Μοντέλα Μικροδιδασκαλιών και Πρακτικής Άσκησης.
3.Οι Μικροδιδασκαλίες και το Μάθημα των Θρησκευτικών.
4. Η Πρακτική Άσκηση και το Μάθημα των Θρησκευτικών
5. Σχεδιασμός Μικροδιδασκαλιών
6. Σχεδιασμός Πρακτικής Άσκησης
7. Μικροδιδασκαλίες στο Εργαστήριο Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής I
8. Μικροδιδασκαλίες στο Εργαστήριο Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής II
9. Μικροδιδασκαλίες στο Εργαστήριο Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής III
10. Πρακτική Άσκηση σε σχολεία I
11. Πρακτική Άσκηση σε σχολεία II
12. Πρακτική Άσκηση σε σχολεία III
13. Συνολική αξιολόγηση
Λέξεις Κλειδιά
Μικροδιδασκαλίες, πρακτική άσκηση, πληροφορική, νέες Τεχνολογίες, μάθημα Θρησκευτικών, πολυμέσα, εκπαιδευτική τεχνολογία
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
1. Ylf Metzer, Εγχειρίδιο μικροδιδασκαλίας, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου, Λευκωσία, 1983
2. Βρεττός Ιωάννης, Μη λεκτική συμπεριφορά εκπαιδευτικού – μαθητή: άσκηση με μικροδιδασκαλία, εκδ. Ατραπός, Θεσσαλονίκη, 2003
3. Βρεττός Ιωάννης, Μικροδιδασκαλία και άσκηση διδακτικών δεξιοτήτων, εκδ. Ατραπός, Αθήνα 2002
4. Βρεττός Ιωάννης, Μικροδιδασκαλία: αποτελεσματικότητα και επιφυλάξεις, εκδ. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσσαλονίκη 1990
5. Κουγιουρούκη Μαρίνα, Ο ρόλος της μικροδιδασκαλίας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών: απόψεις υποψηφίων και υπηρετούντων εκπαιδευτικών, εκδ. Αφοί Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 2003
6. Χατζηδήμου Δημήτριος, Η μικροδιδασκαλία στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Μία θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση, εκδ. Αφοί Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη 1997