Βιοϊατρική Μηχανική- Αναγεννητική Ιατρική, Ιστομηχανική

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΒιοϊατρική Μηχανική- Αναγεννητική Ιατρική, Ιστομηχανική / Biomedical Engineering-Regenerative Medicine-Tissue Engineering
ΚωδικόςΚΤ070
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΧημικών Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002624

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Χημικών Μηχανικών (2021-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΕαρινό-5

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΒιοϊατρική Μηχανική
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία4
Class ID
600102544

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΠολυτεχνείο (πτέρυγα Β)
ΌροφοςΌροφος 2
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 1 (41)
ΗμερολόγιοΠέμπτη 12:00 έως 15:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
• Εκμάθηση των βασικών ιδιοτήτων και τύπων κυττάρων, κυτταροκαλλιεργειών, ιστών, οργάνων και ανατομίας σε θηλαστικά, με έμφαση τον άνθρωπο. • Κατανόηση των κύριων φυσικοχημικών παραγόντων, οι οποίοι απαιτούνται για φυσιολογική λειτουργία στα θηλαστικά, με έμφαση τον άνθρωπο, και τρόποι ρύθμισής τους in vivo και in vitro. • Εξοικείωση με την αναγεννητική ιατρική, ιστομηχανική, τις ιατρικές συσκευές και τις μηχανικές ιδιότητες ιστών. • Σύνδεση της θεωρίας με πράξη με την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων και εργαστηριακής επίδειξης.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Αυτόνομη εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
To μάθημα προσφέρει μια εισαγωγή στη θεωρία και πράξη της Βιοϊατρικής Μηχανικής-Ιστομηχανικής, με έμφαση στο ρόλο του Χημικού Μηχανικού. Ειδικότερα καλύπτει: • Bασικές ιδιότητες και τύπους κυττάρων, κυτταροκαλλιεργειών, ιστών, οργάνων και ανατομίας σε θηλαστικά, με έμφαση τον άνθρωπο. • Κύριους φυσικοχημικούς παραγόντων, οι οποίοι απαιτούνται για φυσιολογική λειτουργία στα θηλαστικά, με έμφαση τον άνθρωπο, και τρόποι ρύθμισής τους in vivo και in vitro. • Αναγεννητική ιατρική, ιστομηχανική, ιατρικές συσκευές και μηχανικές ιδιότητες ιστών. • Σύνδεση της θεωρίας με πράξη με την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων και εργαστηριακής επίδειξης. • Προκλήσεις, προοπτικές
Λέξεις Κλειδιά
Βιο-ιατρική Μηχανική, Βιολογία Ιατρική & Τεχνολογία, Αναγεννητική Ιατρική, Ιστομηχανική, Ελεγχώμενη Παράδοση Φαρμάκων
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Περιγραφή
H διδασκαλία γίνεται σε πίνακα σε συνδυασμό με προβολή διαφανειών και βίντεο από υπολογιστή και από το διαδίκτυο. Οι φοιτητές αναλαμβάνουν να κάνουν εργασία σε συγκεκριμένα θέματα για τα οποία συλλέγουν πληροφορίες χρησιμοποιώντας διεθνείς βάσεις δεδομένων και το διαδίκτυο. Η επικοινωνία με τους φοιτητές διευκολύνεται μέσω της ηλεκτρονικής επικοινωνίας που προσφέρει η ιστοσελίδα του μαθήματος στο elearning.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις30
Εργαστηριακή Άσκηση5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων80
Φροντιστήριο8
Εκπόνηση μελέτης (project)25
Εξετάσεις2
Σύνολο150
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται με γραπτή εξέταση εφ'όλης της ύλης στο τέλος του εξαμήνου,από την οποία προκύπτει ο τελικός βαθμός του μαθήματος. Προαιρετικά το 50% του βαθμού του μαθήματος μπορεί να προέλθει από την αξιολόγηση ατομικής εργασίας που αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει ο φοιτητης και να την παρουσιάσει στην τάξη με τη μορφή προφορικής παρουσίασης 30 λεπτών. Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου γίνονται πολυάριθμες ασκήσεις στην τάξη, οι οποίες έχουν ως σκοπό την καλύτερη εμπέδωση της θεωρίας και την εφαρμογή της σε συγκεκρμένες πρακτικές καταστάσεις. Αυτές οι ασκήσεις λύνονται από κοινού από όλη την τάξη και τη διδάσκουσα και δεν έχουν το ρόλο της τυπικής αξιολόγησης, αλλά έχουν ως σκοπό να βελτιωθεί η κατανόηση της ύλης από τους φοιτητές.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Επίλυση Προβλημάτων (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
1) Βιολογικά Υλικά, Εισαγωγή στη Μηχανική των Ιστών, 2006, Θ. Ηλιάδης & Σ. Ζηνέλης, Ιατρικές Εκδόσεις Π.Χ. Πασχαλίδης ή 2)Αναγέννηση Οργάνων & Ιστών στους Ενήλικες, 2001, I. Yannas, Univ. Studio Press
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Biomedical Enigneering: Bridging Medicine & Technology, W.Mark Salzmann, Cambridge Texts in Biomedical Engineering, 2nd Edition, 2015
Τελευταία Επικαιροποίηση
31-05-2018