ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΙΙ (1914 κ.ε.)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΙΙ (1914 κ.ε.) / MODERN GREEK LITERARY GENRES AND MOVEMENTS II (1914 FORWARD)
ΚωδικόςΝΕΦ256
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΦιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID280000977

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Φιλολογίας 2015-σήμερα

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 21
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
Μεσαιωνικής και Νεότερης Ελληνικής ΦιλολογίαςΚατ' Επιλογήν ΥποχρεωτικάΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΙΙ (1914 κ.ε.)
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600104523

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΣχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας
ΌροφοςΥπόγειο 1
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 13 πκ (104)
ΗμερολόγιοWednesday 16:00 to 18:30
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Γενικών Γνώσεων
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Καμία
Μαθησιακά Αποτελέσματα
(α) Να αντιληφθούν οι φοιτητές ότι οι όροι ανανέωσης της νεοελληνικής ποίησης διαμορφώθηκαν πριν από το 1930· (β) να γνωρίσουν το έργο και την ποιητική σημαντικών εκπροσώπων της αποκαλούμενης Γενιάς του 1920· (γ) να εξοικειωθούν και να ασκηθούν στην κριτική ανάγνωση ποιητικών κειμένων και κειμένων της φιλολογικής και λογοτεχνικής κριτικής.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Σχολή/Κίνημα με ισχυρή αισθητική ταυτότητα, ο Συμβολισμός επηρέασε και την ελληνική ποίηση από τα τέλη του 19ου αιώνα. Σκοπός του μαθή-ματος είναι να εξεταστεί η ειδικότερη εκδοχή που προσέλαβε στην ελλη-νική ποίηση των πρώτων δεκαετιών του 20ού αιώνα (1910-1930) ο Συμβο-λισμός, χάρη στο έργο της αποκαλούμενης Γενιάς του 1920 ή ομάδας των μετασυμβολιστών. Αρχικά, θα παρουσιαστούν οι καταβολές αυτές της εκδοχής, η οποία έλκει την καταγωγή της από την ποίηση των Γάλλων «καταραμένων ποιητών» και από τους Γάλλους συμβολιστές, ενώ συνομι-λεί ποικιλότροπα με τον Συμβολισμό της Γενιάς του 1880. Στη συνέχεια, θα εξεταστούν ποιητικά κείμενα των: Ρώμου Φιλύρα, Κώστα Ουράνη, Ναπολέοντος Λαπαθιώτη, Τέλλου Άγρα, Μήτσου Παπανικολάου, Μαρίας Πολυδούρη και Κ. Γ. Καρυωτάκη – του κυριότερου και σημαντικότερου εκπροσώπου της ομάδας αυτής· έτσι, θα αναδειχθούν τα ιδιαίτερα θεμα-τικά και τεχνοτροπικά χαρακτηριστικά των μετασυμβολιστών και, τελικά, η κατάθεση (χωρίς, πάντως, αυτή να γίνεται προγραμματικά και συντε-ταγμένα) ενός διαφορετικού ποιητικού παραδείγματος από αυτό που είχε διαμορφώσει η Γενιά του 1880.
Λέξεις Κλειδιά
Ελληνική συμβολιστική ποίηση, Γενιά του 1920
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις
Σεμινάρια
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων
Σύνολο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
(1) Έλλη Φιλοκύπρου, Η γενιά του Καρυωτάκη. Φεύγοντας τη μάστιγα του λόγου, εκδ. Νεφέλη, Αθήνα, 2009. (2) Κ. Γ. Καρυωτάκης, Ποιήματα και πεζά, Εστία, Αθήνα, 2009
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Στο e-learnig.
Τελευταία Επικαιροποίηση
18-09-2020