ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ V

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ V / WORKSHOP IN FILM-DIRECTION V
Κωδικός5ΕΣΘ2
ΣχολήΚαλών Τεχνών
ΤμήμαΚινηματογράφου
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΠηνελόπη Μπούσκα
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600014322

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήμα Κινηματογράφου (2009-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 108
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό5310

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ V
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία5
Class ID
600104564

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΤμήμα Κινηματογράφου
Όροφος-
ΑίθουσαΠΛΑΤΩ 1ου ΟΡΟΦΟΥ (581)
ΗμερολόγιοΤετάρτη 10:00 έως 14:30
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
  • Γαλλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Γενικές Προαπαιτήσεις
Αν και δεν αποτελεί προαπαιτούμενο, καλό θα ήταν για την παρακολούθηση του εργαστηρίου 5ΕΣΘ2, κάθε φοιτητής/τρια να έχει περάσει όλα τα προηγούμενα εργαστήρια "Σκηνοθεσίας" (1ΕΣΘ1, 2ΕΣΘ1, 3ΕΣΘ1, 4ΕΣΘ1).
Μαθησιακά Αποτελέσματα
1/ Κατανόηση της λειτουργίας των παραμέτρων της εικόνας. 2/ Συνθετική χρήση των παραμέτρων της εικόνας. 3/ Κατανόηση της λειτουργίας των παραμέτρων του ήχου. 4/ Συνθετική χρήση των παραμέτρων του ήχου.
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Χώρος και φως - Χρόνος και ήχος. Εμβάθυνση στην σκηνοθετική πρακτική. Η σκηνοθεσία ως σύνθεση των στοιχείων της εικόνας και του ήχου. Στο πρώτο μέρος του εργαστηρίου οι φοιτητές επικεντρώνονται στα στοιχεία της Εικόνας: Φωτογραφία (κάδρο και φωτσιμός), Σκηνικό, Κοστούμι. Στο δεύτερο, στα στοιχεία του Ήχου: Σύγχρονος Ήχος, Ηχητικός Σχεδιασμός, Μιξάζ. Σε κάποια εργαστήρια θα επιδιωχθεί η συνδιδασκαλία με διδάσκοντες είτε της φωτογραφίας, είτε της σκηνογραφίας, ενδυματολογίας, είτε του ήχου, προσαθώντας να γίνει εμφανής η συνεργασία σκηνοθέτη – διευθυντή φωτογραφίας - σκηνογράφου - ενδυματολόγου, ή σκηνοθέτη - ηχολήπτη - μοντέρ ήχου - μίξερ. Τόσο στο πρώτο, όσο και στο δεύτερο μέρος προβάλονται και αναλύονται αποσπάσματα ταινιών, εμβαθύνοντας είτε στα στοιχεία της εικόνας, είτε σε αυτά του ήχου. Πραγματοποιούνται μικρές ασκήσεις μέσα στο εργαστήριο, ενώ στο τέλος του εργαστηρίου, οι φοιτητές έχουν να παραδώσουν άσκηση/μικρή ταινία.
Λέξεις Κλειδιά
Λέξεις-κλειδιά: Σκηνοθεσία, χώρος, φως, σκηνικό, κοστούμι - Σκηνοθεσία, χρόνος, ήχος, μοντάζ, μιξάζ
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Διαφάνειες
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Αξιολόγηση των Φοιτητών
Περιγραφή
Στην διάρκεια των εργαστηρίων προβάλλονται ταινίες ή αποσπάσματα ταινιών και μελετώνταισε αυτές: α/ Στο μεν 1ο μισό του εξαμήνου ο χώρος, το φως, το κάδρο, το σκηνικό, το κοστούμι, η χρωματική και φωτιστική διόρθωση β/ στο δε 2ο μισό του εξαμήνου, ο χρόνος, ο "σύγχρονος ήχος", ο ηχητικός σχεδιασμός, το μιξάζ . Στην διάρκεια των εργαστηρίων οι φοιτητές πραγματοποιούν ενδιάμεσες ασκήσεις (συνήθως 4), όπου το βάρος πέφτει στα στοιχεία της εικόνας και του ήχου. Προβάλλονται και σχολιάζονται οι ενδιάμεσες ασκήσεις (ασκήσεις ύφους) που πραγματοποιούν οι φοιτητές. Μετά κάθε μάθημα, διανέμονται ηλεκτρονικά σημειώσεις με ό,τι έγινε στο μάθημα. Με τις σημειώσεις αυτές αφενός οι φοιτητές θυμούνται όσα έγιναν και όσα ειπώθηκαν στο εργαστήριο, αφετέρου σχηματοποιούνται στοιχεία της κινηματογραφικής πρακτικής. Διανέμονται επίσης οι παρατηρήσεις του Π. Χούρσογλου για κάθε μία από τις ενδιάμεσες ασκήσεις ύφους που έχουν πραγματοποιήσει οι φοιτητές.
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις652,2
Σεμινάρια120,4
Εργαστηριακή Άσκηση150,5
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων200,7
Πρακτική (Τοποθέτηση)100,3
Συγγραφή εργασίας / εργασιών30,1
Καλλιτεχνική δημιουργία501,7
Εξετάσεις50,2
Σύνολο1806
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι φοιτητές αξιολογούνται με βάση τα εξής κριτήρια: - Κυρίως το συνολικό αποτέλεσμα της ταινίας και την ατομική επίδοση κάθε συντελεστή. - Την επίδοση στις εργασίες που έγιναν μέσα στα εργαστήρια. - Την παρακολούθηση των εργαστηρίων και τη συμμετοχή τους σε αυτά. * Κάθε μία εργασία αξιολογείται και βαθμολογείται ανάλογα με τη δυσκολία της.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Καλλιτεχνική Ερμηνεία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Βιβλιογραφία: 1. ΑΓΓΕΛΙΔΗ Α., ΜΑΧΑΙΡΑ Ε., ΚΥΡΙΑΚΟΣ Κ., Γραφές για τον Κινηματογράφο: Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις, Νεφέλη, Αθήνα, 2005 2. Αντουανέττα Αγγελίδη, επιμ. Σ. Θεοδωράκη, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης & Αιγόκερως, Αθήνα, 2005 3. AUMONT J., Κινηματογράφος και Σκηνοθεσία, επιμ. Γ. Λεοντάρης, μτφρ. Μ. Κουτάλου, Πατάκης, Αθήνα, 2009 4. LYNCH D., Κυνηγώντας το Μεγάλο Ψάρι – διαλογισμός, συνειδητότητα και δημιουργικότητα, μτφρ. Γ. Πάτσιος, Πατάκης, Αθήνα, 2009 5. ΦΡΟΫΝΤ Σ., Η Ερμηνεία των Ονείρων, μτφρ. Λ. Αναγνώστου, Επίκουρος, Αθήνα, 1993 6. CHION M., Ο ήχος στον κινηματογράφο, Πατάκης, Αθήνα, 2010 7. ΜΠΑΣΕΛΑΡ Γκ., Η εποπτεία της στιγμής, μτφρ. Κ.Παπαγιώργης, Καστανιώτης, Αθήνα, 1997 8. ΤΑΡΚΟΦΣΚΙ Α., Σμιλεύοντας το Χρόνο, μτφρ. Σ.Βελέντζας, Νεφέλη, Αθήνα, 1987
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Ανάλογα με το περιεχόμενο κάθε άσκησης, είτε ήχου, είτε εικόνας, μπορεί να δοθεί πρόσθετη βιβλιογραφία που αφορά στους δύο αυτούς τομείς, των ταινιών ενός συγκεκριμένου είδους.
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-07-2017