ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 2

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 2 / DESIGN STUDIO 2
Κωδικός04EA10
ΣχολήΠολυτεχνική
ΤμήμαΑρχιτεκτόνων Μηχανικών
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΧαρακτηρισμόςΕΡΓΑΣΙΑ
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID20002532

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 2014-15

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΥποχρεωτικό4215

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 2
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία10
Class ID
600105474
Τύπος Μαθήματος
  • Γενικών Γνώσεων
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • 01EA10 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ 1
  • 02EA10 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ 2
Γενικές Προαπαιτήσεις
Το μάθημα εισαγάγει του φοιτητές σε συνθετική κλίμακα μεσαίας πολυπλοκότητας μέσω του σχεδιασμού κτιρίου συλλογικής διαβίωσης σε φυσικό, αστικό ή περι-αστικό περιβάλλον.
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Οι φοιτητές αναμένεται ότι στα πλαίσια του μαθήματος θα: -κατανοήσουν τις ιδιαίτερες συνθήκες ενσωμάτωσης κτιρίου συλλογικής διαμονής (καταφύγιο) στο φυσικό περιβάλλουν -διερευνήσουν κριτικά συνθετικές αρχές και κτιριολογικές αρχές -θα κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες προσέγγισης του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού ως συνθετική σκέψη και διαδικασία -εξοικειωθούν με τον περιβαλλοντικό σχεδιασμό και την λειτουργική οργάνωση ενός κτιρίου μεσαίας πολυπλοκότητας
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Με ποιον τρόπο ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός μπορεί να εκφράσει εκδοχές συγκεκριμενοποίησης του ουδέτερου φυσικού χώρου με ιδιαίτερες κατασκευές προσωρινής διαμονής, μελέτης ή έρευνας ώστε να προσφέρει εγκατάσταση στο ανθρώπινο υποκείμενο μέσα στη φύση χωρίς να τη συναγωνίζεται; Το μάθημα μας εισάγει στο σχεδιασμό μιας τέτοιας εκδοχής «συγκεκριμενοποίησης» - έναν ιδιαίτερο τύπο κατοίκησης μέσα στο φυσικό περιβάλλον με στόχο την προσωρινή και αρμονική συνύπαρξη για λόγους όπως η αναψυχή και η προστασία. Μέσα από αυτή την προβληματική, το εργαστήριο «Σχεδιασμός 2» επιδιώκει να εκθέσει τους φοιτητές/ριες σε ένα υψηλότερο βαθμό συνθετικής πολυπλοκότητας, αναπτύσσοντας ζητήματα που σχετίζονται με την αφετηρία και τη συγκρότηση της σχεδιαστικής πράξης, καθώς και με την προσαρμογή της χωρικής οργάνωσης, της αρχιτεκτονικής μορφής, της δομής και της υλικότητας στο φυσικό περιβάλλον και τους παράγοντες που επηρεάζουν τη διαμόρφωση του, όπως το κλίμα, τα φυσικά φαινόμενα, η εντοπιότητα κλπ. Ως πεδίο πειραματισμού των παραπάνω ζητημάτων, διερευνώνται θέματα συλλογικής κατοίκησης στη φύση, όπως για παράδειγμα καταφύγια ή ερευνητικά παρατηρητήρια σε ευαίσθητα περιβάλλοντα (παραποτάμιες ή ορεινές περιοχές).
Λέξεις Κλειδιά
Αρχιτεκτονικός Σχεδιασμός, Ενσωμάτωση, Εναρμόνιση, Κατοίκηση στη Φύση, Διημέρευση
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Αξιολόγηση Φοιτητών
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Μάθημα [04ΕΑ10]: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ 2 Εξάμηνο 4 - Εαρινό Επιλογές Συγγραμμάτων: Βιβλίο [11303]: Τέχνες και χώροι υγείας, Βαβύλη Φανή [επιμέλεια] Βιβλίο [10942]: Aspects of Healing Environments, Βαβύλη Φανή (επιμέλεια)
Τελευταία Επικαιροποίηση
29-09-2015