Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
οπτική σκέψη, καλλιεργεια οπτικής αντίληψης, πολυμεσικότητα, σχέση τέχνης και αρχιτεκτονικής, συνθετική ικανότητα, καλλιτεχνική ερμηνεία, κριτική σκέψη
Περιεχόμενο Μαθήματος
Όταν η διεθνής πρακτική στο πεδίο των εικαστικών τεχνών εκρήγνηται διαρκώς προς όλες τις κατευθύνσεις, συμπεριλαμβανομένης και της «παρωχημένης» ζωγραφικής, πώς, στην οργάνωση ενός εικαστικού μαθήματος, ορίζεται ένας ελάχιστος όγκος γνωστικών αγαθών ή δεξιοτήτων προς κατάκτηση, μια «αρχή, μέση και τέλος»;
Το ερώτημα μάλλον δεν μπορεί να απαντηθεί παρά με άλλα ερωτήματα. Όσο και αν η εφαρμογή ενός «δοκιμασμένου» μοντέλου, με στοιχεία του λεγόμενου «ακαδημαϊκού» ή «Bauhaus» ή «της αποδόμησης» κ.ο.κ., φαίνεται να ενισχύει την πιθανότητα του αρκούντως «contemporary» ελκυστικού οπτικού προϊόντος (και της αντίστοιχης τόνωσης του ηθικού φοιτητών και διδασκόντων), το ζητούμενο είναι πρωτίστως η «εμπειρία του εργαστηρίου». Μέσα στο οποίο συγκροτείται το βλέμμα του εικαστικού, όπου η προσωπική επιθυμία, o πειραματισμός, η επιτυχία και το ατύχημα συνδιαλέγονται με την ιστορική αναφορά και τη σύγχρονη εικαστική και πολιτισμική συνθήκη.
Διαλέξεις-συζητήσεις με στόχο την υπέρβαση του φόβου για τον «ερμητικό» χώρο της τέχνης, παρουσιάσεις-συζητήσεις μικρών θεμάτων σε σχέση με τις προσωπικές τους επιλογές στα εικαστικά από όλους τους φοιτητές και ―βεβαίως― πειραματισμοί με υλικά-διαδικασίες και επεξεργασία μικρότερων ή μεγαλύτερων προσωπικών «project». Κάθε μία/ένας φοιτήτρια/τής, συνομιλώντας με τη διδακτική ομάδα, συγκεκριμενοποιεί τη λογική και τα μέσα της κάθε δουλειάς και ορίζει τη διακύβευση.
Λέξεις Κλειδιά
οπτικά μέσα, αναπαράσταση, εικαστικές τέχνες, τέχνη και αρχιτεκτονική
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
HAL FOSTER, R. KRAUSS, Y.A. BOIS, B. BUCHLOH, Η ΤΕΧΝΗ ΑΠΟ ΤΟ 1900 ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΣ, εκδ. επικεντρο