ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΕΦΗΒΟΥ-ΝΕΟΥ-ΕΝΗΛΙΚΟΥ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΕΦΗΒΟΥ-ΝΕΟΥ-ΕΝΗΛΙΚΟΥ / PSYCHIATRY OF ADOLESCENCE - YOUNG ADULTHOOD
ΚωδικόςIA0363
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID200000001

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής632

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2013-2014)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής632

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2011-2012)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής632

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΕΦΗΒΟΥ-ΝΕΟΥ-ΕΝΗΛΙΚΟΥ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600105920
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. Α΄ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗΛουκάς Αθανασιάδης, Παντελεήμων-Βασίλειος Μποζίκας, Κωνσταντίνος Φωκάς
2. Γ΄ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗΓρηγόριος Αμπατζόγλου, Νικόλαος Ζηλίκης, Ιωάννης Νηματούδης
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Το μάθημα έχει την ένοια της Εισαγωγής στα βασικά δεδομένα της Ψυχιατρικής Εφήβου - Νέου Ενηλίκου και λειτουργεί συμπληρωματικά με εκείνο της Παιδοψυχιατρικής του χειμερινού εξαμήνου. Έτσι, οι φοιτητές από το τρίτο έτος και επάνω (μέχρι το Πτυχία) έχουν τη μοναδική δυνατότητα να γνωρίσουν το αντικείμενο αυτό, δεδομένου ότι στη Σχολή μας δεν υπάρχει Πανεπιστημιακή Παιδοψυχιατρική Κλινική και κατ' επέκταση μάθημα κορμού με το αντικείμενο αυτό. Η προσθήκη και του "νέου ενηλίκου" έχει την ένοια και της δύνδεσης με την Ψυχιατρική Ενηλίκου την οποία διδάσκονται οι φοιτητές μας στο 4ο και 6ο έτος.
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το περιεχόμενο του μαθήματος,όπως αναπτύσσεται στις 13 δίωρες παραδόσεις είναι το εξής: Εφηβεία και μετεφηβική περίοδος: Αναπτυξιακά ζητήματα Κλινική προσέγγιση – Νοσογραφικά ζητήματα – Ταξινόμηση Το ζήτημα των νευρώσεων στην εφηβεία Ψυχωτικές διεργασίες και ψύχωση στην εφηβεία Διαταραχές της προσωπικότητας Συναισθηματικές διαταραχές Αυτοκαταστροφική συμπεριφορά και απόπειρα αυτοκτονίας Διαταραχές της διατροφής: Ψυχογενής Ανορεξία – Βουλιμία Ο έφηβος σωματικός ασθενής: Διασυνδετική-συμβουλευτική υπηρεσία στο Γενικό Νοσοκομείο Διαταραχές με σωματική / συμπεριφορική έκφραση Ο έφηβος και η κοινωνία: ψυχοκοινωνικά ζητήματα Ο έφηβος και το σχολείο – Νεανική παραβατικότητα Θεραπευτικές προσεγγίσεις: θεωρητικές και θεσμικές Ανακεφαλαίωση – Παρουσίαση εργασιών
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις261
Σύνολο261
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Το βάρος δίνεται στην προφορική εξέταση η οποία κρίνεται ως η λέον πρόσφορη λόγω της φύσης του μαθήματος το οποίο απαιτεί ανάπτυξη θεμάτων και δεν προσφέρεται για δοκιμασία πολλαπλής επιλογής.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική)
  • Προφορική Εξέταση (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
- Σημειώσεις Γ. Αμπατζόγλου και Ν. Ζηλίκης "Θέματα Ψυχιατρικής Παιδιού και Εφήβου" - Γαλλική Ταξινόμηση Ψυχικών Διαταραχών Παιδιού-Εφήβου (ελληνική μετάφραση) - Ι, Τσιάντης (επιμ.) "Εισαγωγή στην Παιδοψυχιατρική" - Χ. Ιεροδιακόνου "Ψυχικά προβλήματα στα παιδιά"
Τελευταία Επικαιροποίηση
16-03-2013