ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ / Applied Physiology
ΚωδικόςΙΑ0269
ΣχολήΕπιστημών Υγείας
ΤμήμαΙατρικής
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή
Υπεύθυνος/ηΚωνσταντίνος Καλλαράς
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID200000267

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2014-σήμερα)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 30
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής532

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2013-2014)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 12
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚορμόςΕπιλογής532

Πρόγραμμα Σπουδών: ΠΠΣ Τμήματος Ιατρικής (2011-2012)

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 10
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογής532

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία2
Class ID
600106144
ΤμήμαΔιδάσκοντες
1. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣΚωνσταντίνος Καλλαράς, Δημήτριος Κουτσονικόλας, Κωνσταντίνα Συμεωνίδου
2. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣΜαρία Αλμπάνη, Δωροθέα Καπουκρανίδου, Αριστείδης Κριτής
Τύπος Μαθήματος
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Προαπαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
  • ΙΑ0256 ΓΕΝΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ
  • ΙΑ0342 ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ 1
  • ΙΑ0343 ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ 2
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Κατανόηση των μηχανισμών προσαρμογής της λειτουργίας του οργανισμού στις μεταβολές του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
Περιεχόμενο Μαθήματος
Η σύνδεση της Φυσιολογίας με την Κλινική Ιατρική με την εφαρμογή γνώσεων και μεθόδων της Φυσιολογίας σε λειτουργικές δοκιμασίες και διάφορες λειτουργικές εκδηλώσεις του οργανισμού καθώς και με την εφαρμογή παρατηρήσεων της Φυσιολογίας σε πρώτη επαφή με τον άνθρωπο και τον άρρωστο. Η Εφαρμοσμένη Φυσιολογία ασχολείται με τη μελέτη των αλληλεπιδράσεων της φύσης (δηλ. εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος του οργανισμού) όσον αφορά στις επενέργειές τους στην ανθρώπινη ζωή, αποτελεί δηλ. εφαρμογή της γνώσης της Φυσιολογίας στην καθημερινή ζωή. Βοηθάει στην πρόληψη νοσημάτων με τη γνώση της φυσιολογίας της ανοσίας. Διδάσκει τι είδους άσκηση, πόση, πότε και πώς πρέπει να γίνεται καθώς και την ωφέλεια και τις παρενέργειές της στο σώμα και την ψυχή (Φυσιολογία της Άσκησης). Διδάσκει για τις επιδράσεις των αρωμάτων, των χρωμάτων, της μουσικής, του χορού, κ.ο.κ. στον οργανισμό (Περιβαλλοντική Φυσιολογία). Εξετάζει τις επιδράσεις της κατάστασης του εδάφους, των χημικών και οργανικών λιπασμάτων, των εντομοκτόνων στην συγκομιδή καθώς και τις επιδράσεις τους στην ανθρώπινη ζωή (Περιβαλλοντική Φυσιολογία). Διδάσκει το είδος των ενδυμάτων που βοηθούν το άτομο και πως επηρεάζουν τη ζωή του (Περιβαλλοντική Φυσιολογία). Διδάσκει για τις επιδράσεις του κλίματος, της ηλιακής ακτινοβολίας στο σώμα γενικώς και το όφελος για την υγεία (Περιβαλλοντική Φυσιολογία). Διδάσκει για τις επιδράσεις της γήρανσης, της κύησης και για τον τρόπο επίτευξης καλύτερης υγείας στις περιπτώσεις αυτές (Φυσιολογία της γήρανσης και της κύησης). Δεν είναι συνώνυμη με την Κλινική Φυσιολογία, ούτε με την Παθολογική Φυσιολογία οι οποίες αποτελούν μικρά τμήματα της Εφαρμοσμένης Φυσιολογίας. Στην Κλινική Φυσιολογία γίνεται εφαρμογή των γνώσεων της Φυσιολογίας στη διάγνωση, πρόγνωση και θεραπεία των νόσων. Στην Παθολογική Φυσιολογία εξετάζονται οι μεταβολές της λειτουργίας του σώματος στη νόσο (Φυσιολογία της νόσου). Πιθανή επικάλυψη μπορεί να υπάρχει σε ορισμένα θέματα (π.χ. υπέρταση, καρδιακή, νεφρική αναπνευστική ή ηπατική ανεπάρκεια, καταπληξία, κλπ.) με την Παθολογική Φυσιολογία, αλλά τα διαπραγματευόμενα θέματα της Εφαρμοσμένης Φυσιολογίας αναπτύσσονται κατά τελείως διαφορετικό τρόπο, όχι κατά νόσημα, με επικέντρωση στον μηχανισμό που οδηγεί από το φυσιολογικό στο παθολογικό και πάντως όχι κατά τον συνήθη τρόπο των εγχειριδίων της Παθολογικής Φυσιολογίας. Λόγω του περιορισμένου των ωρών διδασκαλίας (13 δίωρα) τα αναπτυσσόμενα θέματα είναι: Διαταραχές παραγωγής ερυθρών αιμοσφαιρίων - Διαταραχές αιμόστασης και πήξης - Δείκτες νεφρικής λειτουργίας - Μηχανισμοί και Τύποι νεφρικής ανεπάρκειας - Μηχανισμοί και τύποι υπερτάσεως - Μηχανισμοί και τύποι καρδιακής ανεπάρκειας - Μηχανισμοί και τύποι αναπνευστικής ανεπάρκειας- Προσαρμογή οργανισμού σε μεγάλο υψόμετρο και σε υψηλή πίεση (κατάδυση), Διαταραχές του ενδοκρινικού συστήματος, Ηπατική ανεπάρκεια, Εγκεφαλική ισχαιμία, Σύνδρομα δυσαπορρόφησης, Υπερλιπιδαιμία
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις261
Σύνολο261
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Οι εξετάσεις του μαθήματος είναι γραπτές και διεξάγονται σύμφωνα με το εγκεκριμένο από τη Σχολή πρόγραμμα. Η διαδικασία των εξετάσεων διαμορφώνεται ετησίως (στην αρχή του εξαμήνου) κατόπιν συλλογικής αποφάσεως των μελών ΔΕΠ που διδάσκουν το μάθημα
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
R. G. CARROL: Φυσιολογία Βασιζόμενη σε Κλινικές Περπτώσεις. ΧΑΒΑΛΕΣ Α - ΧΑΤΖΗΣΥΜΕΩΝ Κ ΟΕ, 2012 Nair M., Peate I. Παθοφυσιολογία. BROKEN HILL PUBLISHERS LTD, 2010
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
«Εφαρμοσμένη Φυσιολογία», Σημειώσεις των μελών ΔΕΠ των Εργαστηρίων Φυσιολογίας και Πειραματικής Φυσιολογίας
Τελευταία Επικαιροποίηση
01-09-2013