Μέθοδοι Έρευνας Μαζικής Επικοινωνίας (Θ/A)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΜέθοδοι Έρευνας Μαζικής Επικοινωνίας (Θ/A) / Research Methods in Mass Communication
ΚωδικόςΜΜ0400
ΣχολήΟικονομικών και Πολιτικών Επιστημών
ΤμήμαΔημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΕαρινή
Υπεύθυνος/ηΝικόλαος Τσιγγίλης
ΚοινόΝαι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID140000199

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΜέθοδοι έρευνας Μαζικής Επικοινωνίας (Θ/A)
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΕαρινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Διδάσκοντες άλλων Κατηγοριών
Ώρες Εβδομαδιαία4
Ώρες Συνολικά52
Class ID
600107148

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΔημοσιογραφίας (Εγνατίας 46)
ΌροφοςΌροφος 4
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 4Β (330)
ΗμερολόγιοMardi 14:30 to 17:45
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
  • Ανάπτυξης Δεξιοτήτων
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Ελληνικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Λήψη αποφάσεων
  • Ομαδική εργασία
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
Με το μάθημα αυτό αναπτύσσονται οι εφαρμογές της Επιστήμης της επικοινωνίας. Οι φοιτητές-τριες γνωρίζουν και εξοικειώνονται με τις μεθόδους και τις τεχνικές ερευνών που χρησιμοποιούνται στη μαζική επικοινωνία (ερωτηματολόγιο, ανάλυση περιεχομένου, συνέντευξη, παρατήρηση, ομάδες εστίασης αλλά και έρευνες αγοράς, δημοσιογραφικές έρευνες). Διακρίσεις ποσοτικών και ποιοτικών μεθόδων. Μελετούν τη δομή της επιστημονικής έρευνας. Στάδια έρευνας, δειγματοληψία, σκοπός, αντικείμενο, διατύπωση ερωτημάτων και υποθέσεων έρευνας, δομή, βιβλιογραφικές αναφορές, υποσημειώσεις).
Λέξεις Κλειδιά
ερωτημολογιο-συνεντευξη-παρατηρηση-αναλύση περιεχομενου, δειγμα
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Διαφάνειες
  • Διαδραστικές ασκήσεις
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις52
Εργαστηριακή Άσκηση
Πρακτική (Τοποθέτηση)10
Διαδραστική διδασκαλία στο Υπολογιστικό Κέντρο10
Εκπαιδευτικές επισκέψεις και παρακολούθηση συνεδρίων / σεμιναρίων / εκδηλώσεων3
Εκπόνηση μελέτης (project)9
Συγγραφή εργασίας / εργασιών6
Εξετάσεις10
Σύνολο100
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Διαρκής αξιολόγηση κατά τη διδασκαλία - Εκπόνηση εργασίας και γραπτή εξέταση
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής (Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Προφορική Εξέταση (Διαμορφωτική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική)
  • Έκθεση / Αναφορά (Συμπερασματική)
  • Εργαστηριακή Εργασία (Διαμορφωτική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Wimmer, R. D., & Dominick, J. R. (2015). Έρευνα στη Μαζική Επικοινωνία: Μια Εισαγωγή (Επιμ. Α. Γαρδικιώτης). Αθήνα: Πεδίο
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2008). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Αθήνα: Εκδόσεις Μεταίχμιο. Creswell, J. W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση: Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας (2η έκδοση). Αθήνα: Εκδοτικό Όμιλος Ιων. Κυριαζή, Ν. (2011). Η κοινωνιολογική έρευνα: Κριτική επισκόπηση των μεθόδων και των τεχνικών. Αθήνα: Εκδόσεις Πεδίο. Ρούσσος, Π., & Τσαούσης, Γ. (2011). Στατιστική στις επιστήμες συμπεριφοράς με τη χρήση του SPSS. Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος.
Τελευταία Επικαιροποίηση
08-09-2017