Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
1. Να εξοικειωθούν με την ορολογία που σχετίζεται με τα μοντέλα διδασκαλίας
2. Να αναπτύξουν τις γνώσεις τους σχετικά με την εξέλιξη των μεθόδων διδασκαλίας και τη σχέση τους με τις θεωρίες γλωσσικής εκμάθησης
3. Να εμβαθύνουν στα χαρακτηριστικά των πιο πρόσφατων διδακτικών προσεγγίσεων και μεθόδων
4. Nα αναπτύξουν την κριτική ικανότητα αξιολόγησης των διδακτικών μεθόδων και προσεγγίσεων
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το μάθημα αποτελεί συνέχεια του Γλ 3-225 και έχει στόχο να παρουσιάσει στους/στις φοιτητές/ήτριες προσεγγίσεις και μεθόδους διδασκαλίας που επικράτησαν τα τελευταία 30 χρόνια και οι οποίες βασίστηκαν σε θεωρίες γλωσσικής εκμάθησης. Η Μεθοδολογία αφορά την εφαρμογή των στόχων μάθησης μέσω διδακτικών διαδικασιών. Βασίζεται στις αρχές που πηγάζουν από θεωρίες της γλώσσας, καθώς και από θεωρίες εκμάθησης και χρήσης της γλώσσας. Καθώς η γνώση των διδακτικών μεθόδων αποτελεί τη βάση της διδασκαλίας, το μάθημα στοχεύει να δώσει τη δυνατότητα στους/στις φοιτητές/ήτριες να κάνουν επιλογές στη διδακτική πράξη λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη τους τις θεωρίες γλωσσικής εκμάθησης και τις κατάλληλες διδακτικές μεθόδους.
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Brown, D.H. 1994. Teaching by Principles. An Interactive Approach to Language Pedagogy. USA: Prentice Hall Regents. (Chapter 4)
Brown, D.H. 2000. Principles of Language Learning and Teaching. USA: Prentice Hall Regents. (pp. 95-100)
Brumfit, C.J. 1984. Communicative Methodology in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Celce-Murcia, M. 2001. Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston, MA: Heinle & Heinle.
Frey, K. 1998. Η «Μέθοδος Project». Θεσσαλονίκη: Αφοί Κυριακίδη.
Littlewood, W. 1981. Communicative Language Teaching. An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press.
Larsen-Freeman, D. 1986. Techniques and Principles in Language Teaching. England: Oxford University Press.
Nunan, D. 1991. Language Teaching Methodology: a Textbook for Teachers. Englewood Cliffs: NJ. Prentice Hall.
Richards, J. & W. Renandya 2002. Methodology in language teaching. An anthology of current practice. Cambridge: CUP. (Chapters 9 & 10)
Rossner, R. & Bolitho, R. 1990. Currents of Change in English Language Teaching. Oxford: Oxford University Press. (pp. 47-117)
Ruiz de Zarobe, Y. & Jimenez Catalan, R.M. (eds) 2009. Content and Language Integrated Learning. Evidence form Research in Europe. England: Multilingual Matters.
Stern, H.H. 1983. Fundamental Concepts of Language Teaching. England: Oxford University Press
Van Ek, J.A. 1979. The Threshold Level. London: Longman.
Willis, D. 1990. The Lexical Syllabus. London: Collins ELT.
Willis, J. 1996. A Framework for Task-Based Learning. Harlow, U.K.: Longman.