ΑΓΓΛΙΚΟΣ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ (1780-1830)

Πληροφορίες Μαθήματος
ΤίτλοςΑΓΓΛΙΚΟΣ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ (1780-1830) / ENGLISH ROMANTICISM: LITERATURE AND POLITICS (1780-1830)
ΚωδικόςΛογ6-375
ΣχολήΦιλοσοφική
ΤμήμαΑγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
Κύκλος / Επίπεδο1ος / Προπτυχιακό
Περίοδος ΔιδασκαλίαςΧειμερινή/Εαρινή
ΚοινόΌχι
ΚατάστασηΕνεργό
Course ID600007253

Πρόγραμμα Σπουδών: 2024-2025

Εγγεγραμμένοι φοιτητές: 0
ΚατεύθυνσηΤύπος ΠαρακολούθησηςΕξάμηνοΈτοςECTS
ΚΟΡΜΟΣΕπιλογήςΧειμερινό/Εαρινό-6

Πληροφορίες Τάξης
ΤίτλοςΑΓΓΛΙΚΟΣ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ: ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ (1780-1830)
Ακαδημαϊκό Έτος2017 – 2018
Περίοδος ΤάξηςΧειμερινή
Διδάσκοντες μέλη ΔΕΠ
Ώρες Εβδομαδιαία3
Ώρες Συνολικά39
Class ID
600109026

Πρόγραμμα Τάξης

ΚτίριοΦιλοσοφική (Νέα)
ΌροφοςΌροφος 4
ΑίθουσαΑΙΘΟΥΣΑ 417 (136)
ΗμερολόγιοΔευτέρα 13:30 έως 16:00
Τύπος Μαθήματος 2016-2020
  • Επιστημονικής Περιοχής
Τύπος Μαθήματος 2011-2015
Ειδικού Υποβάθρου / Κορμού
Τρόπος Παράδοσης
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
Erasmus
Το μάθημα προσφέρεται και σε φοιτητές προγραμμάτων ανταλλαγής.
Γλώσσα Διδασκαλίας
  • Αγγλικά (Διδασκαλία, Εξέταση)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα • Εξέταση και ερμηνεία του κινήματος του Αγγλικού Ρομαντισμού και της πολιτικής/κοινωνικής του διάστασης μέσα από τη μελέτη λογοτεχνικών και ιστορικών κειμένων της περιόδου • Εξοικείωση με την πολυμορφία και πολλαπλότητα της λογοτεχνίας της Ρομαντικής περιόδου • Εξοικείωση των φοιτητών με θεωρητικά κείμενα και ικανότητα σύνδεσής τους με τα λογοτεχνικά κείμενα
Γενικές Ικανότητες
  • Εφαρμογή της γνώσης στην πράξη
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία
  • Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
  • Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠΟΣΚΟΠΕΙ ΣΤΗΝ ΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΙΔΩΝ (ΔΟΚΙΜΙΟ, ΔΡΑΜΑ, ΔΙΗΓΗΜΑ) ΠΟΥ ΓΡΑΦΤΗΚΑΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΒΡΕΤΑΝΙΑ (1780‒1832). Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΓΝΩΜΟΝΑ ΤΙΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΥΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΤΛΕΙ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΩΝ ΡΟΜΑΝΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ. ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ, ΤΟ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΘΑ ΕΞΕΤΑΣΤΕΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ: ΕΞΕΓΕΡΣΗ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΥΛΟ, ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟΣ/ΕΞΩΤΙΣΜΟΣ, ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΙΔΟΣ, ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ. ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΘΑ ΠΛΑΙΣΙΩΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ. ΣΤΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕΛΕΤΗΘΟΥΝ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ BLAKE, BARBAULD, ROBINSON, BYRON, BAILLIE, BECKFORD, COLERIDGE, SHELLEY, HEMANS, CLARE, WORDSWORTH ΚΑΙ KEATS.
Τύποι Εκπαιδευτικού Υλικού
  • Σημειώσεις
  • Βιντεοδιαλέξεις
  • Ήχος
  • Πολυμεσικό υλικό
  • Βιβλίο
Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών
Χρήση Τ.Π.Ε.
  • Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία
Περιγραφή
Χρήση πολυμέσων, οπτικοακουστικού υλικού, εξερεύνηση ιστότοπων και ψηφιακών projects: Romantic Circles: http://www.rc.umd.edu The William Blake archive: http://blakearhive.org Voice of the Shuttle: http://vos.ucsb.edu (general humanities site) “The English Romantic Page”: http://vos.ucsb.edu/browse.asp?id=2750 International Byron Society: http://www.internationalbyronsociety.org (Byron’s life and works) British Women Romantic Poets, 1789-1832: http://digital.lib.ucdavis.edu/
Οργάνωση Μαθήματος
ΔραστηριότητεςΦόρτος ΕργασίαςECTSΑτομικάΟμαδικάErasmus
Διαλέξεις39
Μελέτη και ανάλυση βιβλίων και άρθρων78
Εκπόνηση μελέτης (project)12
Συγγραφή εργασίας / εργασιών19
Εξετάσεις3
Σύνολο151
Αξιολόγηση Φοιτητών
Περιγραφή
Η αξιολόγηση βασίζεται σε ένα σύντομο κριτικό δοκίμιο με περιορισμένη βιβλιογραφία (2500 λέξεις περίπου, 30% του τελικού βαθμού) και σε μια τελική γραπτή εξέταση που συνδυάζει ερωτήσεις ανάπτυξης δοκιμίου σε ύλη που έχει διδαχθεί καθώς και σε ύλη που δεν έχει διδαχθεί (70% του τελικού βαθμού). Στην αξιολόγηση των γραπτών δοκιμίων λαμβάνονται υπόψη η γνώση του αντικειμένου και η οικιότητα με τα λογοτεχνικά και κριτικά κείμενα της ύλης, καθώς και η οργάνωση, η επιχειρηματολογία, το επίπεδο έκφρασης στην αγγλική γλώσσα και η ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης σε σχέση με την ερμηνεία του κινήματος του Αγγλικού Ρομαντισμού και της πολιτικής/κοινωνικής του διάστασης. Στα πλαίσια του μαθήματος, δίνεται ακόμη η δυνατότητα για προφορικές παρουσιάσεις. Οι φοιτητές/φοιτήτριες μετά από συνεννόηση με τη διδάσκουσα μπορούν να μελετήσουν ένα κριτικό ή θεωρητικό κείμενο και να το παρουσιάζουν στην τάξη. Εφόσων η παρουσίαση είναι επιτυχής (λαμβάνονται υπόψη η οικιότητα με τα κείμενα της ύλης, καθώς και η επιχειρηματολογία, το επίπεδο έκφρασης στην αγγλική γλώσσα και η ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης) ο φοιτητής/η φοιτήτρια λαμβάνουν έναν επιπλέον βαθμό στην τελική τους βαθμολογία. Τα κριτήρια αξιολόγησης γνωστοποιούνται στους φοιτητές στην αρχή του εξαμήνου.
Μέθοδοι Αξιολόγησης Φοιτητών
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εξέταση με Ερωτήσεις Εκτεταμένης Απάντησης (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Γραπτή Εργασία (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
  • Δημόσια Παρουσίαση (Διαμορφωτική, Συμπερασματική)
Βιβλιογραφία
Βιβλιογραφία μαθήματος (Εύδοξος)
Romanticism, ed. Duncan Wu, Blackwell, 3rd Edition Φωτοτυπημένο και σκαναρισμένο υλικό (δείτε τις δευτερεύουσες πηγές στο παρακάτω αναλυτικό πρόγραμμα) Αναλυτικό πρόγραμμα της ύλης του μαθήματος: i) Romanticism and Transcendence / Perceptions of Nature / Language and the New Poetic / Imagination Percy Bysshe Shelley,“Mont Blanc” (1075-79 & Journal-Letter 1073-74); “Hymn to Intellectual Beauty” (1071-1073) William Wordsworth,“Intimations of Immortality” (538-542) Samuel Taylor Coleridge, “The Eolian Harp” (601-605) Wasserman, Earl R. “Power and the Cycle of Mutability: Mont Blanc,” “Intellectual Beauty and the Self: Hymn to Intellectual Beauty.” Shelley: A Critical Reading. Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 1971. Trilling, Lionel. “The Immortality Ode.” The Liberal Imagination: Essays on Literature and Society. New York: Charles Scribner’s Sons, 1976. BACKGROUND READING: Kitson, Peter J. “Introduction.” Coleridge, Keats and Shelley. Ed. Peter J. Kitson. Houndmills: Macmillan, 1996. Diffey, T.J. “The Roots of the Imagination: The Philosophical Context,” and Stephen Prickett “Romantic Literature.” The Romantics. Ed. Stephen Prickett. London: Methuen, 1981. Wu, Duncan. “Introduction.” Romanticism: An Anthology. xxx-xlii. ii) Romanticism and Revolution The Revolution Controversy and the “Spirit of the Age”: Richard Price, Edmund Burke, Thomas Paine, Mary Wollstonecraft. Norton, 148-167. William Godwin, from Political Justice (153-154) William Wordsworth, Books 10 and 11 of The Prelude. Norton, 371-378. Anna Laetitia Barbauld, Epistle to William Wilberforce (38-41) John Keats, “Ode on a Grecian Urn” (1397-1400) Percy Bysshe Shelley, Prometheus Unbound (1091-1149) Scrivener, Michael. “Literature and Politics.” The Cambridge Companion to English Literature 1740-1830. Ed. Thomas Keymer and Jon Mee. Cambridge: CUP, 2004. Dawson, P.M.S. “Poetry in an Age of Revolution.” The Cambridge Companion to British Romanticism. Cambridge: CUP, 1993. Duff, David. “From Revolution to Romanticism: The Historical Context to 1800.” A Companion to Romanticism. Ed. Duncan Wu. Oxford: Blackwell, 1998. Vendler, Helen. “Ode on a Grecian Urn.” The Odes of Keats. Cambridge MA: Harvard University Press, 1983. O’Neill, Michael. “Prometheus Unbound.” A Companion to Romanticism. Ed. Duncan Wu. Oxford: Blackwell, 1998. iii) Romanticism and Gender Anna Laetitia Barbauld, “On a Lady’s Writing” (corpus) Mary Robinson, “A London Summer Morning” (cf. Wordsworth’s “Composed upon Westminster Bridge” [534‒35]) William Blake, Visions of the Daughters of Albion (217-223) Keats, Lamia (1403-1419) Mellor, Anne. “Introduction: Romanticism, Gender and Genre.” Romanticism and Gender. New York: Routledge, 1993. Cox, Jeffrey N. “Lamia, Isabella, and The Eve of St. Agnes.” The Cambridge Companion to Keats. Ed. Susan Wolfson. Cambridge: CUP, 2001. Mellor, Anne. “Keats and the Complexities of Gender.” The Cambridge Companion to Keats. Ed. Susan Wolfson. Cambridge: CUP, 2001. Extract from David Erdman, Blake: Prophet against Empire (1954). The Romantic Poets. Ed. Uttara Natarajan. MA: Blackwell, 2007. iv) Romanticism and Empire George Gordon, Lord Byron, The Giaour (corpus) Percy Bysshe Shelley, Alastor (1053-1071) Fulford, Tim, and Peter J. Kitson, eds. Romanticism and Colonialism: Writing and Empire, 1780-1830. Cambridge: CUP, 1998. pp. 1-47. Butler, Marilyn. “The Orientalism of Byron’s Giaour.” Byron and the Limits of Fiction. Ed. Bernard Beatty and Vincent Newey. Liverpool: Liverpool Univ. Press, 1988. Wasserman, Earl R. “The Poetry of Skepticism: Alastor” Shelley: A Critical Reading. Baltimore: The Johns Hopkins University Press, 1971. Αshcroft, Bill, and Pal Ahluwalia. Edward Said: The Paradox of Identity. London: Routledge, 1999. v) Romanticism and Identity George Gordon, Lord Byron, from Don Juan, Dedication and Canto I (933-987) William Wordsworth, The Prelude I, (VI, XI). Norton 322-338. Felicia Hemans, from Records of Woman (1249-1306) John Clare, (1223) William Hazlitt, “My First Acquaintance with Poets” (771-784) George Gordon, Lord Byron, “To the Po. 2 June 1819” (1036-1037) Stabler, Jane. “Don Juan.” A Companion to Romanticism. Ed. Duncan Wu. Oxford: Blackwell, 1998. Roberts, Adam. “Records of Woman.” A Companion to Romanticism. Ed. Duncan Wu. Oxford: Blackwell, 1998. Benedict, Barbara M. “Readers, Writers, Reviewers, and the Professionalization of Literature.” The Cambridge Companion to English Literature 1740-1830. Ed. Thomas Keymer and Jon Mee. Cambridge: CUP, 2004. vi) Romanticism and the Gothic Mary Shelley, Frankenstein
Επιπρόσθετη βιβλιογραφία για μελέτη
Δείγμα βιβλιογραφικών πηγών διαθέσιμα στη Βιβλιοθήκη του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας: Abrams, M.H. The Mirror and the Lamp: Romantic Theory and the Critical Tradition. Oxford: OUP, 1953. Armstrong, Isobel. “The Gush of the Feminine.” Romantic Women Writers: Voices and Countervoices. Ed. Paula Feldman and Theresa M. Kelley. Hanover: University Press of New England, 1995. Beer, John B. Romantic Consciousness: Blake to Mary Shelley. New York: Palgrave Macmillan, 2003. Behrendt, Stephen C. Reading William Blake. Houndmills: Macmillan, 1992. Bhabha, Homi. The Location of Culture. London: Routledge, 1994. Bone, Drummond, ed. The Cambridge Companion to Byron. Cambridge: CUP, 2004. Bygrave, Stephen, ed. Romantic Writings. London: Routledge in association with the Open University Press, 1996. Burke, Edmund. A Philosophical Enquiry into the Origins of our Ideas of the Sublime and the Beautiful. Ed. James Boulton. Oxford: Basil Blackwell, 1987. Chandler, James, and Maureen N. McLane, eds. The Cambridge Companion to British Romantic Poetry 1780‒1830. Cambridge: CUP, 2008. Colley, Linda. Britons: Forging the Nation 1707-1837. London: Vintage, 1992. Curran, Stuart, ed. The Cambridge Companion to British Romanticism. Cambridge: Cambridge University Press, 1993. Duffy, Cian. Shelley and the Revolutionary Sublime. Cambridge: CUP, 2005. Eaves, Morris, ed. The Cambridge Companion to William Blake. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. Everest, Kelvin. English Romantic Poetry: An Introduction to the Historical Context and the Literary Scene. Milton Keynes: Open University Press, 1990. Franklin, Caroline. Byron. London: Routledge, 2007. Fulford, Tim and Peter J. Kitson, eds. Romanticism and Colonialism: Writing and Empire, 1780-1830. Cambridge: CUP, 1998. Gill, Stephen, ed. The Cambridge Companion to Wordsworth. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. Janowitz, Anne. Women Romantic Poets: Anna Barbauld and Mary Robinson. Tavistock: Northcote House, 2004. Kelly, Gary. Women, Writing, and Revolution, 1790-1827. Oxford: Clarendon Press; New York: Oxford University Press, 1993. Klancher, Jon P. A Concise Companion to the Romantic Age. Wiley InterScience (online service). MA: Wiley Blackwell, 2009. Leask, Nigel. British Romantic Writers and the East: Anxieties of Empire. Cambridge: CUP, 2005. McCalman, Iain et al. eds. An Oxford Companion to the Romantic Age: British Culture 1776-1832. Oxford: Oxford University Press, 1999. [Reference guide] Mellor, Anne K. Romanticism and Gender. New York: Routledge, 1993. ---, ed. Romanticism and Feminism. Indiana University Press, 1988. ---. Mothers of the Nation: Women’s Political Writing in England. Indiana Univ. Press, 2000. Natarajan, Uttara, ed. The Romantic Poets: A Guide to Criticism. MA: Blackwell, 2007. O’Neill, Michael. Percy Bysshe Shelley: A Literary Life. London: Macmillan, 1989. ---. The Human Mind’s Imaginings: Conflict and Achievement in Shelley’s Poetry. Oxford: Clarendon Press, 1989. Paley, Morton D. Apocalypse and Millennium in English Romantic Poetry. Oxford: Clarendon Press, 2003. Perry, Seamus. Coleridge and the Uses of Division. Oxford: Clarendon Press, 1999. Pratt, Mary Louise. Imperial Eyes: Travel Writing and Transculturation. London: Routledge, 1992. Roe, Nicholas. The Politics of Nature: William Wordsworth and Some Contemporaries. New York: Palgrave, 2002. Ross, Marlon. The Contours of Masculine Desire: Romanticism and the Rise of Women’s Poetry. Oxford: OUP, 1989. Ruston, Sharon. Romanticism. London: Continuum, 2007. Said, Edward. Orientalism: Western Conceptions of the Orient. 1978. London: Penguin, 1995. ---. Culture and Imperialism. London: Vintage, 1994. Schoina, Maria. Romantic Anglo-Italians: Configurations of Identity in Byron, the Shelleys, and the Pisan Circle. Aldershot: Ashgate, 2009. Stabler, Jane. Burke to Byron, Barbauld to Baillie, 1790-1830. New York: Palgrave, 2002. Stauffer, Andrew M. Anger, Revolution and Romanticism. Cambridge: CUP, 2005. Watson, J.R. English Poetry of the Romantic Period, 1789-1830. 2nd ed. London: Longman, 1992. Wilson, Carol Shiner and Joel Haefner, eds. Revisioning Romanticism: British Women Writers 1776‒1837. Philadelphia: Univ. of Pennsylvania Press, 1994. Wolfson, Susan J. The Cambridge Companion to Keats. Cambridge: CUP, 2001. ---. Borderlines. The Shiftings of Gender in British Romanticism. Stanford, Calif.: Stanford UP, 2006. Wu, Duncan, ed. A Companion to Romanticism. Oxford: Blackwell, 1998. Wu, Duncan. Romanticism: A Critical Reader. Oxford: Blackwell, 1995.
Τελευταία Επικαιροποίηση
28-09-2018